خبرگزاری کار ایران

وحید کیانی:

تلاش می کنیم تا ظرفیت های خوزستان را در حوزه ادبیات بومی تقویت کنیم

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۲۴۱

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با اشاره به برگزاری بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در خوزستان، گفت: با برگزاری چنین رویدادهایی در تلاش هستیم تا ظرفیت های استان را در حوزه ادبیات بومی تقویت کنیم.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، مرحله استانی بیست‌ و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در استان خوزستان صبح امروز سه‌شنبه 9 مهرماه با حضور فرماندار اهواز، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان مدیرکل کانون خوزستان، مشاور امور هنری استاندار خوزستان و جمعی از مدیران استانی و شهری آغاز به کار کرد.

کلان‌شهر اهواز، 9 و 10 مهرماه میزبان مرحله استانی این جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان خوزستان است.

در این مرحله از جشنواره، 32 قصه گوی برتر شهرهای مختلف استان خوزستان در بخش قصه‌گویی صحنه‌ای شامل زنان و مردان، دختران و پسران و مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‎ها در روزهای 9 و 10 مهرماه از ساعت 8:30 الی 16:30 در سالن شهید جمال پور شهرداری اهواز، جنب فرمانداری به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

وحید کیانی در این مراسم ضمن گرامی داشت 10 مهرماه روز همبستگی با کودکان فلسطینی، اظهار کرد: وقتی از فرهنگ حرف میزنیم، از گستره و بستر بسیار وسیعی صحبن می کنیم که دارای شمول فراوانی از جمله توجه به مبانی هویتی و تاریخی مردمان و سرزمینی است که در آن زندگی می کنیم.

وی ادامه داد: قصه و قصه گویی که با آغاز خلقت آدمی شکل گرفته است یکی از این مبناهای مشترک میان جوامع و قومیت ها است که در این جشنواره به دنبال آن هستیم.

کیانی بیان کرد: امیدواریم استان خوزستان با وجود اقوام مختلف و ظرفیت های خوبی که در حوزه ادبیات بومی در اختیار دارد، بتواند این ظرفیت ها را بیش از پیش فعال کند و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان نیز با برگزاری چنین رویدادهایی در تلاش است تا ظرفیت های استان را در حوزه ادبیات بومی تقویت کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان ابزار امیدواری کرد: دامنه این برنامه ها به شهرستان ها، روستاها و همچنین مناطق عشایری استان نیز کشیده شود و بتوانیم چنین رویدادهایی را در گستره ای وسیع تر از گستره کنونی برگزار کنیم.

لازم به ذکر است، حبیب پیام مدرس دانشگاه و پژوهشگر حوزه‌ی ادبیات بومی، لیلا قنواتی فرد کارشناس فرهنگی کانون خوزستان و فعال حوزه‌ی قصه‌گویی و هادی ملکی مدرس، بازیگر، کارگردان و نویسنده تئاتر و فیلم‌سازی داوران این جشنواره هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز