خبرگزاری کار ایران

در جلسه شورای مسکن خوزستان مطرح شد:

بلاتکلیفی ۲۰ هزار واحد مسکن مهر در خوزستان/ پروژه ۱۴۰۰ واحدی مسجد سلیمان در انتظار تامین اعتبار

asdasd
کد خبر : ۷۷۹۴۸۷

مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: ۲۰ هزار واحد مسکونی مسکن مهر در خوزستان بلاتکلیف، و ۸ هزار و ۵۰۰ واحد نیز فاقد متقاضی هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، رضا رضایی در جلسه شورای مسکن استان که پیش از ظهر امروز ۹ تیرماه در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: واحد های مسکن‌مهر فاقد متقاضی باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف شوند.

وی افزود: باید برای واحدهای مسکن مهر فاقد متقاضی اقداماتی انجام گیرد و تلاش شود شرایطی فراهم کرد که این واحدها تعیین و تکلیف شوند.

وی با اشاره به اینکه مسئله تعیین و تکلیف واحدهای مسکن مهر مورد تاکید وزیر و استاندار خوزستان است، افزود: تلاش خواهیم کرد تا موضوعات و مسایل مسکن مهر استان را دنبال کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به اینکه حدود ۲۰ هزار واحد مسکن مهر در خوزستان بلاتکلیف هستند، تصریح کرد: از این تعداد حدود ۸ هزار و ۵۰۰ واحد نیز فاقد متقاضی هستند.

رضایی ادامه داد: خوزستان یکی از استان هایی است که تعداد قابل توجهی از واحدهای مسکن مهر آن راکد مانده که باید برای بهبود این شرایط تلاش کرد.

وی با تاکید این نکته که به جدیت مسایل و مشکلات مربوط به واحدهای مسکن مهر استان خوزستان را دنبال خواهیم کرد تا مشکلات استان در این زمینه کاهش پیدا کند، بیان کرد: برای مرتفع کردن بخشی از این مشکلات پیشنهاداتی عنوان شده که نیاز به تصویب در شورای مسکن دارد تا بتوانیم‌ بخشی از این واحدها را تا پایان سال به بهره برداری برسانیم.

وی در ادامه در خصوص وضعیت پروژه ۱۴۰۰ واحدی هوانیروز مسجد سلیمان( کوی ولیعصر) گفت: از ۱۴۰۰ واحد این پروژه که در سال ۸۵ مصوب شد، تاکنون تنها ۵۰۵ واحد آن به بهره برداری رسیده است.

مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان اذعان کرد: ۱۳۵ واحد از این پروژه بیش از ۹۰ درصد پیشرفت کار دارد که با تامین اعتبار ۴ میلیارد تومان میتواند به بهره برداری برسد.

وی اضافه کرد: ۱۸۰ واحد دیگر نیز با ۱۵ میلیارد تومان به بهره برداری میرسد که میتواند تعداد زیادی از این خانوارها را سر و سامان بدهد.

رضایی با اشاره به اینکه سند این زمین ها پس از پرداخت بخش زیادی از مبلغ مورد توافق هنوز در اختیار ارتش است، خاطر نشان کرد: اگر انتقال سند انجام شود میتوانیم از ظرفیت اراضی بلا استفاده آن‌مناطق استفاده کنیم.

استاندار خوزستان در ادامه جلسه در خصوص وضعیت پروژه ۱۴۰۰ واحدی هوانیروز مسجد سلیمان تصریح کرد: سالها پیش وزارت نفت عنوان کرد که مناطقی از مسجد سلیمان به دلیل نشت نفت و گاز پیرامون محوطه های مسکونی و یا در برخی از منازل، آلوده و خطرناک است که این مساله منجر به شروع پروژه و  جابجایی ساکنین آن مناطق شد.

شریعتی ادامه داد: ۱۲۰ میلیارد تومان برای احداث ۵ هزار واحد مسکونی پرداخت شد تا جابجایی انجام شود که به دلیل تورم و ...اتمام این واحدها با این مبلغ امکان پذیر نیست.

وی با اشاره به اینکه وزارت نفت باید طی بررسی مجدد احتمال خطر آفرین و آلوده بودن این مناطق را ارزیابی کند، تاکید کرد: اگر پس از گذشت این مدت دیگر مشکلی برای سلامت و امنیت مردم منطقه وجود ندارد، به مردم اجازه ساخت و ساز بدهیم تا بتوانند در همان مناطق به زندگی خود ادامه دهند.

مدیر کل مناطق نفت خیز جنوب در ادامه جلسه عنوان کرد: این پروژه حدود ۲۰ سال است که به درازا کشیده شده است؛ در آن زمان وزارت نفت متعهد شد طبق زمان بندی و اولویت بندی مناطق پر خطر مبالغ مورد نظر را پرداخت کند ودر خصوص تعداد منازل تعهدی داده نشده است.

احمد محمدی با اشاره به اینکه وزارت نفت کار خود را انجام داده است، خاطر نشان کرد: دیگرانی که باید کار را انجام میدادند کوتاهی کردند.

وی تصریح کرد: میزان آلودگی در همه مناطق یکسان نیست، ظرف ۲ روز آینده بر اساس اولویت بندی، میزان آلودگی مناطق را اعلام خواهیم کرد.

مدیر کل مسکن و شهرسازی خوزستان درجمع بندی این جلسه به خبرنگار ایلنا گفت: طی روزهای آینده جلسه ای در این خصوص برگزار خواهد شد که اولویت های حدود ۱۵ سال پیش در خصوص در معرض خطر بودن این مناطق به دلیل نشت نفت و گاز مورد بررسی قرار بگیرد که اگر این خطر پذیری کاهش پیدا کرده، مناطق در معرض خطر اولویت بندی شده و اقدامات مقتضی انجام شود.

وی افزود: استاندار خوزستان برای تامین منابع مالی واحد های نیمه کاره پروژه ۱۴۰۰ واحدی هوانیروز مسجد سلیمان نیز پیگیری های لازم از طریق وزیر نفت را انجام خواهد داد.

 

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز