خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری مدیر کل پست استان خوزستان مطرح شد:

لزوم توجه به پیاده سازی طرح ستاپ در خوزستان/ همه سازمان ها مکلف هستند خدمات خود را به پست واگذار کنند/ تجهیز همه نامه رسانان به گوشی های هوشمند

asdasd
کد خبر : ۸۱۹۸۱۵

مدیرکل پست خوزستان گفت: باید طی حدود ۳ سال آینده با اجرای فراگیر طرح تحول ستاپ بسیاری از خدمات پایه اداره پست در قالب تجارت الکترونیک دیده شود و مشارکت پست در جابجایی بسته های خرید اینترنتی افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، مهران حموله در نشست خبری که امروز دوشنبه ۱۵ مهرماه به مناسبت روز جهانی پست با اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار کرد:  پست قدیمی ترین ساختار بشری در زمینه ارتباطات است و نقش مهمی در توسعه ارتباطات، کاهش هزینه ها، افزایش بهره وری، کاهش ترافیک های شهری، استفاده بهینه از منابع ملی و صرفه جویی در هزینه و زمان شهروندان دارد.

وی افزود: اداره کل پست طی چند سال اخیر  مشارکت های کلانی در بحث طرح های ملی داشته و نقش جدی در توزیع ۶۰۰ هزار کارت سوخت در استان خوزستان داشته است.

حموله با اشاره به انعقاد تفاهم نامه ای با سازمان حج و زیارت مبنی بر توزیع گذرنامه، تصریح کرد: بعد از دهم عاشورا تا کنون ۱۴۶ هزار گذرنامه توزیع شده است.

وی توزیع کارت ملی، کالابرگ روستایی را از دیگر خدمات پست خواند و گفت: در طول یکسال گذشته بالغ بر ۱۸ میلیون مرسوله به باجه های پست تحویل داده شده و ۱۵ میلیون مرسوله از اقصی نقاط کشور به خوزستان ارسال شده و به دست گیرندگان رسیده است.

مدیرکل پست خوزستان  این اداره کل را در برون سپاری و اشتغال زایی پیشگام دانست و عنوان کرد: بالغ بر ۸۵۰ دفتر پیشخوان دولت، دفتر آی سی تی روستایی و دفاتر دولتی در سطح استان فعال هستند که از این تعداد بیش از ۴۵۰ دفتر پیشخوان دولت، ۳۲۰ دفتر آی سی تی روستایی و ۸۰ دفتر دولتی است که بیانگر تحقق اهداف اداره کل پست در استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و اشتغالزایی است.

حموله تعداد خدمات اداره کل پست به شهروندان را بیش از ۴۰۰ سرویس عنوان کرد و گفت: ما علاوه بر خدمات پایه ای، خدمات نیابتی به نیابت از شهروندان و براساس نیاز آنها داریم و به این منظور با دستگاه های مختلف از جمله ثبت احوال، ثبت اسناد، نظام وظیفه، امور مالیاتی، تامین اجتماعی، ابلاغیه اداره کار، پزشکی قانونی و .... تفاهم نامه هایی در این خصوص منعقد کرده ایم.

وی با تاکید بر اینکه اگر پست در توزیع کارت ملی هوشمند در کنار ثبت احوال نبود، کار با موفقیت انجام نمیشد، تصریح کرد: برای ثبت نام کارت ملی هوشمند، ۴۰۰ باجه پستی ایجاد کردیم و از ۱ میلیون و ۴۵۰ هزار ثبت نام انجام شده، ۱ میلیون و ۴۲۰ هزار کارت ملی هوشمند به شهروندان خوزستانی تحویل داده شده است.

مدیرکل پست استان خوزستان تاکید کرد: همه سازمان ها مکلف هستند ارائه خدمات را به اداره کل پست واگذار کنند، اما برخی از آنها مقاومت می کنند، اما این الزام دولت است و باید اجرا کنند.

وی در خصوص دیگر خدمات ارائه شده به شهروندان طی سال گذشته، خاطرنشان کرد: راه اندازی سامانه پاسخگویی به شکایات، سامانه رهگیری مرسولات پستی، سیستم امضای الکترونیک، رهیاب مرسوله بر روی نقشه، راه اندازی سیستم ارتباط با مشتری، تجهیز کلیه نامه رسان ها به گوشی‌های هوشمند به جای دفاتر نامه رسان و توزیع مرسولات براساس نقشه های مکانی از جمله این اقدامات بوده است.

مدیرکل پست استان خوزستان در خصوص خدمات ارائه شده به زائرین حسینی، بیان کرد: در طول حدود ۳ سال گذشته طی تفاهم نامه ای که با سازمان حج و زیارت منعقد کردیم توانستیم خدمات خوبی به زائرین حسینی ارائه دهیم. طی چند هفته گذشته، ۱۷۶ هزار گذرنامه توزیع شده و در پایانه چذابه برای ارائه خدمات پستی و امانات مستقر شده ایم.

وی با اشاره به سامانه پست یافته، بیان کرد: شهروندان میتوانند مدارک مفقود شده خود را اگر در صندوق های پست هر نقطه از کشور انداخته شده باشد، در این سامانه، با ارائه مشخصات خود پیدا کرده و با کمترین مبلغ درب خانه های خود تحویل بگیرند.

حموله بر یکی از اولویت های اداره کل استان خوزستان مبنی بر پیاده سازی طرح تحول ستاپ تاکید کرد و گفت: ستاپ یعنی، سکوی تجارت الکترونیک پست. نیاز کسب و کار جدید بر مبنای اقتصاد دیجیتال و تجارت الکترونیک است.

وی با اشاره به اینکه ۱۱ کمیته در طرح ستاپ دیده شده است، ادامه داد: بطور مثال در سال گذشته ۸۵۰ هزار بسته اینترنتی از نزدیک به ۲۹۰ فروشگاه توسط پست جابجا شده است که باید جدی تر به آن ورود پیدا کرد.

حموله افزود: ۷۰ پروژه در طرح ستاپ دیده شده که ظرف مدت حدود ۳ سال باید تحول مورد نظر ایجاد شود و بسیاری از خدماتی که اکنون به عنوان خدمات پایه ارائه میشود در قالب تجارت الکترونیک قرار گیرد.

وی یکی از دغدغه های پست استان خوزستان را توسعه زیرساخت های مرکز مکانیزه که تا کنون بیش از ۶۰ درصد پیشرفت کار داشته است، خواند و گفت: پس از بهره برداری از این پروژه که شاید در سال آینده صورت بگیرد، کلیه عملیات تجزیه و رهسپاری در اداره پست، مکانیزه می شود. این پروژه به اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که سهم استانی و ملی آن تا این لحظه تامین شده است.

مدیرکل پست استان خوزستان اشاره کرد: حدود ۳۷۰ هزار نامه رسان در استان مشغول به کار هستند که در راستای نوسازی تجهیزات پستی نامه رسانان، موتور سیکلت های آنها در حال نوسازی است.

وی گردش مالی پست در خرید و فروش اینترنتی در سال گذشته را ۸۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: جزو اولین استان های کشور هستیم که کلیه نامه رسانان آن مجهز به دستگاه های کارتخوان موبایلی هستند که براساس آن دیگر نیاز به پرداخت پول نقد نیست و گردش مالی شفاف تر خواهد شد.

حموله یکی از افتخارات اداره کل پست خوزستان را حذف کاغذ خواند و بیان کرد: حدود ۱۰ میلیون رسید مشتری( بیش از ۹۰ درصد) را الکترونیکی کرده ایم.

مدیرکل پست استان خوزستان تاکید کرد: تحریم ها شامل حال پست نمی شود و ما با ۱۷۶ کشور عضو اتحادیه جهانی پست بجز اسرائیل مبادلات خود را انجام‌ می دهیم.

لزوم توجه به پیاده سازی طرح ستاپ در خوزستان/ همه سازمان ها مکلف هستند خدمات خود را به پست واگذار کنند/ تجهیز همه نامه رسانان به گوشی های هوشمند

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز