خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد؛

لزوم تناسب آموزش مهارت های شغلی با بازار اقتصادی خوزستان/ کمبود نیروی متخصص از چالش های پروژه های بزرگ‌ است

asdasd
کد خبر : ۷۹۱۰۹۷

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: آموزش مهارت های شغلی و حرفه ای کارگران باید متناسب با نیاز بازار اقتصادی استان باشد تا کمبود نیروی متخصص و ماهر نداشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، سید نور محمدپور در حاشیه ششمین جلسه شورای هماهنگی مدیران کل حوزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان خوزستان که عصر امروز شنبه ۵ مردادماه، به میزبانی سازمان آموزش فنی و حرفه ای استان با حضور ساری نماینده مردم اهوار در مجلس و عضو کمیسیون اجتماعی و تنی چند از مسئولین استانی برگزار شد، در گفتگو با ایلنا اظهار کرد: برخلاف آن که عده ای سعی در تضعیف اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان را دارند باید بگویم که رتبه ما در حوزه تعاون به صورت مشترک با استان فارس سوم است و ۲۶ تیرماه سال جاری این رتبه به ما ابلاغ شده است.

وی افزود: در زمینه حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری نیز به طور متوالی در سه سال اخیر در بین ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور، مقام استان برتر را کسب کرده ایم.

محمد پور تصریح کرد: در مسابقات المپیاد جهانی ورزشی که خردادماه امسال در کشور اسپانیا برگزار شد نیز تیم های اعزامی ورزش کارگری استان خوزستان خوشبختانه ۱۸ مدال رنگارنگ کسب کردند و از حیث ارزش مدال ها جزو استان های برتر کشور شدیم که به همین منظور توسط وزارت خانه و فدراسیون ورزش کارگری استان خوزستان مورد تقدیر قرار گرفتیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان ادامه داد: همچنین هیئت ورزش کارگری خوزستان به لحاظ عملکرد در حوزه ورزش کارگری، رتبه دوم فدراسیون های ورزش کارگری کشور را از آن خود نموده است.

محمد پور اشاره کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، سال گذشته در حوزه عملکرد و پاسخگویی به شکایات بالاترین امتیاز را در میان استانها داشته است؛ همچنین با همکاری بانک توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی در بحث تسهیلات و در بخش مشاغل روستایی بیش از اعتبار تخصیص داده شده جذب منابع جذب داشته ایم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر شورای هماهنگی مدیران کل حوزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان خوزستان یک مجموعه یکدست و فعال است، تاکید کرد: با هم افزایی و هماهنگی موجود توانسته ایم موفقیت هایی را طی دو سال پیاپی کسب کند.

این هفته هفته مهارت است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به آغاز هفته مهارت، بیان کرد: به دنبال آن هستیم تا با استفاده از مجموع ظرفیت های موجود علاوه بر صیانت از سیاست های حمایتی حفظ اشتغال، فضای مورد نیاز برای ایجاد اشتغال جدید را نیز فراهم کنیم.

محمد پور با تاکید این نکته که رونق تولید محقق نمی شود مگر با مهارت آموزی نیروی کار، گفت: آنچه که باعث شد کشورهای آسیب دیده از جنگ جهانی دوم روی پای خود ایستاده و به توسعه اقتصادی برسند توجه و اهتمام به نیروی انسانی متخصص بود. به همین منظور لزوم آموزش مهارت به نیروهای انسانی نمود پیدا می کند.

وی افزود: خوشبختانه همکاران مجموعه فنی و حرفه ای استان به آموزش در جوار کارگاه به منظور افزایش مهارت آموزی توجه ویژه ای دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با اشاره به اینکه آموزش های مهارتی باید براساس نیاز بازار کار استان برنامه ریزی و دنبال شود، تاکید کرد: آموزش مهارت‌های شغلی و حرفه‌ای کارگران متناسب با نیاز بازار اقتصادی استان از مهمترین مسائلی است که باید مورد توجه قرار بگیرد تا کمبود نیروی متخصص و ماهر در استان نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از معضلات و چالش‌های استان در بحث پروژه‌های بزرگ، کمبود نیروی ماهر و دوره دیده متناسب با نیاز پروژه‌ها است، عنوان کرد: اگر به دنبال پیشرفت و توسعه اقتصاد استان هستیم باید شرایط به گونه‌ای فراهم‌ شود تا هم کارگر دغدغه امنیت شغلی نداشته باشد و از آن سوی کارفرمای ما نیز دغدغه مواد اولیه و بازار فروش نداشته باشد.

محمد پور در پایان ضمن اشاره به حوادث غیر مترقبه استان، گفت: در ستاد تسهیل و کارگروه اشتغال، سازمان تامین اجتماعی ۶ ماه به واحدهای آسیب دیده از سیل و حوادث غیر مترقبه استمهال داد که بتوانند در این مدت مشکلات خود را تا حدودی مرتفع کنند.

لزوم تناسب آموزش مهارت های شغلی با بازار اقتصادی خوزستان/ کمبود نیروی متخصص از چالش های پروژه های بزرگ‌ است

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز