خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان خواستار شد ؛

تامین سریع آب کشاورزان خوزستان برای کشت / وعده‌های داده شده زودتر عملی شوند

asdasd
کد خبر : ۷۷۸۹۸۱

استاندار خوزستان گفت: شهرهایی که در جریان سیل دچار آبگرفتگی نشده اند هم اکنون به آسانی به برداشت آب می‌پردازند، ولی شهرهایی مانند هویزه و شادگان با مشکل روبه رو هستند که برای رفع آن باید از سدها آب رها سازی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی با اشاره به نشست اخیر خود با وزیر نیرو و معاونان این وزارتخانه اظهار داشت: در این نشست اردکانیان وزیر نیرو بیان کرد نباید در تأمین آب کشاورزی مناطق سیل زده خوزستان ممنوعیت و خساست به خرج داد به این خاطر که مردم مشکل دارند و نیاز به برداشت آب برای کشت خود دارند.

استاندار خوزستان افزود: در دوره‌های خشکسالی گفته می‌شد که مردم الگو و میزان برداشت آب را رعایت نمی‌کنند و به همین دلیل مسئولیت برنامه ریزی در این خصوص را شورای تأمین بر عهده گرفت.

وی با تاکید بر اینکه هر دستگاه اجرایی باید به وظایف خود عمل کند، گفت: شورای تأمین در هر موضوعی در استان خوزستان از جمله خشکسالی، آب، برق و حتی گرد و غبار وارد عمل شده است.

شریعتی خواستار هماهنگی بین بخشی دستگاه‌های متولی در موضوعات مختلف به ویژه کشت تابستانه شد و افزود: سازمان‌های آب و برق و جهاد کشاورزی باید رویه موجود را تغییر بدهند به این خاطر که باید در قبال مردم و کشاورزان پاسخگو باشند و مشکلات مردم را به سرعت در دستور کار خود قرار بدهند.

استاندار خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هدف از کنار گذاشتن الگوی کشت در تابستان امسال ایجاد امیدواری در بین مردم سیل زده بود، بیان کرد: باید این وعده داده شده عملی شود تا اعتماد مردم نسبت به دولت خدشه دار نشود.

شریعتی با اشاره به خروجی سد کرخه، تصریح کرد: در این مدت زمین‌های بالادست در شهرهای حمیدیه و سوسنگرد به اندازه کافی برداشت آب کرده اند و لازم است در ساعات و یا روزهای آینده از برداشت آب در بالادست جلوگیری شود تا آب مورد نیاز به زمین‌های کشاورزی در هویزه نیز برسد.

وی از نیروی انتظامی خواست تا با تمام توان برای جلوگیری از برداشت آب، در مسیر کانال‌های آبرسانی به زمین‌های کشاورزی مستقر شود و فرمانداران نیز با همکاری نیروی انتظامی نباید اجازه هیچگونه برداشتی را در این مناطق بدهند تا آب مورد نیاز برای کشت زمین‌ها در هویزه تأمین شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: این ممنوعیت مقطعی است و در صورت تأمین آب زمین‌های هویزه، دیگر کشاورزان بالادست می‌توانند مجدد به برداشت آب ادامه دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز