خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان:

کانال های سیل بر برای مهار سیلاب خوزستان حیاتی است

asdasd
کد خبر : ۷۸۶۶۳۰

استاندار خوزستان گفت: بعد از سیل بندها کانال های سیلاب بر اوجب واجبات برای ما است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، غلامرضا شریعتی ظهر امروز در هشتمین جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان اظهار کرد: روستاهای بلاتکلیف باید سریعتر تعیین تکلیف شوند و بحث سیل بندها واقعا لازم است سریعا تصمیم گیری شده و کار آغاز شود.

وی افزود: ما کانال های سیلاب بر پیش بینی کردیم که اینها باید احداث شوند.

استاندار خوزستان یادآور شد: در حوزه مارون کانال سیل بر داشتیم که سبب کاهش خسارت ها شد و تا 600 متر مکعب بر ثانیه نیز آب منتقل شد و مسله ای پیش نیامد.

شریعتی گفت: در حوزه زهره سیلاب در کانال سیلاب بر آب ها را  به کانون های ریزگرد انتقال داد همچنین در حوزه کرخه در مسیر خسرج و نهر ماله کانال سیل بر باید برای کارون احیاء شود.

استاندار خوزستان تصریح کرد:  بعد از سیل بندها کانال های سیلاب بر اوجب واجبات برای ما است.

شریعتی بیان کرد: براساس گفته کارشناسان بعد از یک سال ترسالی حداقل یک سال نرمال را داریم و تلاش ما این است در حد استاندارد فضای پشت سد را خالی کنیم.

وی عنوان کرد: خدماتی که داده شده انطور که باید اطلاع رسانی نشده و کمیته اطلاع رسانی باید خدمات ارائه شده را بهتر معرفی کنند.

 استاندار خوزستان گفت: برخی آثار روانی از سیل داریم که عدم رسیدگی به موقع سبب نارضایتی می شود.

شریعتی ادامه داد: بنیاد مسکن کار را با قدرت آغاز کرده و امیدواریم این روند ادامه یابد و انتظار است همه واحدهای احداثی باقیمانده نیز انجام شود.

وی گفت: جهاد کشاورزی در نظر سنجی ها دوگانه است. در بحث بازپرداخت ناراضی هستند، اما در بخش کشت تابستانه راضی هستند و امید به مردم برگشته است.

استاندار خوزستان افزود: استان های مختلف با سلایق مختلف کار انجام می دهند و برخی جاها می‌بینیم که دست بالا دیده شده و برخی جاها ها نیز با تنگدستی کار پیش رفته است.

شریعتی تصریح کرد: در زلزله مسجدسلیمان 5.7 ریشتری بوده و به سبب کوهستانی بودن و عدم قوام و استاندارهای لازم خانه ها بیش از حد یک زلزله 5.7 ریشتری عواقب مالی به بار گذاشته است.

وی ادامه داد: 4 منطقه شهری و مرکز زلزله تخریب ها زیاد بوده و برخی از آنها دیگر قابل سکونت نیست.

استاندار خوزستان عنوان کرد: ما مشکلات و مسائل دولت را می دانیم، اما تعداد قابل ملاحظه ای مدرسه خسارت دیدند و دیگر امکان فرستادن فرزندان به این مدارس نیست.

شریعتی بیان کرد:  برخی از ادارات که مدت کوتاهی از ساخت آنها می‌گذرد در این زلزله تخریب شدند و باید ناظر و پیمانکار بازخواست شوند؛ که چرا استحکام لازم نداشتند و کسانی که قصور کردند برخورد شود.

وی گفت: استحکام خانه ها پایین آمده که ممکن است با زلزله 2 ریشتر نیز فرو بریزند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز