خبرگزاری کار ایران

در جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان مطرح شد:

کمبود نیروی انسانی اولین چالش آموزش و پرورش خوزستان/ لزوم تخصیص سهمیه ویژه برای جذب نیرو

asdasd
کد خبر : ۸۱۸۱۳۰

سرپرست آموزش و پرورش خوزستان گفت: کمبود نیروی انسانی اولین چالش خوزستان است که نیاز است برای جبران این نقیصه سهمیه ویژه ای برای جذب نیرو در خوزستان در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، مهدی رفیعی پیش از ظهر امروز پنجشنبه ۱۱ مهرماه، در جلسه شورای آموزش و پرورش که که با حضور وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی کشور و استاندار خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: خوزستان شامل ۴۰ منطقه و ناحیه است و بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر دانش آموز دارد که در بیش از ۵۰۰ هزار کلاس و ۱۱ هزار و ۵۰۰ مدرسه در حال تحصیل هستند.

وی افزود: ۸ درصد از دانش‌آموزان کشور در خوزستان تحصیل می کنند که از این تعداد ۷۷/۳ دانش آموزان شهری و ۲۷/۶ درصد آنها روستایی هستند در مجموع ۶۵۲۰۰ نفر معلم در مدارس تدریس می کنند که از این تعداد ۵۲/۷ درصد زن و ۴۷/۳ درصد آن مرد هستند.

رفیعی ادامه داد: ۸۱ درصد دانش آموزان شاغل به تحصیل در مدارس دولتی و ۱۹ درصد آن در مدارس غیر دولتی مشغول به تحصیل هستند، همچنین ۳۲ درصد از دانش آموزان در مدارس فنی و حرفه ای و کارو دانش مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد ۷۲/۴ درصد پسر و ۲۷/۶ درصد آنها دختر هستند.

سرپرست آموزش و پرورش ساعات حق التدریس آموزش و پرورش خوزستان در هفته را بالغ بر ۳۹۱ هزار ساعت یعنی ۱۶۲۹۹ نفر کمبود نیروی انسانی خواند و گفت: کمبود نیروی انسانی اولین چالش استان خوزستان در کنار کمبود فضا و تجهیزات است.

وی تاکید کرد: کمبود نیروی انسانی استان خوزستان با روند معمولی جذب نیرو مرتفع نخواهد شد. سهم پیمانی ماده ۱۸ در هر سال جبران بازنشستگی و انتقال نیروها می‌شود؛ ضریب انتقال ما منفی است. پیشنهاد می کنیم طرحی تصویب شود که خوزستان علاوه بر سهم کشوری سهمی دیگری برای جذب نیرو داشته باشد.

رفیعی تصریح کرد: برای انتقال ۲۷ هزار نفر دانش آموزان روستایی به ۱۳۵۰ هزار خودرو نیاز است که برای تامین این تعداد به ۳۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم در حالی که اعتبارات دریافتی ما ۲ میلیارد و  ۷۰۰ میلیون تومان بوده است.

وی جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان روستایی را از اهداف مهم آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: وزارتخانه می‌تواند در این امر به ما کمک کند.

سرپرست آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: ۹۵ مدرسه شبانه روزی با دانش آموزان محروم داریم که مدیران این مدارس بدهی‌های زیادی دارند استدعا داریم این مدارس مورد حمایت وزارتخانه قرار بگیرند.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در خوزستان، مرکزی به نام مرکز آموزش نیروی انسانی ندارد، درخواست کرد: در احداث مرکز آموزش نیروی انسانی به آموزش و پرورش خوزستان کمک کنید.

رفیعی خاطرنشان کرد: با توجه به صنعتی بودن استان نیاز است به مراکز فنی و حرفه ای و کار و دانش توجه ویژه کرد؛ پیشنهاد می کنیم از محل اعتبارات متمرکز برای احداث ۱۰ باب هنرستان کمک کنید تا عقب ماندگی بخش فنی و حرفه ای دختران نیز جبران شود.

وی در پایان گفت: ۳۰ هزار کلاس درس خوزستان فاقد سیستم برودتی استاندارد است و ۶۰ درصد مدارس مسجد سلیمان نیز از استانداردهای لازم برخوردار نیستند، همچنین بخش نقلیه ما نیز نیاز به همیاری دارد.

کمبود نیروی انسانی اولین چالش آموزش و پرورش خوزستان/ لزوم تخصیص سهمیه ویژه برای جذب نیرو

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز