خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان مطرح کرد:

آموزش و پرورش محور اصلی توسعه در خوزستان/ جمع آوری مدارس کانکسی اولویت اصلی استان

asdasd
کد خبر : ۸۱۸۰۳۳

استاندار خوزستان در آیین افتتاح همزمان ۲۵۴ پروژه آموزشی در استان خوزستان، گفت: در طول چند سال گذشته آموزش و پرورش به عنوان یکی از محورهای اصلی در توسعه استان در نظر گرفته شد.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط‌عمومی استانداری‌خوزستان، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان صبح امروز پنجشنبه ۱۱ مهرماه در آیین افتتاح و بهره برداری همزمان از ۲۵۴ پروژه آموزشی که با حضور وزیر آموزش و پرورش به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به اینکه بیش از ۸۶۰ کلاس درس امروز به بهره برداری خواهد رسید، اظهار داشت: در طول چند سال گذشته با قرار دادن آموزش و پرورش به عنوان یکی از محورهای اصلی در توسعه استان، توانستیم کمبودهای اساسی آموزش و پرورش را در بخش‌های نرم افزاری و سخت افزاری برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه سالانه تعداد کلاس‌های بیشتری در استان خوزستان مورد افتتاح و بهره برداری قرار می گیرد، افزود: در سال ۹۷، ۵۲۰ کلاس درس، در سال ۹۶، ۳۱۵ کلاس درس و در سال ۹۵، ۲۱۷ کلاس درس در استان خوزستان افتتاح شد.

استاندار خوزستان، اعتبار نوسازی مدارس خوزستان در سال ۹۵ را ۷۵ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: در سال ۹۶ این اعتبار به ۱۲۵ میلیارد تومان و در سال ۹۷ به ۱۷۵ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

شریعتی با عنوان اینکه با افتتاح این پروژه ها، بخش عمده ای از مدارس کانکسی برچیده خواهند شد، عنوان کرد: برچیدن همه مدارس کانکسی در سطح استان را به عنوان یکی از اولویت های اصلی دنبال خواهیم کرد.

وی در عین حال توجه به دانش آموزان بازمانده از تحصیل را از دیگر برنامه های اصلی آموزش و پرورش استان توصیف و تصریح کرد: در دوسال گذشته ۱۱۰۰ دانش آموز و در سال گذشته ۲۳۰۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل به کلاس درس بازگردانده شدند.

استاندار خوزستان با اشاره به اجرای طرح جوانه ها “بورس تحصیلی دانش آموزان کم بضاعت ” عنوان کرد: بیش از ۱۳۰۰ دانش آموز کم بضاعت در این طرح بورس تحصیلی شدند.

شریعتی گفت: کلاس های کنکور رایگان را به عنوان یکی از راهبردهای اصلی جهت ارتقاء جایگاه کنکور استان در سطح کشور در نظر گرفتیم و نتایج بسیار خوبی در سال های اخیر حاصل شد.

وی ادامه داد: سهم خوزستان در کنکور سراسری و رتبه های برتر آن به ویژه رتبه های زیر هزار همه ساله در حال افزایش است.

استاندار خوزستان با اشاره به وقع سیلاب اخیر در استان، تصریح کرد: به همت مردم استان خوزستان و دستگاه های اجرایی و نیروهای مسلح این سیلاب کنترل و به سیل همدلی و مهربانی تبدی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز