خبرگزاری کار ایران

در جلسه شورای اداری مسجد سلیمان‌ مطرح شد؛

لزوم توجه به بهداشت و درمان زلزله زدگان مسجد سلیمان

asdasd
کد خبر : ۷۸۵۵۴۷

استاندار خوزستان گفت: با توجه به اینکه در زمان بحران سیل که عظیم تر بود مشکل شیوع بیماری های واگیر دار نداشتیم، باید با همان جدیت به مساله بهداشت و درمان زلزله زدگان توجه شده و مراقبت شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، غلامرضا شریعتی در جلسه شورای اداری مسجد سلیمان که عصر امروز  یکشنبه ۲۳ تیرماه در خصوص آخرین وضعیت زلزله ۵.۷ ریشتری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: خدا را شاکریم که به لطف الهی تلفات جانی نداشته و مصدومین نیز خدمات درمانی را خیلی زود دریافت کرده و بیشتر آنها به صورت سرپایی مداوا شدند.

وی افزود: مسجد سلیمان به علت قدمت، بافت فرسوده و آلوده دچار مشکلاتی بود که زلزله آن را تشدید کرد که باید از این فرصت در جهت بهبود شرایط استفاده کرد.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه در کشور با بلایای مختلفی مواجه هستیم، تصریح کرد: در شرایطی که هنوز اقدامات پس از سیل و پرداخت و جبران خسارت ها در حال انجام است، زلزله نیز اتفاق افتاد که باید زلزله نیز مانند سیل با همدلی و همراهی مدیریت شود.

شریعتی با بیان اینکه مذاکراتی با دولتمردان شده است، اما ابتدا باید میزان خسارات مشخص شود، خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن در حال ارزیابی خسارات است که پس از تکمیل ارزیابی ها گزارشی به منظور مصوبه  دولت در جهت اقدامات مورد نیاز ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه مدیریت بحران و همه دستگاه ها پای کار بوده اند و اقدامات لازم را انجام دادند، بیان کرد: یکی از مصوبات این جلسه احداث مدارس آسیب دیده در زلزله است که در صورت لزوم اعتبارات شهرستان های دیگر برای احداث این مدارس جا به جا می شوند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: در حال حاضر تحصیل دانش آموزان در سال جدید در مدارس بی خطر جزو اولویت های ما است و باید شرایط تحصیل برای دانش آموزان فراهم شود.

شریعتی تصریح کرد: اداراتی که تخریبی هستند تا زمان احداث اداره باید سریعا مکانی را اجاره کنند یا اگر دستگاه دولتی ساختمانی مازاد که قابل استفاده است را در اختیار دارد، برای ارائه حداقل خدمات در اختیار ادارات آسیب دیده قرار دهد.

وی با تاکید این نکته که باید شرایط لازم جهت اسکان موقت فراهم شود، گفت: این موضوع باید در خود شهرستان حل شو و سایر دستگاهها نیز همراهی لازم را داشته باشند. نباید امکاناتی در دست برخی دستگاه ها باشد و دریغ کنند.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه  فعلا باید شرایط حفظ شود و بهبود یابد، بیان کرد: تا زمانی که ارزیابی انجام نشود نمیتوان  تصمیم اصلی و شرایط پایداری برای این منازل گرفته شود.

شریعتی با بیان اینکه کنترل بیماری های واگیر در سیل بسیار کار سنگینی بود، تصریح کرد: با توجه به اینکه اکنون برخی از زلزله زدگان در سالن های ورزشی یا اماکن دیگر قرار دارند و به صورت جمعی زندگی می کنند باید بهداشت و درمان مانند سیل مراقبت لازم را انجام دهند و تیم های بهداشت و درمان مستقر شوند، زیرا احتمال وقوع بیماری های روده ای وجود دارد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه شدت زلزله کمتر از سیل است، تاکید کرد: ممکن است کم توجهی ما عواقبی ایجاد کند که توجیه نداشته باشند و باید مسئولین حساسیت لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: اداره بنیاد مسکن باید سریعا ارزیابی دقیق و کارشناسی و قابل دفاع را تکمیل کنند تا بتوانیم موارد مورد نیاز را پیگیری کنیم.

استاندار خوزستان گفت: همچنین امکان زیست پذیری و سکونت در ۶ منطقه آلوده مصوب شده و باید اجرایی شود.

شریعتی با بیان اینکه بحث کانکس در سرپل ذهاب نتایج خوبی به همراه نداشت، خاطرنشان کرد: در جریان سیل تاکید کردند که کانکس در اختیار سیل زدگان قرار ندهیم. اما من با مسئولیت خودم حدود ۳۰۰ کانکس در اختیار سیل زدگان قرار دادم چون راه خل دیگری وجود نداشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز