خبرگزاری کار ایران

سرپرست وزارت آموزش پرورش:

تا ابتدای مهر، مدارس کانکسی، خشتی و گلی جمع آوری می شوند/ هرچه مدارس با کیفیت تری داشته باشیم، زندان های کوچکتری خواهیم داشت

asdasd
کد خبر : ۷۹۰۳۹۴

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: تا ابتدای مهرماه سال جاری مدارس خشتی، گلی و کانکسی با احداث و تعمیر ۳۹۳ مدرسه آسیب دیده، برچیده خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، سید جواد حسینی امروز پنجشنبه ۳ مردادماه در بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز خوزستان، اظهار کرد: یک تعلیم و تربیت با کیفیت به ۳ نوع استاندارد نیاز دارد که اگر آنها محقق نشوند، با تعلیم و تربیت کیفی که در سند تحول بنیادین به آن اشاره شده است، دست نخواهیم یافت.

وی افزود: اولین استاندارد کیفی تعلیم و تربیت، استانداردسازی نیرو و منابع انسانی است.

حسینی با اشاره به اینکه کلید رمز موفقیت آموزش و پرورش، معلمان آن هستند، تصریح کرد: معلمان کلید توسعه جامعه انسانی هستند.

سرپرست وزارت آموزش پرورش با اشاره به اینکه تنها راه جذب معلم از راه دانشگاه فرهنگیان است، عنوان کرد: معلمی باید به کلاس درس برود که دوره های علمی، فرهنگی، تربیتی و ... را گذرانده باشد.

وی با اشاره به اینکه نیروهای خرید خدمت، راه اضطرار برای حل مشکل آموزش و پرورش هستند، بیان کرد: نیروها باید بومیِ محل و مورد نیاز آموزش و پرورش منطقه باشند. 

حسینی با اشاره به اینکه ۲۵۰۰ خیر مدرسه ساز در خوزستان وجود دارد، عنوان کرد: ۵۰۰ خیر از این تعداد فعال هستند.

سرپرست وزارت آموزش پرورش با اشاره به  ۳۹۳ مدرسه در خوزستان که بر اثر سیل تخریب و یا آسیب دیده اند، گفت: این مدارس را با همت خیرین و سازمان نوسازی مدارس تا ابتدای مهر ماه سال جاری ساخته و به دانش آموزان تحویل خواهیم داد.

وی با بیان اینکه در اول مهر دیگر مدرسه کانکسی در استان نخواهیم داشت، تصریح کرد: با همت دولت و خیرین، بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان در ساخت، تعمیر  تجهیز و نوسازی مدارس هزینه شده است و بیش از ۱۴۰ میلیارد تومان دیگر نیز برای سال ۹۸ در نظر گرفته شده است، همچنین ۵ میلیارد تومان به منظور تجهیز مدارس در دستور کار قرار دارد.

حسینی با اشاره به اینکه از ابتدای مهرماه مجمع دانش آموزان مدرسه یار، راه اندازی خواهد شد، بیان کرد: باید مشارکت در مدرسه را فراگیر کنیم، چرا که مشارکت در مدرسه سازی سخت و پرهزینه است.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۵۰ هزار کلاس درس و یک سوم مدارس توسط خیرین ساخته شده است، تاکید کرد: باید دانش یاری، هنر یاری و ... را نیز به مدرسه یاری اضافه کنیم.

سرپرست وزارت آموزش پرورش با اشاره به آماده شدن طرح آمایش سرزمینی در سراسر کشور، یادآور شد: در این طرح با توجه به نیاز سنجی منطقه کارها انجام‌ می شود، همچنین خوزستان با ۴/۸ متر مربع فضای آموزشی از استانداردهای کشور عقب تر است.

وی افزود: از سال ۹۵ تا ۹۷، ۶۱۸ مدرسه با تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ کلاس درس در خوزستان احداث شده است.

حسینی تاکید کرد: قول داده ایم در اول مهر، ۳ جشنِ برچیده شدن مدارس خشتی و گلی، استاندارد شدن وسایل حرارتی آموزش پرورش و کلاس درس و برچیده شدن کلاس های کانکسی را برگزار کنیم.

سرپرست وزارت آموزش پرورش با اشاره به اینکه مدرسه، جعبه سیاه جامعه است، گفت: مدرسه، کانون تحول در جامعه و معلم، کارگزار فکور جامعه است و هر چه مدارس استاندارد، کیفی و بزرگتر بسازیم، بیمارستانها، تیمارستانها، زندانها و کلانتری های کوچکتری خواهیم داشت.

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز