خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان:

در هفته دولت هم خدمات و هم قصورها گفته شود

asdasd
کد خبر : ۸۰۶۷۵۵

استاندار خوزستان با اشاره به لزوم اطلاع‌رسانی در خدمات انجام شده از سوی دستگاه‌ها، گفت: علاوه بر بیان خدمات و اقدامات انجام شده، قصورها و کمبودها نیز باید بیان شوند.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان، غلامرضا شریعتی در آیین تجلیل از برگزیدگان نمایشگاه‌های هفته دولت و کارآفرینی که در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: هفته دولت به یاد دو شهید بزرگ ما است که از پیشگامان انقلاب و مبارزین در این مسیر بودند. این شهدا در زندان‌های رژیم ستم شاهی بودند و این جور و استبداد را لمس کردند و در برقراری حکومت اسلامی و تحقق شعار استقلال و آزادی تلاش کردند.

وی افزود: چرخش قدرتی که بین گروه‌های مختلف در نظام جمهوری اسلامی انجام می‌شود، برای این مساله است که مردم تصمیم‌گیر باشند و در این زمینه امور به دست مردم انجام شود. به این ترتیب اگر مشکلی پیش بیاید از طرف خود مردم حل می‌شود و جایی برای حرکت‌های دشمنان باقی نمی‌ماند. به این ترتیب هر کس نسبت به چیزی معترض باشد می‌تواند از طریق راه‌های دموکراتیکی که تعریف شده است، در جهت اصلاح امور تلاش کند. در جمهوری اسلامی، تصمیم‌گیری مردم در امور ساری و جاری است. در رژیم قبل چنین چیزی نبود، یک نفر همه امور را در دست داشت و هیچ راهی جز اینکه آن را کنار بزنید، وجود نداشت.

استاندار خوزستان گفت: هفته دولت فرصت خوبی برای ارزیابی و عملکرد مسئولان است و مسئولان باید توجه داشته باشند که مسئولیتی که دارند، فرصتی برای خدمتگزاری آن‌ها است. این دوره تا ابد ماندگار نیست. بنا به فرمایش امام علی (ع) اگر این دوران ماندنی بود، مسئولیت به ما نمی‌رسید. باید وقتی که مسئولیت داریم به این مساله باور داشته باشیم. در زمان مسئولیت گاهی این را فراموش می‌کنیم، باید همیشه این نکته را در ذهن داشته باشیم و با خود تمرین کنیم.

شریعتی تصریح کرد: باید هر روز آمادگی رفتن را در خود ایجاد کنیم. وقتی کنار رفتیم فرصت برای تفریح و گردش زیاد داریم. در زمان مسئولیت باید وقت خود را صرف آحاد مردم کنیم، البته نیازمندان و محرومین اولویت بیشتری دارند، اما نباید چنین باشد که فکر کنیم تنها محرومین به گردن ما حق دارند، همه شهروندان جمهوری اسلامی، اعم از غنی و فقیر بر گردن ما حق دارند. من نسبت به همه مردم متعهد هستم. شاید در این مسیر خوب عمل نکردم، اما آنچه در ذهن داشتم چنین بوده است. البته عدالت حکم می‌کند به فرد نیازمند بیشتر توجه شود اگرچه گاهی وقت گذاشتن برای فرد دارا، مشکل نیازمند را نیز حل می‌کند.

وی گفت: هفته دولت یادآور این مسائل است، این هفته برای این نیست که از یکدیگر تعریف کنیم. در این زمان باید علاوه بر گفتن دستاوردها؛ قصورها و کمبودها را نیز به یکدیگر تذکر دهیم و تلاش کنیم در حد توان از این کمبودها بکاهیم. مسئولان باید در این مسیر حرکت کنند و گام بردارند، مردم باید احساس کنند ما زبان آن‌ها هم هستیم و شرایط آن‌ها را درک می‌کنیم، نه اینکه فقط از یکدیگر تعریف و تمجید کنیم. نتیجه چنین کارهایی این می‌شود که فاصله مردم با ما زیاد می‌شود، وقتی این فاصله زیاد شود عملکرد و کار صحیح ما را هم از ما نمی‌پذیرند و آن زمان بین حاکمیت و دولت با مردم فاصله می‌افتد و نسبت به هم بی‌اعتماد می‌شوند، اما وقتی همه آنچه انجام شده است گفته شود، احساس راستی و درستی بیشتری در ذهن ایجاد می‌شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: رهبری بر توجه به تولید داخلی و توجه به قشر ضعیف جامعه تاکید کرده است، مسئولان باید گسترش تولید داخلی و حمایت از آن و خدمت‌رسانی به اقشار ضعیف جامعه را مورد توجه قرار دهند. امسال سال رونق تولید نام‌گذاری شده است و توجه به تولید باید مد نظر باشد. یکی از حوزه‌هایی که اثر آن بسیار زود مشخص می‌شود و کمتر به سرمایه‌گذاری نیاز دارد و همچنین اشتغال خیلی خوبی نیز دارد، حوزه گردشگری و صنایع دستی است که در استان نیز در این زمینه ظرفیت‌های خوبی وجود دارد. به خصوص در مناطق محرومی که دسترسی به آن مناطق سخت است، توجه به حوزه صنایع دستی و گردشگری می‌تواند شرایط خوبی را فراهم کند.

شریعتی بیان کرد: ما در حوزه تولید، گندم، کلزا، خرما و صیفی‌جات وضعیت مناسبی داریم، اما ظرفیت تولید بیشتر را نیز در استان داریم. در این مسیر می‌توانیم نقش بیشتری را در امنیت غذایی بیشتر فراهم و شرایط را برای اشتغال بیشتر فراهم کنیم و سهم خود را در تولیدات کشاورزی افزایش دهیم. هفته گذشته استان خوزستان در حوزه تولیدات کشاورزی رتبه اول را کسب کرد، اما رتبه ما در حوزه باغ‌ها چندان خوب نیست. باید سهم استان را در تولیدات کشاورزی افزایش دهیم. اگر در خوزستان سرمایه‌گذاری بیشتری در کشاورزی انجام شود، استان ما می‌تواند سهم بیشتری از غذای کشور را تامین کند، اگرچه اکنون نیز خوزستان سهم قابل توجهی از این غذا را تامین می‌کند.

وی تصریح کرد: در حوزه نفت اقدامات ما در استان باید توسعه پیدا کند. توسعه در استان باید همه جانبه صورت گیرد. پالایشگاه بیدبلند ۲ امسال افتتاح می‌شود. در این پروژه ۳٫۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری انجام شده است. در حال حاضر خوراک ۴۵ درصد ظرفیت آن فراهم است، اما یک پروژه ۸۰۰ میلیون دلاری نیز مصوب شده است که در صورت اجرا، ظرف یکی دو سال فلرهای نفتی را در حوزه آغاجاری جمع‌آوری و آن‌ها را به خوراک لازم برای پالایشگاه بیدبلند تبدیل می‌کند.

استاندار خوزستان گفت: با وجود سیل اخیر تولید گندم در خوزستان افزایش پیدا کرده است. امسال رشد گندم ما نسبت به سال گذشته حدود ۱۶ درصد افزایش داشته است. در کل کشور این عدد حدود ۱۲ درصد کاهش پیدا کرده است. به علت طرح‌های زیرساختی، بهره‌وری در این حوزه بالاتر رفت. در تولید کلزا نیز نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد افزایش داشته‌ایم و این درحالی است که بخش قابل توجهی از کشت ما را سیل از بین برد.

شریعتی ادامه داد: شرکت کشت و توسعه نیشکر و صنایع جانبی نیز امسال برنامه دارد که ۲۱ هزار هکتار کشت انجام دهد. این میزان کشت در تاریخ زراعت نیشکر در کشور بی‌سابقه است. تا همین امروز ۱۰ هزار و ۳۰۰ هکتار انجام شده است و اگر ۱۰ هزار هکتار دیگر کشت کنیم، به عدد ۲۱ هزار هکتار خواهیم رسید. تنها در روز گذشته ۴۰۰ هزار هکتار کشت شده است که این مقدار کشت در یک روز نیز در کشور بی‌سابقه است. هفت‌تپه نیز برنامه دارد ۲۵۰۰ هکتار کشت کند. باید برای جبران خسارات ناشی از سیل تلاش کنیم. این مساله در استان با جدیت دنبال می‌شود. دوستان ما در نیشکر تلاش می‌کنند تا سال ۱۴۰۰ به رقم ۷۰۰ هزار تن برداشت که تا الان بی‌سابقه بوده است، برسند.

وی افزود: دومین نمایشگاه اشتغال نیز که امسال برگزار شد، اثر مناسبی را برای ایجاد یک شبکه ارتباطی میان کارآفرینان فراهم کرد تا از این طریق کارآفرینان از وضعیت یکدیگر اطلاع پیدا کرده و برندسازی کنند.

استاندار خوزستان تاکید کرد: در هفته دولت دستاوردهای دستگاه‌های مختلف اجرایی به نمایش گذاشته شد. سال گذشته حدود ۹۵۰ میلیارد تومان از محل‌های مختلف تسهیلات ارزان قیمت پرداخت کرده‌ایم، این تسهیلات باید امسال یا سال آینده به نتیجه برسد. همه این تسهیلات به بخش خصوصی پرداخت شده است. همچنین بیشترین منابع ارزی صندوق توسعه ملی به خوزستان داده شده است. براساس آماری که صندوق توسعه به من داده است این صندوق در حوزه‌های مختلف بیش از ۱۲,۸ میلیارد دلار پروژه در استان دارد.

شریعتی عنوان کرد: باید بیشتر به کارهایی توجه شود که منفعت آن به طور اختصاصی برای استان باشد و بتوانند مشکلات زیرساختی استان را حل کنند. امسال مجوز کشت تابستانه را به کشاورزان دادیم تا علاوه بر ایجاد اشتغال، مردمی که از سیل آسیب دیده بودند نیز امید پیدا کنند.

وی در خصوص پرداخت خسارات ناشی از سیل خوزستان، تصریح کرد: اینکه از ۲۴ هزار پرونده موجود تنها خسارات سه هزار پرونده پرداخت شده است، مردم ابراز ناراحتی می‌کنند و باید به این مسائل توجه داشته باشیم.

گفتنی است، در پایان این مراسم از فرمانداری‌ها و دستگاه‌های برگزیده در نمایشگاه هفته دولت و دومین نمایشگاه کارآفرینی تجلیل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز