خبرگزاری کار ایران

رئیس گمرک ایران در بازدید از مرز چذابه:

تردد زائرین در مرزها با کمترین مشکل در حال انجام است/ ۷۰ میلیون تن صادرات کالا در ۶ ماهه نخست ۹۸/ تراز تجاری ایران مثبت است

asdasd
کد خبر : ۸۲۲۸۴۷

رئیس گمرک‌ ایران گفت: عبور و مرور زائرین پیاده روی اربعین در مرزهای چذابه، شلمچه و مهران بصورت شبانه روزی و در مرز خسروی بصورت روزانه با کمترین‌ مشکل در حال انجام است و برای سهولت کار مامورین گمرک از سایر گمرکات کشور به این مناطق اعزام شده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، مهدی میر اشرفی ظهر امروز دوشنبه ۲۲ مهرماه در حاشیه بازدید از پایانه مرزی چذابه اظهار کرد: افتخار داریم در مرزهای شلمچه، چذابه، مهران بصورت شبانه روزی و در مرز خسروی بصورت روزانه با تمهیداتی که از سال گذشته تا کنون اندیشیده شد، با تجهیز مرزها به دستگاه های ایکس ری چمدانی و پالتی، کمترین ایستایی و توقف برای زائرین اربعین در حال انجام است تا به بهترین نحو بتوانیم کنترل های لازم را انجام دهیم تا راهپیمایی اربعین با کمترین مشکل انجام شود.

وی افزود: خوشبختانه با پیش بینی های صورت گرفته و کسب تجربه از سال های گذشته در خدمت رسانی به زائرین حسینی، شاهد کمترین‌ مشکل در عبور و مرور از مرزها هستیم.

میر اشرفی با اشاره به اینکه در مواقع خاص و حالت های غیر عادی نیاز است از سایر گمرک ها نیروهایی به نیروهای مستقر در مرز اضافه کنیم، تصریح کرد: نیروهای مستقر در مرز همیشه فعال هستند، اما در ایام اربعین و روزهای پایانی ماه صفر از تمامی گمرکات کشور نیروهایی را به مرزهای چذابه، شلمچه، مهران و خسروی اعزام‌ می کنیم که بتوانند ارائه خدمات به زائرین را به سهولت، سرعت و کنترل بیشتر و بهتر انجام دهند.

وی ادامه داد: گاها از سایر گمرکات تا ۱۰۰ نفر نیرو بصورت شبانه روز به این ۴ مرز اعزام‌ می شود و چنانچه نیاز به نیروهای بیشتری باشد، هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد.

رئیس گمرک ایران اشاره کرد: طبق قانون، گمرک مسئولیت و مدیریت هماهنگ مرزی را به عهده دارد و خوشبختانه در ایام پیاده روی اربعین هم همه همکاران، ارگانها و سازمانها هماهنگی ویژه ای برای خدمت رسانی با یکدیگر دارند زیرساخت ها نیز کم کم به سمت زیرساخت های مناسب تر پیش میرود تا در سنوات آینده خدمت رسانی بهتری انجام شود.

وی در خصوص خروج موقت وسایل نقلیه از ایران به سمت عراق، تاکید کرد: مجوز خروج وسایل نقلیه از یک ماه قبل انجام‌ می شود، در برخی مواقع کشور عراق به دلیل ترافیک از ورود خودرو ممانعت می کند که انتظار داریم هموطنان اصرار نکنند، چرا که این‌ممانعت عمدتا از طرف عراقی است.

رئیس گمرک ایران یاد آور شد: در خصوص ورود و خروج ارز و سایر کالاهای ممنوعه نیز اطلاع رسانی شده و زائرین با کمترین مشکل در حال خروج هستند و مشکل حادی تا کنون گزارش نشده است.

میر اشرفی با اشاره به اینکه در ۶ ماهه نخست سال ۷۰‌ میلیون تن کالا صادر کردیم که نسبت به مدت مشابه ۲۲ درصد رشد داشته است، بیان کرد: هر چند تروریست اقتصادی آمریکا ممکن است به بخشی هایی از اقتصاد ما آسیب برساند، اما به رقم اینکه بدخواهان این کشور فکر می کردند با تحریم های ظالمانه میتوانند ایران را محدود کنند، بضاعت کشور ما به قدری است که نه تنها کاهش نداشتیم بلکه با افزایش صادرات مواجه بودیم.

 رئیس کل گمرک ایران با اشاره به صادرات غیر نفتی به ارزش ۲۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار، گفت: ۱۶ میلیون تن نیز واردات کالا به ارزش ۲۱/۳ میلیارد دلار  داشتیم که این آمار نشان دهنده تراز مثبت تجاری ایران است.

وی خاطرنشان کرد: از این ۱۶ میلیون تن ۱۰ میلیون تن کالای اساسی است و ۶ میلیون تن مواد اولیه و ماشین آلات خط تولید بوده است خوشبختانه واردات کشور به سمت کالاهای اساسی و ضروری و مواد اولیه و ماشین آلات خط تولید است.

میر اشرفی در پایان عنوان کرد: معمولا بعد از ایام اربعین، راهپیمایی ۲۸ صفر مواجه هستیم، هر چند به اندازه حجم فعلی نیست، اما با برخی محدودیت ها در خصوص سرویس های تجاری در ۴ مرز روبرو هستیم که پس از اتمام این دو راهپیمایی به روال عادی صادرات و واردات بازمیگردیم.

تردد زائرین در مرزها با کمترین مشکل در حال انجام است/ ۷۰ میلیون تن صادرات کالا در ۶ ماهه نخست ۹۸/ تراز تجاری ایران مثبت است

تردد زائرین در مرزها با کمترین مشکل در حال انجام است/ ۷۰ میلیون تن صادرات کالا در ۶ ماهه نخست ۹۸/ تراز تجاری ایران مثبت است

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز