خبرگزاری کار ایران

در مراسم معارفه فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی خوزستان مطرح شد:

در صیانت از اراضی کشاورزی پیشگیری بر مقابله تقدم دارد/ خصرئی: لزوم استفاده از ظرفیت های قانونی در برخورد با متخلفین

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۵۸۶

فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی کشور گفت: در جهت صیانت از اراضی کشاورزی پیشگیری بر مقابله تقدم دارد که از ظرفیت سامانه 131، تشکلهای مردم نهاد می توان جهت تغییر فرهنگ عمومی در راستای حفظ اراضی کشاورزی استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، عصر سه شنبه ۱۱ تیر ماه در مراسم معارفه فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی خوزستان، طی حکمی از سوی فرمانده یگان حفاظت اراضی سازمان امور اراضی کشور، سرهنگ سید شریف شریفی بعنوان فرمانده یگان حفاظت استان خوزستان در امور اراضی منصوب شد.

در راستای صیانت از اراضی کشاورزی، یگان حفاظت اراضی کشاورزی در استان خوزستان با حضور مدیر کل دفتر حقوقی ، فرمانده یگان حفاظت و مشاور انتظامی سازمان امور اراضی کشور، مدیر امور اراضی استان، فرماندهان انتظامی ، مدیران و روسای دستگاه های اجرایی و قضایی فعالیت خود را آغاز کرد.

در صیانت از اراضی کشاورزی پیشگیری بر مقابله تقدم دارد/ خصرئی: لزوم استفاده از ظرفیت های  قانونی در برخورد با متخلفین در این جلسه سرهنگ حسن آبادی  کشور ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری عنوان کرد: قوانین و مقررات متعدد در جهت جرم انگاری تغییرکاربری اراضی کشاورزی وجود دارد که قوانین موجود از جمله قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها اثر بازدارندگی لازم را ندارند که مستلزم ایجاد اصلاحات و تغییرات است.

وی افزود: براساس ماده 35 قانون احکام دائمی کشور، در 96/12/14 تشکیل یگان حفاظت اراضی به تائید مقام معظم رهبری رسید و با توجه به پیگیری های متعدد سازمان امور اراضی کشور در 97/6/7 دستورالعمل تشکیل یگان ابلاغ شد.

حسن آبادی تصریح کرد: در جهت صیانت از اراضی کشاورزی پیشگیری بر مقابله تقدم دارد که از ظرفیت سامانه 131، تشکلهای مردم نهاد می توان جهت تغییر فرهنگ عمومی در راستای حفظ اراضی کشاورزی استفاده کرد.

وی خاطر نشان کرد: موضوع حفظ اراضی کشاورزی وظیفه فرابخشی است که باید از ظرفیت یگان حفاظت سایر دستگاه های فعال در حوزه زمین از جمله منابع طبیعی ، راه و شهرسازی و محیط زیست استفاده کرد.

فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی اذعان کرد: گشت های حفظ کاربری چشم باز نظام در جهت صیانت از اراضی کشاورزی هستند.

در صیانت از اراضی کشاورزی پیشگیری بر مقابله تقدم دارد/ خصرئی: لزوم استفاده از ظرفیت های  قانونی در برخورد با متخلفین در ادامه این جلسه خصرئی مدیر کل دفتر حقوقی سازمان امور اراضی کشور ضمن بیان پیشینه جرم انگاری تغییرکاربری اراضی کشاورزی و تاریخچه تصویب قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها در جمع مدیران بخش کشاورزی، محیط زیست و منابع طبیعی در سال 93، گفت: مسئولین موظف به اجرای منویات رهبری هستند.

وی افزود: افزایش بهره وری مستلزم حفظ اراضی کشاورزی و منابع پایه است که علاوه بر اقدامات ترویجی، حضور گشت های حفظ کاربری در عرصه بعنوان چشم باز نظام در حفظ و حراست از اراضی کشاورزی ضروری است که این امر با تشکیل و آغاز فعالیت یگان به وقوع می پیوندد.

خصرئی خاطر نشان کرد: همچنین در جهت حفظ اراضی کشاورزی و برخورد با متخلفین از ظرفیت قانونی موجود از جمله کمیسیون مواد 99 و 100 و از طریق تعامل با فرمانداری ها استفاده شود.

وی عنوان کرد: یکی از مهمترین ماموریت های اصلی مدیریت امور اراضی استان، حفظ و صیانت از اراضی کشاورزی است.

 در صیانت از اراضی کشاورزی پیشگیری بر مقابله تقدم دارد/ خصرئی: لزوم استفاده از ظرفیت های  قانونی در برخورد با متخلفین در ادامه، شاچری مدیر امور اراضی استان طی مراسم آغاز فعالیت و معارفه فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان اظهار کرد: خوزستان یکی از قطب های مهم کشاورزی کشور است.

وی افزود: باتوجه به سطح  اراضی دیم و آبی استان که بالغ بر ۱/۴ میلیون هکتار است و همچنین وجود شبکه های آبیاری مدرن و تولید انواع محصولات کشاورزی در تولید و اشتغالزایی دارای نقش موثر است.

خصرئی خاطر نشان کرد: استان خوزستان با واگذاری حدود 400 هزار هکتار اراضی به طرح های کشاورزی و غیر کشاورزی در بحث توسعه اراضی و ایجاد اشتعال نقش موثرو عمده ای در استان داشته است. کل اراضی کشاورزی حدود 11 درصد اراضی کل کشور است که با توجه به محدودیت آب و خاک و منابع پایه باید در حفظ و حراست اراضی کشاورزی کوشید.

مدیر امور اراضی استان تاکید کرد: طی 5 سال گذشته اقداماتی در راستای صیانت از اراضی کشاورزی از جمله راه اندازی سامانه ارتباطات مردمی 131 ، راه اندازی گشت های ویژه حفظ کاربری به تعداد 15 اکیپ ، فعال نمودن اکیپ های دهگردشی، بکارگیری نیروهای حقوقی و مشاور انتظامی ، انجام اقدامات ترویجی و آموزشی صورت گرفته است.

وی اذعان کرد: در سال 97 حدود 2000 تماس با سامانه ارتباط مردمی 131 برقرار شد که از این تعداد حدود 700 مورد گزارش تغییرکاربری بوده است .

شاچری تصریح کرد: تامین امنیت غذایی بحث فرابخشی است که مشارکت آحاد مردم، دستگاه های قضایی، انتظامی و اجرایی را می طلبد تا اراضی کشاورزی را که امانت نسل های آینده است را حفظ نماییم.در صیانت از اراضی کشاورزی پیشگیری بر مقابله تقدم دارد/ خصرئی: لزوم استفاده از ظرفیت های  قانونی در برخورد با متخلفین

 

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز