خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کمیته امداد خوزستان:

آغاز مرحله دوم آیین شور عاطفه ها در اواخر هفته جاری/ توانمند سازی اقتصادی، مهمترین رویکرد کمیته امداد

asdasd
کد خبر : ۸۱۶۸۶۲

مدیرکل کمیته امداد خوزستان گفت: مهمترین رویکرد غالب و هدف کمیته امداد، توانمند سازی اقتصادی با محوریت اشتغال، توسعه کسب و کار خرد و ایجاد درآمد با ثبات است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، مرتضی موصلی ظهر امروز دوشنبه ۸ مهرماه در نشست خبری شور عاطفه ها اظهار کرد: چهارشنبه ۱۰ مهرماه مرحله دوم آیین ملی عاطفه ها به صورت نمادین در دبستان فضیلت کوی مجاهد، در راستای توسعه فرهنگ انفاق و گسترش سنت های حسنه و به منظور تامین بخشی از نیازهای مرتبط با آموزش و تحصیل بخشی از دانش آموزان که از شرایط مطلوبی برخوردار نیستند، با کمک کمیته امداد امام خمینی( ره)، مجموعه آموزش و پرورش، اصحاب رسانه و نواحی مقاومت بسیج همزمان با سراسر کشور، با حضور مدیران ارشد استان در خوزستان برگزار می شود.

وی افزود: مرحله اول این آیین ۷ شهریورماه با توزیع ۱۲ هزار بسته تحصیلی به دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی( ره) برگزار شد.

موصلی با اشاره به اینکه این مراسم از ۲۵ سال گذشته هر ساله برگزار می شود، تصریح کرد: برگزاری جشن ملی عاطفه ها در سراسر کشور، یکی از نمادهای همبستگی است و به شاخص های توسعه سرمایه اجتماعی در سطح کشور کمک می کند.

 وی شعار امسال آیین شور عاطفه ها را "با رنگ مهر رویایی را بسازیم" عنوان کرد و گفت: با توجه به هماهنگی های صورت گرفته با آموزش و پرورش و سازمان دانش آموزی، تلاش می کنیم در بیش از ۵ هزار آموزشگاه این برنامه را اجرا کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان، مبلغ جمع آوری شده در مرحله اول آیین شور عاطفه ها توسط مردم در شهریور ماه را 34 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در تلاش هستیم با بهره گیری از ظرفیت دانش آموزان در مرحله دوم، گام های بهتری را برداریم.

وی تعداد نیکوکارانی که با کمیته امداد همکاری می کنند را ۳۲۰ نفر خواند و خاطرنشان کرد: از این تعداد، 35 هزار نفرحامی ایتام، 280 هزار نفر مشترکین صندوق صدقات و بیش از 7 هزار نفر مودی زکات با ما همکاری می کنند.

موصلی ادامه داد: مطابق سیاست های کلان امداد، یکی از راهبردهای این مجموعه، ایجاد مراکز نیکوکاری به عنوان یک راهکار در جهت توسعه بخش مردمی است. به همین منظور طی ۲ سال اخیر، توانستیم ۱۱۰ مرکز نیکوکاری در سطح استان را ایجاد کنیم که در تلاشیم این تعدا  را به ۲۰۰ مرکز افزایش دهیم.

وی با بیا اینکه با اتکا به منابع دولتی کاهش فقر محقق نمی شود، تاکید کرد: تلاش کردیم در جهت کاهش فقر و محرومیت از ظرفیت صنایع و شرکت ها استفاده کنیم، چرا که باور داریم صنایع در کنار کار خود مسئولیت اجتماعی هم دارند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خوزستان با اشاره به توسعه الکترونیکی صدقات، افزود: یکی از راهکارهای مهم کمیته امداد الکترونیکی کردن صدقات است در مرحله دوم آیین شور عاطفه ها نیز، نیکوکاران میتوانند کمک های خود را از طریق کد دستوری ۸۸۷۷۱#  واریز کنند، همچنین حساب ۴۴۴۴ بانک ملی نیر به همین منظور مفتوح است.

موصلی ادامه داد: در حال حاضر 29 هزار دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد هستند که در مرحله دوم آیین شور عاطفه ها بسته حمایتی دریافت خواهند کرد؛ همچنین 5 هزار دانش جو نیز از خدمات کمیته امداد استفاده می کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی( ره) خوزستان عنوان کرد: در شش ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته با وجود فشار اقتصادی شاهد ۲۲ درصد رشد در جمع آوری صدقات، ۱۰ درصد رشد در پرداخت زکات و ۳۶ درصد رشد در اکرام ایتام داشته ایم.

وی مجموع کمک های نقدی و غیر نقدی مردم خوزستان به کمیته امداد در ایام سیل را ۲۱ میلیارد تومان خواند و گفت: سیلاب اخیر خوزستان همدلی ملی و بین المللی ایجاد کرد، چنانچه مردم مسلمان دیگر کشورها از جمله لبنان نیز در جریان سیل کمک کرده اند؛ همچنین با مشارکت مردم شیعه منطقه کشمیر هندوستان ۱۵۰ واحد مسکونی در حال احداث است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان بیان کرد: مهمترین رویکرد غالب و هدف کمیته امداد، توانمند سازی اقتصادی با محوریت اشتغال و توسعه کسب و کار خرد و ایجاد درآمد با ثبات است.

 وی با اشاره به اینکه منابعی که برای خوزستان در سال جاری در نظر گرفته شده نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است، گفت: در شش ماهه اول امسال 1356 فرصت شغلی ایجاد شده و با توجه به این که اعتبارات اشتغال زایی از مردادماه ابلاغ شد، طی دو ماهه اخیر توانستیم بیش از 32 میلیارد تومان اعتبارات اشتغالزایی را جذب کنیم و برای ایجاد ۹۵۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی( ره) تا پایان سال ۹۸ هدف گذاری کرده ایم.

موصلی در خصوص بحث تشویقی حمایت از کارفرمایان کمیته امداد، تصریح کرد: پرداخت حق الزحمه مراکز کاریابی و حتی بالاتر از مصوبه قانون به کارفرمایان پرداخت می شود، همچنین در صورتی که کارفرمایی از کارجویان تحت پوشش کمیته دعوت به کار کند، با دادن تعهد ثبتی به مدت ۳ سال کار و پرداخت حق بیمه کارجو میتواند به ازای مشغول به کار هر کارجو تحت پوشش ۵۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد ۴ درصد و باز پرداخت ۵ ساله دریافت کند و یا اینکه ۲۳ درصد حق بیمه کارفرما به صورت ۱۰۰ درصد به مدت ۲ سال  توسط کمیته امداد پرداخت خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان در پایان از مرداخت کمک هزیته جهت تشرف ۱۰ هزار نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی( ره) به راهپیمایی عظیم اربعین خبر داد و افزود: تا کنون ۱۳ هزار نفر ثبت نام کردند که به دلیل استقبال مددجویان، ممکن است این تعداد را به ۱۵ هزار نفر افزایش دهیم.

آغاز مرحله دوم آیین شور عاطفه ها در اواخر هفته جاری/ توانمند سازی اقتصادی، مهمترین رویکرد کمیته امداد

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز