خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی ماهشهر هشدار داد:

سارقان خودرو در کمین نشسته اند/ صاحبان خودرو موارد ایمنی را رعایت کنند

asdasd
کد خبر : ۷۹۴۹۸۰

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بندر ماهشهر به صاحبان و مالکان خودروها برای رعایت موارد ایمنی و پیشگیری از سرقت هشدار داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شهرستان بندر ماهشهر، سرهنگ رضا پاپی اظهار داشت: سارقان بیشتر موارد در کمین خودروهایی می نشینند که صاحبان آنها بدون در نظر گرفتن و رعایت نکات ایمنی خودروهای خود را با فراغ بال در اماکم پارک می کنند.

وی افزود: سارق که در این فرصت همه چیز را آماده و محیای یک سرقت میبیند فرصت را غنیمت شمارده تا با شگردهای خاص خود در کمترین زمان ممکن لوازم داخل خودرو و یا حتی خوده خودرو را به سرقت ببرد.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بندر ماهشهر، در ادامه با بر شماردن موارد ایمنی جهت جلوگیری از سرقت خودرو و اشیاءهای داخل آن، عنوان کرد: خودروی خود را به لوازم ایمنی نظیر دزد‌گیر، سویچ مخفی، قفل فرمان، قفل پدال، قفل سوئیچی و سایر وسایل بازدارنده مجهز نمایید و آن را حتی برای دقایقی کوتاه هم در اختیار افراد ناشناس قرار ندهید.

وی گفت: به هنگام ترک خودرو ضمن قرار ندادن سوئیچ در داخل خودرو از به همراه داشتن آن اطمینان حاصل نمایید و از بسته شدن درها و شیشه ها مطمئن شوید.

سرهنگ پاپی عنوان کرد: بخاطر داشته باشید بهترین اماکن و فضاها برای سرقتی راحت و بدون دردسر مکان های خلوت و بدون روشنایی بوده به همین منظور از قرار دادن خودروهای خود در این اماکن خوداری کنید و محلی امن و روشن را برای پارک کردن خودرو انتخاب کنید هرچند که پارکینگ از مقصد شما فاصله داشته باشد.

وی با اشاره به یکی از متداولترین روش های سرقت در این روزها، خاطرنشان کرد: با پابرجا بودن روش های قدیمی و سنتی، اما سارقان با روش ها و شگردهای جدید با ایجاد تصادف یا نزاع ساختگی فرصتی برای سرقت کردن محیا می کنند.

فرماندهی نیروی انتطامی شهرستان بندر ماهشهر، در پایان به دیگر نکات مهم ایمنی و رعایت آن اشاره کرد:

  • اگر خودرو را به علت نقص فنی هل می دهید اجازه ندهید افراد غریبه و ناشناس پشت فرمان بنشینند.
  • هنگام وقوع حادثه و مراجعه به مراکز درمانی خونسردی خود را حفظ نموده و در صورت ترک اتومبیل آن را قفل نمایید.
  • با اطمینان از اینکه فرزند خردسال شما در خودرو نشسته است اتومبیل را رها نکنید.
  • هنگام ترک اتومبیل اسناد و اوراق شناسایی و اموال با ارزش را در داخل خودرو قرار ندهید.
  • از پذیرفتن هر نوع خوراکی و آشامیدنی از مسافران ناشناس خودداری کنید، زیرا ممکن است آنان قصد مسموم کردن شما را داشته باشند.
  • خودروی خود را به تعمیرگاه ‌های غیر مجاز و ناشناس نسپارید، زیرا همواره احتمال ساخت سوئیچ یدکی و سرقت خودرو وجود دارد.
انتهای پیام/
سالار قاسم پور
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز