خبرگزاری کار ایران

حاجی زاده خبر داد:

ارزیابی پنج هزار واحد مسکونی خسارت دیده از زلزله در مسجدسلیمان

asdasd
کد خبر : ۷۸۵۱۳۱

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: تا کنون پنج هزار واحد مسکونی خسارت دیده از زمین لرزه در مسجدسلیمان اعلام خسارت کرده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، کیامرث حاجی زاده روز شنبه ۲۲ تیرماه در دیدار با آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری پیرامون آخرین وضعیت سیلاب در خوزستان و زلزله مسجدسلیمان، اظهار داشت: منازل خسارت دیده بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد آسیب دیده اند دراین رابطه سامانه ثبت خسارت در آنجا راه اندازی شده و با حضور ۱۵ تیم ارزیاب، روند ارزیابی خسارات همچنان ادامه دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان افزود: مانند زلزله کرمانشاه پس از پایان ارزیابی به خسارت دیدگان این مناطق خسارت پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه تاکنون هزار چادر، چندین هزار آب بسته بندی، بسته های مواد غذایی و بهداشتی میان خانوارهای مناطق خسارت دیده از زلزله توزیع شده، بیان کرد: برای خانوارهایی که منازل آنها در معرض خطر بود یا قابلیت سکونت نداشت نیز مصوب شد در مسکن مهر یا منازل هوانیروز مستقر شوند در غیر این صورت کانکس در اختیار آنها قرار داده شود.

حاجی زاده با اشاره به رخداد ۲ بحران سیلاب و خشکسالی در سال گذشته، توضیح داد: پس از این ۲ بحران با بحران زمین لرزه در مسجدسلیمان رو به رو شدیم، در مسجدسلیمان ۲ گسل لهبری و گسل مسجدسلیمان فعال شدند که می توانست خسارت ببشتری به بار بیاید، اما به لطف خداوند تلفات جانی در این زمین لرزه نداشتیم.

وی با بیان اینکه در زلزله اخیر از ۲۱ روستای مسجدسلیمان بازدید شد، تصریح کرد: متاسفانه برخی مناطق در این شهرستان از نظر زیرساختی شرایط خوبی ندارند و نیاز به کار دارند، توجه به وضعیت جاده ها، وضعیت توزیع آب شرب آشامیدنی و محرومیت زدایی از این مناطق یک ضرورت جدی است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان تاکید کرد: استان خوزستان با توجه به بحران ها و شرایط خاصی که دارد نیازمند نگاه ویژه ای است.

وی با بیان اینکه استان خوزستان در سه سال اخیر در شرایط بحرانی مدیریت شده، توضیح داد: این بحران‌ها زاییده امروز و دیروز نیستند، بخشی از بحران ها مربوط به تغییرات اقلیمی و شرایط جغرافیایی است، اما بخش دیگر آنها نشأت گرفته از تدبیرها و تصمیمات نادرست گذشته است که امروز مزید بر علت شده اند.

حاجی زاده نبود زیرساخت های مناسب مورد نیاز در خوزستان را از مشکلات عمده این استان عنوان کرد و گفت: پس از انقلاب ناخواسته با جنگ تحمیلی رو به رو شدیم که موجب شد زیرساخت های استان یا دچار فرسایش شوند یا در جنگ از بین بروند و پس از آن هم به جای برطرف کردن مشکلات اساسی زیرساخت ها به صورت مقطعی چاره اندیشی شدند.

وی با بیان اینکه اجرایی نشدن پیوست های زیست محیطی برخی طرح ها و پروژه های ملی نیز در ایجاد بحران های استان تاثیر به سزایی داشته است، گفت: بحران گرد و خاک در خوزستان مربوط به یک یا ۲ سال گذشته نیست بلکه نتیجه دهه های گذشته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان بحران آتش سوزی های منابع طبیعی را از دیگر بحران های خوزستان برشمرد و عنوان کرد: سال گذشته ۴۰ درصد آتش سوزی ها دراستان ما بوده است که این آتش سوزی ها در مناطق جنگلی، مراتع و یا بخش صنعتی خوزستان رخ داده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز