خبرگزاری کار ایران

نوبخت تشریح کرد:

اقدامات دولت برای بازسازی و نوسازی منازل در مسجدسلیمان

asdasd
کد خبر : ۸۰۴۲۷۶

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: پس از زلزله مسجدسلیمان، برای جبران خسارات مصوبه‌ای بالغ بر 96 میلیارد تومان در هیات وزیران به تصویب رسید که 100 درصد آن طی روزهای گذشته تخصیص داده شد.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان، محمدباقر نوبخت در آیین کلنگ‌زنی پروژه احداث 1400 واحد مسکونی در مسجدسلیمان که امروز هفتم شهریورماه انجام شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از زلزله مسجدسلیمان بلافاصله ارزیابی میزان خسارات و تامین منابعی که باید جبران خسارات را می‌‌کرد، انجام شد. در این راستا مصوبه‌ای بالغ بر 96 میلیارد تومان در هیات وزیران به تصویب رسید که 100 درصد آن طی روزهای گذشته تخصیص داده شد.

وی ادامه داد: مجموع خسارت‌هایی که بعد از دسته‌بندی گزارش شد، مبنی بر این بود که 1400 واحد نیازمند بازسازی و 8000 واحد نیز نیازمند تعمیر هستند که تمامی منابع اعم از تسهیلات و اعتبارات، تامین و ابلاغ شد. امروز از خجستگی هفته دولت که مقارن با سالروز شهدای گرانقدر دولت؛ شهید رجایی و شهید باهنر است، برخوردار شدیم و به مسجدسلیمان آمدیم و برای آن قسمت از خانه‌هایی که بازسازی و نوسازی آن‌ها در محل امکان‌پذیر نبود، زمینی در نظر گرفته شد که امروز کلنگ آن نیز به زمین زده شد.

معاون رییس جمهور گفت: نکته دیگر تعهدی بود که شرکت نفت در ارتباط با شهر مسجدسلیمان داشت و احداث حدود 1300 واحد است. همچنین غیر از آن با عنایت به وضعیت خاصی که مسجدسلیمان دارد، ما باید برای برخی از واحدهای این شهر از جهت فرسودگی، کار نوسازی و احیاء انجام دهیم. به همین دلیل در سازمان برنامه و بودجه به نیابت از دولت و با همکاری بنیاد مسکن، بررسی صورت گرفت و به این نتیجه رسیدیم که باید حداقل 10 هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده را نوسازی کنیم که قطعا بخشی از آن در محل انجام نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای آن 10 هزار واحد را انجام دادیم. بنابراین عملیات اجرایی 11 هزار و 400 واحد مسکونی آغاز می‌شود. ۱۰ هزار واحد آن مستقیما با زلزله نیست، اما وضعیت شهر به گونه‌ای است که برای پیشگیری از حوادث دیگر و احیای  شهر، این کار را انجام می‌دهیم و سازمان برنامه و بودجه به نمایندگی از دولت و بنیاد مسکن نیز اجرای کار را بر عهده داشته است. امیدوارم در آینده نزدیک، بخش به بخش واحدهایی را که در حال احداث هستند به پایان برسانیم و یک روز عزیزان را برای افتتاح به اینجا دعوت کنیم.

وی عنوان کرد: برای هر یک از این واحدها از نظر اعتباری حداقل 100 میلیون تومان محاسبه شده است که دولت باید به صورت بلاعوض پرداخت کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز