خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم اهواز در مجلس مطرح کرد:

هیچ پروژه انتقال آبی از حوضه آبریز خوزستان اجرا نشده است

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۵۷۶

نماینده مردم اهواز ، باوی ،حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ پروژه انتقال آبی از حوزه آبریز خوزستان مطالعه، کلنگ زنی و اجرا نشده است و بحث های طرح های انتقال آب کامل و دقیق نیستند و با مقاصد خاص مطرح می شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، یوسفی در جلسه ستاد ملی مقابله با ریزگردها که عصر امروز سه شنبه ۱۱ تیر ماه در سالن جلسات ستاد بحران استانداری خوزستان با حضور رییس سازمان حفاظت محیط زیست و جمعی از مسئولین کشوری و استانی برگزار شد، اظهار کرد: قدرت طبیعت بسیار زیاد است و قطعا بشر در مقابل آن بازنده است. باید بدانیم که محیط زیست برای بقای نسل بشر قرار داده شده است و اگر آسیب ببیند، قطعا بقای نسل بشر دچار مشکل خواهد شد.

یوسفی با اشاره به اینکه یکی از مولفه های ایجاد قدرت برای کشورها محیط زیست پایدار است، تصریح کرد: اگر بخواهیم در سطح جهان ظرفیت دیپلماسی بالاتری داشته باشیم باید به موضوع محیط زیست بیشتر توجه کنیم. کشور های پیشرفته دنیا به بهای کاهش رشد اقتصادی برای حفظ محیط زیست برنامه ریزی میکنند.

وی یا بیان اینکه خاورمیانه یکی از آسیب پذیرترین نقاط محیط زیست در دنیا است، عنوان کرد: طبق بررسی‌های اخیر متاسفانه جایگاه مسائل محیط زیست در کشورهای غرب آسیا نزول پیدا کرده است و علت نزول این جایگاه این است که به جای ساختارهای تصمیم‌گیری تخصصی، شخصیت‌ها هستند که در خصوص مسائل مختلف محیط زیست تصمیم‌گیری می‌کنند. ایران از جمله کشورهایی است که شاخص‌های محیط زیستی آن کاهش پیدا کرده است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: اقلیم ایران از نظر محیط زیست از دیرباز شکننده بوده است و متاسفانه به نظر می‌رسد در برنامه‌های مختلف کشوری کمتر به این موضوع توجه می‌شود.

یوسفی با اشاره به حمایت مجلس از لوایح و طرح های زیست محیطی، بیان کرد: ظرفیت قانونی حمایت از محیط زیست تقریبا در کشور وجود دارد و خوشبختانه بین دولت و مجلس جهت ایجاد این ظرفیت قانونی همکاری خوبی وجود دارد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در چند سال اخیر هیچ پروژه انتقال آب در حوضه آبریز خوزستان مطالعه، کلنگ‌زنی یا اجرا نشده است و اعتباراتی که برای مطالعه و اجرای پروژه‌های انتقال آب وجود داشت در بودجه سال ۹۸ پیگیری و حذف شده است. اکنون اعتباری در این زمینه وجود ندارد و اخباری که عنوان می‌شود دقیق نیست. این صیانت، توسط همه مسئولین خوزستان انجام شده است.

وی با تاکید این نکته که در چند سال اخیر هیچ پروژه انتقال آب از مبدا و از حوضه‌های آبریز خوزستان آغاز نشده است، خاطر نشان کرد: بحث‌هایی که در خصوص آغاز یا پیگیری طرح‌های انتقال آب عنوان می‌شود، کامل و دقیق نیستند و متاسفانه با مقاصد خاص و جهت فضاسازی جدید انجام می‌شود.

یوسفی بیان کرد: علی‌رغم مشکلاتی که در تامین بودجه کشور وجود داشت اما با پیگیری‌های مسئولین، اعتبارات مقابله با ریزگردهای خوزستان به مبلغ ۱۰۰ میلیون یورو معادل اعتبار سال گذشته مصوب شده و در سال ۹۸ نیز پایدار خواهد بود. با تصویب این اعتبار، اجرای پروژه‌های مربوط به ریزگردها ادامه خواهد داشت.

هیچ پروژه انتقال آبی از حوضه آبریز خوزستان اجرا نشده است

 

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز