خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان:

انتقال زائران اربعین در خاک عراق با اعزام اتوبوس شتاب می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۸۲۱۷۰۰

استاندار خوزستان گفت: برای شتاب بخشی به روند جا به جایی زائران اربعین حسینی از شلمچه عراق تا نجف اشرف و کربلای معلا تعدادی اتوبوس تامین شده که با هماهنگی طرف عراقی این اتوبوس‌ها در حال اعزام به خاک عراق هستند.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان، غلامرضا شریعتی در مرز شلمچه اظهار داشت: توان کشور عراق در خدمت رسانی به زائران اربعین در همین حد است و از آنها برای این همکاری باید تشکر کرد.

وی افزود: مشکل اساسی در مرز عراق مربوط به کمبود وسیله نقلیه به خصوص در شلمچه عراق است که با رایزنی که با طرف عراقی انجام شد این مشکل با اعزام تعداد دیگری اتوبوس در حال برطرف شدن است.

استاندار خوزستان گفت: توافق برای اعزام خودرو از ایران به خاک عراق صورت گرفته ست تا زائران ایرانی را در عراق به عتبات عالیات انتقال دهند.

شریعتی با اشاره به تامین بیش از ۹۰ دستگاه اتوبوس، تصریح کرد: خروجی زائران از مرزهای شلمچه و چذابه بستگی به ظرفیت طرف عراقی دارد و اگر زائران در مرز عراق ازدحام کرده و متوقف شوند، خروج از مرز به صورت تدریجی انجام می شود.

استاندار خوزستان ضمن اشاره به نرخ کرایه خودروها در عراق، گفت: خودروهای دولتی عراق به صورت رایگان زائران را از مرزهای ایران به عتبات عالیات منتقل می کنند و وسایل نقلیه‌ ای که از ایران وارد عراق شدند نیز روند انتقال زائران را سهولت بخشیدند.

شریعتی بیان کرد: ۲۵ دستگاه کامیون و اتوبوس با اعزام به عراق در جا به جایی زائران به عتبات عالیات همکاری دارند ضمن اینکه امروز جمعه نیز ۱۵ دستگاه اتوبوس دیگر به عراق اعزام شدند. ۲۰۰ دستگاه اتوبوس از  استان های معین راهی مرز می شوند تا روند جا به جایی زائران اربعین شتاب بگیرد.

وی از زائران اربعین خواست به توصیه های ستاد اربعین توجه کنند. زائران به پیامک‌هایی که از سوی ستاد مرکزی اربعین ارسال می‌شود توجه نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز