خبرگزاری کار ایران

شریعتی در بازدید از پتروشیمی امیرکبیر اعلام کرد:

نیاز ۳/۵ میلیارد دلاری برای جمع‌آوری فلرهای نفتی در خوزستان به‌منظور تأمین خوراک پتروشیمی‌ها/لزوم مشارکت پتروشیمی امیرکبیر در طرح جمع‌آوری فلرهای نفتی

asdasd
کد خبر : ۸۱۴۱۳۹

استاندار خوزستان گفت: ۳/۵ میلیارد دلار برای جمع‌آوری فلرهای نفتی در خوزستان مورد نیاز است که می‌تواند در تأمین خوراک مورد نیاز پتروشیمی‌ها مؤثر باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، غلامرضا شریعتی روز سه‌شنبه ۲ مهرماه در جریان بازدید حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر ناطق نوری از مجتمع پتروشیمی امیرکبیر در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: یکی از مشکلات جدی برخی مجتمع‌های پتروشیمی تأمین خوراک است که با جمع‌آوری فلرهای نفتی، بخش قابل توجهی از این مشکل رفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه هلدینگ خلیج‌فارس از طریق پالایشگاه بید بلند ۲، خوراک پتروشیمی‌ها را تأمین می‌کند، افزود: در مرحله اول باید ۸۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی، توسط هلدینگ خلیج‌فارس جذب شود. همچنین در صورت تأمین ۳/۵ میلیارد دلار برای جمع‌آوری فلرهای نفتی، خوراک پتروشیمی‌ها به پایداری خواهد رسید.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه پیش‌ازاین قرار بود پتروشیمی امیرکبیر در جمع‌آوری فلرهای نفتی استان جهت تأمین خوراک مورد نیاز مشارکت کند، یادآور شد: این مسئله بعد از پیگیری‌های بسیار زیاد با وزیر نفت، مورد بی‌توجهی مسئولان پیشین  این پتروشیمی قرار گرفت.

استاندار خوزستان مشکل موجود پتروشیمی امیرکبیر را تأمین خوراک اتان خواند و گفت: این مجتمع باید برای رسیدن به شرایط پایدار خوراک، در جمع‌آوری فلرهای نفتی در استان مشارکت کند و سهم خود را پرداخت کند.

شریعتی با اشاره به اینکه جمع‌آوری فلرهای نفتی برای کشور از اهمیت ویژه‌ای در حوزه‌های اقتصادی و زیست‌محیطی برخوردار است، خاطرنشان کرد: این طرح سال گذشته با حضور رئیس‌جمهور وارد فاز اجرایی شده است.

 

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز