خبرگزاری کار ایران

جانشین قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان:

بانک های عامل در شهرستانها در پرداخت خسارات سیل خوزستان همکاری مناسبی ندارند

asdasd
کد خبر : ۷۷۷۴۰۳

جانشین قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان گفت: رؤسای شعب بانک های عامل در پرداخت خسارت مناطق سیل زده همکاری مناسبی ندارند که موجب اعتراض همه فرمانداران شده است. این در حالی است که دستور العمل همکاری نیز به آنها ابلاغ شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، کیامرث حاجی زاده امروز دوشنبه در ششمین نشست قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان، با گلایه نسبت به عقب بودن از پرداخت خسارات کشاورزان سیل زده اظهار داشت: جهاد کشاورزی خوزستان با وجود اینکه در بحث پرونده سازی و پرونده گیری جهش داشته، اما در پرداخت خسارات عقب است و باید به جد این موضوع پیگیری شود.

جانشین قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان ادامه داد: در حوزه پرداخت تسهیلات به کشاورزان نیز، جهاد کشاورزی باید کشاورزان را به بانک‌ها معرفی کند و بانک کشاورزی نسبت به پرداخت خسارت به آنها، با اولویت بندی در مناطق سیل زده اقدام کند.

وی با تاکید بر توجه دستگاه‌های اجرایی به اولویت بندی اقدامات قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده افزود: استاندار خوزستان، اولویت قرارگاه بازسازی و نوسازی خوزستان را تخلیه آب و آماده کردن زمین های کشاورزی برای کشت‌های تابستانه قرار داده که باید این مهم مورد توجه واقع شود.

حاجی زاده با اشاره به تخلیه آب از مناطق سیل زده و زمین های کشاورزی مانند شوش، شعیبیه، بخش مرکزی اهواز، اسماعیلیه، باوی، اهواز و … توضیح داد: در مناطقی مانند سوسنگرد به دلیل پایین بودن سطح زمین و ترمیم نشدن سیل بندها و فیوز پلاگ شاکریه مقداری آب در زمین های کشاورزی مانده بود که پس از برگزاری نشستی با شورای تامین، قرارگاهی فرعی برای دشت آزادگان و هویزه تشکیل شد و ۲۱۰ دستگاه ماشین آلات از دستگاه‌های مختلف در منطقه مستقر شد.

وی گفت: هم اکنون ۴۰ هزار هکتار از زمین های دشت آزادگان و هویزه ۳۲ هزار هکتار از زیر آب خارج شده است.

جانشین قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان با اشاره به وضعیت دایک مرزی نیز بیان کرد: در زمان سیل به منظور نجات شهرهای پایین دست دایک مرزی از چند نقطه شکسته یا تخریب شد، لذا هم اکنون برنامه ریزی برای ترمیم و بستن دایک ضروری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز