خبرگزاری کار ایران

پیش از ظهر امروز صورت گرفت؛

افتتاح کتابخانه عمومی و دومین دفتر تسهیل گری و توسعه محلی در ملاشیه اهواز

asdasd
کد خبر : ۷۸۸۳۴۷

آیین گشایش کتابخانه عمومی ابن سکیت و دومین دفتر تسهیلگری در منطقه ملاشیه اهواز با حضور استاندار خوزستان و مدیرکل اجتماعی و فرهنگی و جمعی از مسئولین استانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، پیش از ظهر امروز ، یکشنبه ۳۰ تیرماه آیین افتتاح کتابخانه عمومی ابن سِکیت و دومین دفتر تسهیلگری و توسعه محلی در منطقه ملاشیه شهرستان اهواز برگزار شد.

ملاشیه تنها منطقه ای در کشور با دو دفتر تسهیل گری/ توسعه فرهنگی موجب توسعه کشور می شود

غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان در این مراسم اظهار کرد: منطقه ملاشیه در طرح جامع جدید اهواز، به شهر اهواز ملحق شده است.

وی افزود: در این منطقه حدود ۵۰ هزار نفر جمعیت زندگی می کنند و وظیفه ما است که خدمات را به عدالت توزیع کنیم.

شریعتی با اشاره به اینکه توسعه در یک منطقه باید پایدار و همه جانبه باشد، تصریح کرد: باید علاوه بر افتتاح کتابخانه ترمیم و تجهیز مدارس نیز مد نظر قرار بگیرد که البته در حال انجام است.

استاندار خوزستان ادامه داد: در حوزه ورزش نیز سپاه پاسداران و بنیاد برکت در حال احداث استخر و ۲ سالن ورزشی مخصوص آقایان و بانوان در منطقه ملاشیه هستند.

شریعتی با اشاره یه اینکه ملاشیه تنها منطقه در کشور است که دو دفتر تسهیل گری دارد، خاطرنشان کرد: این دفاتر با هدف رشد همه جانبه در منطقه و به دست خود مردم اداره می شوند.

وی با اشاره به اینکه کانون پرورش فکری و سازمان فنی و حرفه ای نیز در این منطقه مشغول ارائه خدمات است، عنوان کرد: در حوزه معیشت نیز  تکمیل بازارچه نیمه کاره منطقه ملاشیه در دستور کار قرار گرفت.

استاندار خوزستان تاکید کرد: شهرداری باید مسیر این مجموعه های فرهنگی را به منظور تکمیل زیرساخت ها و تسهیل در رفت و آمد، آماده کند تا مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

وی با بیان این نکته که تلاش می کنیم که عدالت محورانه در مسیر توسعه حرکت کنیم، بیان کرد: توسعه فرهنگی شرط اصلی توسعه یک منطقه و کشور است امیدواریم پیشرفت در منطقه ملاشیه بیش از پیش رخ دهد.

شریعتی در خصوص نامگذاری این کتابخانه گفت: این کتابخانه به نام ابن سِکیت که مایه فخر تشیع و از بزرگان عرب است نامگذاری شده که کار بسیار نیکویی است؛ تقید و تعهد به خاندان عصمت و طهارت مایه برکت و بزرگی این بزرگوار شده است.

استاندار خوزستان اشاره کرد: امیدواریم خداوند ما را در ارائه خدمات به سایر مناطق نیز کمک کند.

وی تاکید کرد: ۲ سال پیش به مردم قول دادیم که فرهنگسرای نیمه کاره عین  را تکمیل کنیم و ۲ بار نیز تامین اعتبار شده است، ولی متاسفانه راه و شهرسازی هنوز پیمانکاری برای این کار انتخاب نکرده است.

شریعتی بر تجهیز مخزن های کتابخانه مطابق با کتاب های متناسب با فرهنگ و سنن و آداب این منطقه به زبان های فارسی و عربی، تاکید کرد و گفت: برای افزایش علم و دانش و آگاهی مردم به توسعه فرهنگی و آموزشی این گونه مناطق همت بگمارید.

افتتاح کتابخانه عمومی و دومین دفتر تسهیل گری و توسعه محلی در ملاشیه اهواز

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز