خبرگزاری کار ایران

محمدیان مطرح کرد:

افتتاح ۴۴ پروژه عمرانی در هفته دولت در خوزستان/ لزوم توجه به تصویب قوانین مشخص برای ایجاد شهرک های صنعتی مشترک با کشور های همسایه

asdasd
کد خبر : ۸۰۴۳۹۶

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان گفت: شرکت شهرک های صنعتی در هفته دولت، ۴۴ پروژه عمرانی با اعتبار ۳۶ میلیارد تومان و همچنین ۱۸ واحد تولیدی با ظرفیت اشتغال ۵۰۱ نفر با اعتبار ۴۲۶۹ میلیارد تومان را افتتاح کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، اخلاق محمدیان شامگاه پنج شنبه ۷ شهریورماه در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت هفته دولت برگزار شد، اظهار کرد: شرکت شهرک های صنعتی با غرفه ای بیش از ۵۰ متر، محصول ۵۲ شرکت تولیدی مستقر در واحدهای صنعتی  شهرک ها را عرضه میکند که امیدواریم با حضور مردم، مسئولین و کارکنان دستگاه های اجرایی از محصولات درون استان به نحو شایسته استفاده شود و در سبد مصرفی مردم گنجانده شود.

وی افزود: وظیفه ذاتی ما حمایت و ایجاد زیرساخت های تولید است. در تلاشیم به تسهیل شرایط سرمایه گذاری در استان کمک کنیم تا شرایط اشتغال در استان با راه اندازی واحدهای راکد و جذب سرمایه گذار، بهبود یابد.

محمدیان تصریح کرد: سال گذشته روند رو به رشدی در خصوص ایجاد سرمایه گذاری درون شهرک های صنعتی داشتیم که در سال جاری نیز این مسیر ادامه خواهد داشت تا ظرفیت سرمایه گذاری در استان را افزایش دهیم.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان عنوان کرد: شرکت شهرک های صنعتی در هفته دولت ۴۴ پروژه عمرانی با اعتبار ۳۶ میلیارد تومان و ۱۸ واحد تولیدی با ظرفیت اشتغال ۵۰۱ نفر با اعتبار سرمایه گذاری به مبلغ ۴۲۶۹ میلیارد تومان را افتتاح کرد؛ همچنین ۹ واحد صنعتی با اعتبار ۲۲۰ میلیارد تومان نیز کلنگ زنی شد که امیدواریم شاهد افتتاح این واحد ها در آینده نزدیک باشیم.

محمدیان یاد آور شد: براساس تسهیلات تبصره ۱۸ واحدهای صنعتی با مراجعه به سازمان صنعت و معدن در صورت نیاز به اخذ تسهیلات به کارگروه های مربوطه معرفی شده و طرح ها بررسی می شوند و به بانک های عامل معرفی می شوند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان در خصوص طرح رونق تولید تاکید کرد: این طرح نیز همانند سالهای گذشته ادامه دارد و واحدهای صنعتی در صورت نیاز به اخذ تسهیلات میتوانند در سامانه بهین یاب ثبت نام کنند و در صورت نیاز به تسهیلات، از این شرایط بهره مند شوند.

وی در خصوص میزان اشتغال واحدهای صنعتی درون شهرک های صنعتی، خاطرنشان کرد: ما براساس جواز تاسیسات و پروانه بهره برداری میزان اشتغال را اعلام می کنیم که با توجه به ۱۶۰۰ پروانه های بهره برداری، ۲۶ هزار نفر اشتغال داریم؛ البته به دلیل اینکه تعدادی از واحد های صنعتی از چرخه تولید خارج هستند این آمار دقیق نیست.

محمدیان اشاره کرد: مذاکرات ایجاد شهرک های صنعتی مشترک از چند سال پیش با کشورهای مختلف همسایه آغاز شد، ولی به هر دلیلی و با توجه به اینکه قوانین مشخصی برای این منظور در کشور پیش بینی نشده بود به نتیجه و چارچوب مشخصی نرسیدیم، اما در حال پیگیری ایجاد یک شهرک مشترک در منطقه فتح المبین در شهرستان شوش هستیم که در صورت تصویب قوانین مشخص، آمادگی های لازم برای اجرای کار را داریم.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان در پایان گفت: یکی از اهداف ما این است که محصولات تولیدی ما صادراتی و واحدهای صنعتی ما صادرات محور شوند، ولی با توجه به مشکلاتی که به دلیل تحریم در کشور وجود دارد شرایط سخت است، اما تلاش می کنیم از ظرفیت شرکت هایی که توانمندی لازم برای صادرات به کشور عراق را دارند استفاده کنیم.

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز