خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان:

گزارش خدمات جمعیت هلال احمر خوزستان در مناطق زلزله زده مسجد سلیمان تا 19 تیرماه/ 581 خانوار، متأثر از زمین لرزه 5.7 ریشتری مسجد سلیمان

asdasd
کد خبر : ۷۸۴۰۵۴

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان، گفت: 581 خانوار متأثر از زمین لرزه 5.7 ریشتری مسجدسلیمان به تعداد 2616 تن در بخش گُلگیر و مرکزی شهرستان از خدمات خدمات جمعیت هلال احمر بهره مند شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، علی خدادادی اظهار داشت: 115 نفر در اثر زمین لرزه مسجدسلیمان مصدوم شدند. به 10 نفر مصدوم نیز در مناطق مرغاب، سوسن، سراک و مرکزی شهرستان ایذه خدمات امدادی ارائه شد.

وی افزود: با توجه به احتمال بروز پس لرزه در مناطق مختلف مسجدسلیمان و تخریب برخی از منازل، 378 خانوار در شب نخست حادثه اسکان اضطراری شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان ادامه داد: با توجه به تخریب برخی از منازل، هم اکنون 26 خانوار به تعداد 131 نفر در دو کمپ سالم ورزشی نمره 40 و سی برنج مسجدسلیمان اسکان اضطراری شده اند.

خدادادی عنوان کرد: در روز نخست حادثه، یک مرد کهنسال در مسجدسلیمان به دلیل ترس از زمین لرزه و بر اساس این گزارش، در اثر عارضه سکته قلبی جان باخت.

وی بیان کرد: در شب نخست حادثه، 5 اردوگاه اسکان اضطراری در بخش مرکزی و گُلگیر شهرستان مسجدسلیمان به استعداد 470 چادر امدادی برپا شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: 24 تیم عملیاتی به تعداد 140 نفر اعم از امدادگران و کارکنان جمعیت هلال احمر خوزستان به امدادرسانی در مناطق زلزله زده پرداختند.

خدادادی در خصوص اقلام توزیع شده در مناطق زلزله زده، گفت: این اقلام شامل 581 دستگاه چادر، 634 تخته موکت، 748 تخته پتو، 4660 قوطی انواع کنسروجات، 200 عدد کلمن آب و 48 بسته غذایی، 200 کیلو شکر، 115 کیلو روغن، 240 کیلو برنج و 100 کیلو حبوبات بوده است.

وی همچنین در خصوص خودروهای عملیاتی به کار گرفته در مناطق زلزله زده بیان کرد: خودروها شامل 5 دستگاه آمبولانس، 11 دستگاه خودروی پشتیبانی و یک فروند بالگرد بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان خاطرنشان کرد: نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان خوزستان در شهرهای مسجدسلیمان کماکان در حال ارائه خدمات امدادی به آسیب دیدگان هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز