خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان:

قطعی برق برنامه ریزی شده در خوزستان نداریم/ لزوم کاهش مصرف برق استان

asdasd
کد خبر : ۷۸۵۱۲۴

استاندار خوزستان با بیان اینکه قطعی برق برنامه ریزی شده در خوزستان نداریم، گفت: در شرایط فعلی لازم است در مصرف برق استان صرفه جویی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی اظهار کرد: در سال جاری و همچنین سال گذشته خاموشی با برنامه ای در استان خوزستان نداشتیم، اما به دلیل فرسوده بودن شبکه برق و مصرف بالا شاهد قطعی برق در برخی مواقع هستیم.

استاندارخوزستان افزود: متوسط قطعی برق در سال 95 به ازای هر نفر در استان خوزستان 2 هزار دقیقه در سال بود که درحال حاضر در اهواز به حدود 700 دقیقه و در سایر شهرستان ها به 850 دقیقه در سال رسیده است اما همچنان معتقدم این رقم بالاست و باید کاهش یابد.

وی ادامه داد: در سال 97 به دلیل خشکسالی و کاهش تولید برق توسط نیروگاه های برقابی به اندازه 25 سال گذشته در استان تهران خاموشی برق صورت گرفت، اما در خوزستان به دلیل شرایط جوی اجازه هیچ خاموشی با برنامه ای داده نشده است.

شریعتی افزود: متوسط قطعی برق به ازای هر نفر در کلانشهر مشهد یکصد دقیقه و در کلانشهرهای اصفهان، شیراز و تهران کمتر از 200 دقیقه در سال است.

استاندار خوزستان بیان کرد: در سال 95 تعداد کلیدهای گازی در شبکه توزیع برق اهواز 70 عدد بود درحالی که در همان زمان در مشهد 950 عدد وجود داشت.

وی افزود: مصرف برق استان های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی در زمان پیک مصرف سه هزار و 600 مگاوات و مصرف برق در استان تهران چهار هزار و 500 مگاوات است.

شریعتی با بیان اینکه مصرف برق استان خوزستان حدود هشت هزار مگاوات است، خاطرنشان کرد: مصرف برق خوزستان پس از تهران در جایگاه دوم قرار دارد. تعداد پست های فوق توزیع برق خوزستان حدود 210 عدد است درحالی که تعدادهای پست فوق توزیع برق در استان فارس 430 عدد می باشد.

وی ادامه داد: از 210 پست فوق توزیع برق خوزستان 75 عدد آن موقت هستند، درواقع بیشترین تعداد پست های موقت برق کشور در خوزستان است هرچه تعداد پست های موقت برق بیشتر باشد ناپایداری برق نیز افزایش می یابد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: از سال 96 دولت سرمایه گذاری های بسیاری در حوزه برق انجام داده است، در همان سال یکصد میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای بازسازی شبکه برق خوزستان اختصاص یافت.

شریعتی بیان کرد: در سال گذشته نیز دولت از 2 حل مختلف مبلغ 30 میلیون یورو و همچنین 600 میلیارد ریال برای اصلاح و توسعه برق خوزستان درنظر گرفت.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه عقب ماندگی های حوزه برق خوزستان درحال جبران است، گفت: درحال حاضر قرارداد خرید بیشترین تعداد ترانس های فوق توزیع برق برای خوزستان بسته شده است.

شریعتی خاطرنشان کرد: دولت در مصوبه فروردین ماه سال 96 برای چند مساله مهم خوزستان شامل گرد و خاک، آب و فاضلاب، توسعه برق و فاز دوم طرح احیای اراضی 550 هزار هکتاری اعتبار درنظر گرفت.

وی ادامه داد: کانون شماره چهار ریزگردها در خوزستان یک کانون فوق بحرانی بود که 25 هزار هکتار نهالکاری، 12 هزار هکتار بوته کاری و 20 هزار هکتار قرق شد.

استاندار خوزستان بیان کرد: در سال 95 مبلغ 300 میلیارد ریال، در سال 96 مبلغ 70 میلیون دلار و در سال 97 مبلغ یکصد میلیون دلار به مهار ریزگردها در خوزستان اختصاص یافت.

شریعتی درباره توسعه شبکه آب در خوزستان، گفت: دولت در سال 96 اعتبار ویژه ای به ارزش 10 هزار میلیارد ریال برای طرح آبرسانی غدیر در نظر گرفت، سال گذشته شاهد تنش های زیادی در خرمشهر و آبادان به دلیل مشکلات آب شرب بودیم، اما این مساله در تیرماه سال 97 به کمک طرح آبرسانی غدیر حل شد.

وی افزود: استان خوزستان در تولید 15 درصد ناخالص ملی کشور نقش دارد، با احتساب نفت رتبه دوم و بدون تولید نفت در جایگاه پنجم کشور به لحاظ تولید ناخالص ملی است از این رو حق خوزستان بسیار بیشتر از شرایط فعلی می باشد.

استاندار خوزستان در بخشی دیگر از سخنان خود در خصوص اظهارنظر یکی از نمایندگان مردم اهواز در مجلس پیرامون انتصابات استان، گفت: هر فردی در خصوص انتصابات استان ممکن است براساس سلیقه خود به مساله نگاه کند.

شریعتی عنوان کرد: نماینده مجلس به انتصاب مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان و مدرک غیر مرتبط آن اشاره کرد درحالی که مدیرکل مدیریت بحران استانداری علاوه بر مدرک بهداشت، دارای دکترای مدیریت اجرایی نیز هست و در زمان سیل فعالیت های زیادی داشت، همچنین در مورد رییس مرکز بهداشت خوزستان سلسله مراتب رعایت شده و وی پیش از این رییس مراکز بهداشت اهواز، ایذه و رامهرمز بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز