خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان:

عدم توسعه منابع انسانی مانع مدیریت سرمایه می شود/ محرومیت ها در نقاط مختلف خوزستان برای برخی دانش آموزان بخصوص در بین دختران بیشتر است

asdasd
کد خبر : ۷۹۰۵۴۴

استاندار خوزستان گفت: در طول یکصد سال گذشته که نفت در کشور ما کشف و شرایط درآمدی کشور بیشتر شد، سرمایه گذاری زیادی صورت گرفت، اما عدم توسعه منابع انسانی مانع مدیریت این سرمایه شد.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان، غلامرضا شریعتی در شورای آموزش و پرورش شهرستان مسجدسلیمان اظهار داشت: تلاش ما همواره بر این بوده که قابلیت ها و پتانسیل های استان خوزستان را بسیج کنیم تا بتوانیم بخش آموزش و پرورش را توسعه دهیم.

وی افزود: در بودجه‌های سنواتی در سال ۹۵ اعتبارات نوسازی مدارس ۷۲۰ میلیارد ریال بود که در سال ۹۶ آن را به یک هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال و در سال جاری به دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال رساندیم.

استاندار خوزستان گفت: در سال های اخیر سعی داشتیم وضعیت آموزش و پرورش را از لحاظ سخت افزاری متحول کنیم تا شرایط در استان به نحوی پیش برود تا مدیران به بخش آموزش و پرورش توجه بیشتری داشته باشند.

وی تصریح کرد: شورای آموزش و پرورش را به صورت مستمر تشکیل دادیم و تلاش کردیم تا مسئولین موظف به انجام مصوبات شده و از تمام ظرفیت های استان برای این بهش بیشتر استفاده کنند.

شریعتی بیان کرد: در سال ۹۶ یک هزار و ۳۰۰ کودک بازمانده از تحصیل را به کلاس باز گردانیم و در سال ۹۷ نیز برای بیش از  دو هزار و ۱۰۰ دانش آموز کلاس هایش کانکسی جایگزین کردیم که بیشتر این کلاس ها در مناطق  عشایری و صعب‌العبور به کار رفته است.

وی افزود: همچنین بحث اجرای طرح جوانه و بورس تحصیلی برای دانش آموزان مستعد اما کم برخوردار را در دستور کار قرار دادیم و یک هزار و ۲۵۰ دانش آموز را بورس تحصیلی کردیم.

استاندار خوزستان گفت: بیش از ۱۲۳ هزار دانش آموز در آزمون های ما شرکت کرده و یک هزار و ۲۵۰ دانش آموز بورس تحصیلی شده اند و مبلغ ۱۰ میلیون ریال به ازای هر نفر به حساب آنها واریز شده است.

شریعتی عنوان کرد: آموزش مجازی طرح دیگری است که در دستور کار داریم؛ محرومیت ها در نقاط مختلف استان برای برخی دانش آموزان بخصوص در بین دختران بیشتر است و آن ها به دلایل مختلف امکان ادامه تحصیل ندارند از طریق اینترنت آموزش داده شوند.‌

وی ادامه داد: اکنون بخش آموزش و پرورش مسجدسلیمان در نقطه کور بوده و کمترین توجه به آن شده و مدارس این شهرستان قدمت بالایی داشته و شرایط آموزشی مناسبی در آنها وجود ندارد که امید است با پروژه های جدید بخش عمده ای از کمبودها جبران شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز