خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان مطرح شد:

استقرار ۲۷ درمانگاه سیار هلال احمر در کشور عراق برای امدادرسانی به زائرین حسینی

asdasd
کد خبر : ۸۱۹۳۴۱

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: جمعیت هلال احمر برای ارائه خدمات به زائرین حسینی ۲۷ درمانگاه سیار را در شهرهای نجف، کربلا، کاظمین، حله، سامرا و مسیر نجف به کربلا مستقر کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، علی خدادادی پیش از ظهر امروز یکشنبه ۱۴ مهرماه، در نشست خبری کمیته امداد و نجات اربعین حسینی با اصحاب رسانه اظهار کرد: جمعیت هلال احمر بنا بر رسالت خود و به منظور ارائه خدمات بهتر و بیشتر به زائرین حسینی، پیش از اجرای طرح، آمادگی های لازم برای داوطلبین و رؤسای جمعیت هلال احمر را ایجاد می کند.

وی افزود: نگاه ما به اربعین به عنوان یک حرکت بین المللی، فراهم شدن فرصتی برای ارائه خدمات به زائرین و افزایش سرمایه های اجتماعی جمعیت هلال احمر است.

خدادادی حرکت اربعین را یک دانشگاه با سرفصل های مختلف آموزشی در حوزه های گوناگون خواند و گفت: باید از این حرکت نهایت استفاده را کرده و امیدواریم با سازماندهی نیروهای جوان بتوانیم از حرکت عظیم جوانان در ارائه خدمات بهره بگیریم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان ارائه خدمات به زائرین در طرح اربعین که از ۱۰ مهرماه تا ۲۹ مهرماه به مدت ۲۰ روز انجام می شود را به دو بخش خارجی و داخلی تقسیم کرد و افزود: ۲۷ درمانگاه سیار در عراق مسقر است که از این تعداد، ۶ درمانگاه در شهر نجف، ۷ درمانگاه در کربلا، ۷ درمانگاه در مسیر نجف به کربلا، ۴ درمانگاه در کاظمین، ۴ درمانگاه در حله و ۱ درمانگاه در سامرا مستقر هستند.

خدادادی ادامه داد: ۳۳ پست و قرارگاه نیز در بخش داخلی مشغول ارائه خدمات هستند که از این تعداد، ۶ پایگاه در مسیر خرمشهر به شلمچه، ۹ پایگاه در مسیر چذابه، ۱ پست در عبدالخان شوش و ۲ قرارگاه در چذابه و شلمچه برای حوادث احتمالی مستقر خواهند شد.

وی عنوان کرد: امسال حوزه جوانان با ایجاد ۱۷ پایگاه راهنمای زائرین در مسیر پیاده روی اربعین به زائرین حسینی خدمات ارائه می دهند؛ در این پایگاهها ایستگاه های سلامت برای تست قند و فشار خون وجود دارد.

خدادادی اشاره کرد: بیش از ۲۶۶ نفر از نیروهای  پایگاه های هلال احمر در مبادی ورودی شهرستان های اندیمشک، دهدز، هندیجان و بهبهان آماده ارائه خدمات به زائرین اربعین حسینی و در راه ماندگان هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان بیان کرد: این پایگاه ها مجهز به کلیه تجهیزات شامل خودروهای نجات، ارتباطی( ارتباط زنده و مستقیم با نجف، کربلا و مسیرها)، امدادی، موتورلانس و ۲ فروند بالگرد هستند و از دو مسیر خروجی شلمچه و چذابه پشتیبانی می کنند و آمادگی لازم در صورت بروز حوادث احتمالی را دارند.

استقرار ۲۷ درمانگاه سیار هلال احمر در کشور عراق برای امدادرسانی به زائرین حسینی

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز