خبرگزاری کار ایران

معاون دادگستری خوزستان خواستار شد:

ستاد امر به معروف و نهی از منکر دستگاه قضایی را در مبارزه با فساد یاری کند

asdasd
کد خبر : ۸۰۶۴۶۴

معاون منابع انسانی دادگستری استان خوزستان گفت: درخواست دستگاه قضایی از ستاد امر به معروف و نهی از منکر این است که در راه پر فراز و نشیب مبارزه با فساد، همراه دستگاه قضایی باشد و این دستگاه را در این مسیر تنها نگذارد.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی دادگستری خوزستان، حجت الاسلام والمسلمین سعید سعدی در نشست با اعضای بسیج حقوقانان استان، اظهار کرد: دستگاه قضایی خطی و جناحی عمل نمی کند و تحت تأثیر هیچ شخصیتی قرار ندارد بلکه مسیر آن، مسیر امام حسین(ع)، مقام معظم رهبری و انقلاب اصیل اسلامی است.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم در جامعه ای فضای معطر امر به معروف و نهی از منکر برقرار شود، باید آن را از مسئولان آن جامعه آغاز کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سعدی گفت: هرچه انسان در جایگاه رفیع‌تری نسبت به سایرین باشد، مسئولیت اجتماعی بیشتری به عهده دارد و به اندازه جایگاهش در جامعه اثر گذار است، بنابراین امر به معروف و نهی از منکر در مورد وی با اهمیت بیشتری مصداق می یابد.

وی ادامه داد: بسیاری از مردم آرزوی دریافت منصب و مطرح شدن در جامعه را دارند و طبق فرهنگ اسلام اگر کسی دلش می خواهد به مقام و جایگاه بالاتری برسد، باید رقابت های خاصی را بربتابد که یکی از آن ها این است که با شدت و حدت بیشتری در معرض امر به معروف و نهی از منکر قرار دارند.

حجت الاسلام والمسلمین سعدی با بیان این که با ارائه آمار چه واقعی و چه غیر واقعی نمی‌توان جامعه را تغییر داد، گفت: باید دید نتیجه اقداماتی که صورت گرفته، به چه نتیجه ای منجر شده و چه تاثیری در جامعه داشته است.

معاون منابع انسانی دادگستری استان خوزستان تصریح کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر به مصوبه جدید نیاز ندارد بلکه مصوبات قبلی باید بازخوانی و به آن عمل شود.

حجت الاسلام والمسلمین سعدی اظهار کرد: مهم ترین چیزی که امروز توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید آموزش داده شود، آموزش مطالبه گری به مردم از مسئولان در خصوص احقاق حق، اجرای عدالت و مبارزه با فساد در جامعه است.

وی بیان کرد: در آستانه تحول و انتخابات در مجلس شورای اسلامی هستیم و همه باید این را بدانیم که انسان های فاسد، زینت هیچ جناحی نیستند و به هیچ جریانی آبرو و مشروعیت نمی بخشند و باعث ماندگاری آن نمی شوند.

معاون منابع انسانی دادگستری استان خوزستان از نامزدهای انتخاباتی خواست که پیش از آن که بخواهند کارزار انتخاباتی را رقم بزنند و به رأی آوردن فکر کنند، به فکر پیشرفت کشور و حفظ الگوهای اصیل اسلام در جامعه باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سعدی همچنین با تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام عزاداری محرم و صفر و گرامی داشت یاد شهدای کربلا، اظهار کرد: حضرت ابوالفضل (ع) از خوبی و فاداری به امام حسین(ع) گفت تا خیانت را نهی کرده باشد و ما نیز امیدواریم با قرار دادن ارزش‌های اسلامی به عنوان محور زندگی مان و قرار دادن اصل امر به معروف و نهی از منکر در رفتار زندگی خود، مسیر درستی که خداند برای ما قرار داده است را به سلامت طی کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز