خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر کشور خبر داد:

مهلت 72 ساعته به پیمانکار مترو اهواز برای رفتن یا ماندن

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۲۴۶

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور با تاکید بر لزوم تعیین تکلیف پروژه متروی اهواز از مهلت 72 ساعت به شرکت کیسون جهت اعلام تصمیم خود جهت ادامه اجرا یا عدم ادامه فعالیت در این پروژه خبر داد.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان، بابک دین‌پرست در جلسه بررسی پروژه متروی اهواز که در اهواز برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر کارگاه‌های کیسون تعطیل هستند؛ برای پایان دادن به  14 سال توقف پروژه، باید شرکت کیسون برنامه خود را مشخص کند که آیا مایل به ادامه کار هست یا خیر؟ و اینکه در صورت ادامه حضور در اجرای پروژه چه برنامه‌ای دارد؟

وی افزود: کیسون ادعا می‌کند که می‌خواهد کار را ادامه دهد. باید امروز این پروژه تعیین تکلیف شود یعنی از سردرگمی خارج شویم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: کیسون عنوان می‌کند که مایل به ادامه کار است اما به پول نیاز دارد از سوی دیگر کارفرما هم دارای اختیارات قانونی است.

دین‌پرست با بیان اینکه پیش از این بدعهدی‌ها و مشکلاتی در پروژه مترو اهواز وجود داشته است، عنوان کرد: کیسون ادعا می‌کند در صورت تامین مالی کار را آغاز می‌کند که در این صورت باید برنامه شورای شهر و شهردار اهواز هم مشخص شود.

وی ادامه داد: پیش از این توافقی میان شرکت کیسون و شهرداری اهواز در پنج بند منعقد شده است که همان توافق باید مبنای کار آنها قرار گیرد و بند 2 و 3 همزمان انجام شوند. اگر شرکت کیسون، شرایط مطرح شده را نپذیرد، چاره‌ای جز فسخ قرارداد وجود ندارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور تصریح کرد: اگر کیسون می‌خواهد از حق خود دفاع کند و به حق و حقوق خود برسد، راه حل خروج از این بن‌بست اجرای بند 2 و 3 بدون اولویت‌ها است. براساس بند 2 این مصوبه، شرکت کیسون باید بلافاصله به موازات انجام و ارجاع کار به شورای عالی فنی، عملیات اجرایی پروژه را در کارگاه‌ها آغاز کند. طبق بند 3 این مصوبه نیز باید شهرداری اهواز در اسرع وقت نسبت به تامین منابع مالی مناسب جهت ادامه کار شامل تهاتر زمین، املاک، مستندات و نقدینگی حاصل از فروش اوراق مشارکت اقدام کند. در این شرایط باید بند 2 و 3 با هم اجرا شود تا حسن نیت کیسون نشان داده شود. از طرفی شهردار اهواز هم باید نسبت به تامین منابع مالی کمک کند.

دین‌پرست بیان کرد: در صورتی که فسخ قرارداد کیسون به نفع مردم و پروژه است و منجر به اجرای سریع‌تر و بهتر این پروژه می‌شود باید این کار انجام شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور عنوان کرد: هدف ما اجرای پروژه قطار شهری اهواز است؛ برای ما خوب نیست که این پروژه بیش از این بلاتکلیف بماند.

وی افزود: تا زمانی که مشاهده می‌شود کارگاه تعطیل است، کسی اعتماد نمی‌کند که پولی به کیسون بدهد و تنها راه کیسون برای ادامه پروژه، اجرای همزمان بند 2 و 3 مصوبه‌شان با شهرداری اهواز است.

دین‌پرست با بیان اینکه باید این عدم اعتماد ترمیم شود، گفت: شرکت کیسون آرام اما جدی کار را شروع کند. کیسون یک بخش کار را آغاز کند، شهرداری اهواز هم تامین منابع مالی را  آغاز می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور تصریح کرد: شرکت کیسون 72 ساعت مهلت دارد تا تصمیم خود را برای ادامه کار اعلام کند. در مدت ۱۰ روز پس از اعلام ادامه همکاری، شرکت کیسون باید کارگاه‌ها را راه‌اندازی کند تا شهروندان شاهد به حرکت درآمدن این پروژه باشند و هیچ پیش‌شرط یا بهانه‌ای در این زمینه قابل قبول نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز