خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری مدیرکل کانون پرورش فکری خوزستان مطرح شد:

فرسودگی ناوگان کتابخانه های سیار کانون پرورش فکری خوزستان/ راه اندازی ۳ مرکز تسهیل گری در مناطق کم برخوردار

asdasd
کد خبر : ۷۹۵۸۱۳

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان گفت: به دلیل فرسودگی ناوگان کتابخانه های سیار ارائه خدمات کانون در راستای توزیع عادلانه امکانات فرهنگی در استان با محدودیت‌های شدیدی روبرو است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، وحید کیانی در نشست خبری که امروز چهارشنبه ۱۶ مردادماه به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، اظهار کرد: کانون پرورش فکری ۶۰ مرکز ثابت و ۷ کتابخانه سیار دارد و امسال توانسته ۱۰۰ هزار نفر از جامعه هدف خود را تحت پوشش قرار دهد.

وی افزود: اهواز ۶ مرکز، اندیمشک ۵ مرکز، دزفول و آبادان و خرمشهر ۴ مرکز، بهبهان ۳ مرکز، شوشتر و امیدیه یک مرکز و متاسفانه شهرستان اندیکا هیچ مرکز کانون پرورش فکری ندارد.

کیانی عنوان کرد کتابخانه های سیار در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به وسیله خودروها حمل می شوند که از ۷ خودرو حامل کتابخانه باید ۵ خودرو اسقاط شوند به همین جهت باید برای تامین خودروهای مورد نیاز از دستگاه های توانمند درخواست کمک کنیم.

وی تصریح کرد: کانون پرورش فکری به دلیل فرسودگی ناوگان کتابخانه های سیار و ارائه خدمات در راستای توزیع عادلانه امکانات فرهنگی در استان، با محدودیت های شدیدی روبرو است.

مدیرکل کانون پرورش فکری خوزستان با اشاره به اینکه یکی از رسالت های ذاتی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان توجه به مناطق محروم است، گفت: به دلیل محدودیت هایی که این نهاد دولتی در استان دارد، نگران عدم انتقال ظرفیت کانون به کودکان و نوجوانان مناطق محروم هستیم.

کیانی از راه اندازی ۳ مرکز فرهنگی در دفاتر تسهیل گری و توسعه مناطق کم برخوردار خبر داد و افزود: بازگشایی مجدد مرکز فرهنگی هنری ملاشیه با بیش از هزار عضو از اقدامات خوب یک ساله کانون پرورش فکری بوده است.

وی با اشاره به اینکه زلزله مسجدسلیمان به ۴ مرکز کانون پرورش فکری آسیب وارد کرده است، بیان کرد: شهرهای مسجد سلیمان، ایذه، رامهرمز و شماره یک اهواز دچار آسیب شده اند که برآورد خسارت های وارد شده به منظور تخصیص اعتبار به ستاد مدیریت بحران استان اعلام شده است.

این عضو شورای اجتماعی استان اعتبارات عمرانی که سالانه در اختیار کانون قرار می گیرد را بسیار محدود خواند و گفت: قدمت فعالیت کانون به دهه چهل می رسد. ساختمان‌های آن فرسوده شده‌اند، ولی تنها ۱۷ میلیون ریال برای سال جاری اعتبار تخصیص یافته است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره ملی هنرهای تجسمی بعد از سالها تعطیلی به میزبانی خوزستان، تاکید کرد: این جشنواره قرار است همزمان با سالگرد سیلاب و با حضور اساتید برجسته تئاتر در خوزستان برگزار شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری خوزستان کانون را متولی حوزه کودک و نوجوان دانست و ادامه داد: متاسفانه بهزیستی و شهرداری ها متولی صدور مجوز برای مهد کودک ها و خانه های بازی هستند. باید در این خصوص اصلاحاتی اساسی صورت بگیرد تا از مکانی که کودکان در آن قرار دارند اطمینان حاصل کنیم و بر برخی از عملکردها نظارت داشته باشیم.

کیانی اصل و مبنای کانون را ایجاد امکانات لازم برای رشد و پرورش و شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان در اوقات فراغت خواند و گفت: ۴۰ مأموریت کلی در سه حوزه فرهنگ هنر و ادب براساس استانداردهای کانون و نوع علاقه‌مندی کودکان با همکاری واحدهای رشد علم و فناوری، برنامه ریزی و عملیاتی می‌شود.

وی در پایان خواستار عضویت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شوراهای آموزش و پرورش و مبارزه با مواد مخدر شد.

فرسودگی ناوگان کتابخانه های سیار کانون پرورش فکری خوزستان/ راه اندازی ۳ مرکز تسهیل گری در مناطق کم برخوردار

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز