خبرگزاری کار ایران

فرماندار شهرستان بندر ماهشهر:

شورای تامین دخالتی در شهرستان شدن و تعیین حریم و محدوده بندر امام خمینی نخواهد داشت

asdasd
کد خبر : ۷۷۶۷۷۰

فرماندار شهرستان بندر ماهشهر، در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: اختیارات شورای تامین اجازه دخالت در طرح شهرستان شدن و تعیین حریم و محدوده بندر امام خمینی را نمی دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر امام خمینی، فرماندار شهرستان بندر ماهشهر، در نشست پرسش و پاسخ با اصحاب رسانه در روز گذشته، اظهار داشت: طرح شهرستان شدن بندر امام خمینی و تعیین حریم و محدوده آن یک امر تخصصی است و ارجاع این طرح به شورای تامین شهرستان، هیچ ارتباطی به تعیین تکلیف و مشخص شدن این موضوع ندارد.

وی گفت: ارجاع این طرح به شورای تامین، صرفا جهت بررسی ابعاد امنیتی و اجتماعی بوده و اصلا این موضوع در حوزه اختیارات این شورا نیست و اجازه تصمیم گیری در خصوص شدن یا نشدن یا تعیین حریم و محدوده با این شورا نخواهد بود.

بیرانوند با اشاره به سابقه طرح این موضوع در شورای تأمین، یادآور شد: جلسه گذشته شورا، نخستین جلسه بررسی این موضوع نبوده و در گذشته هم نشست هایی صورت گرفته است و شاید این آخرین جلسه هم نباشد و این نشست جهت بررسی ابعاد امنیتی و اجتماعی ادامه داشته باشد.

وی افزود: بررسی این طرح هیچ تأثیری در روند انجام این مهم نخواهد داشت که نشان دهد این طرح در چه مرحله ای و کجای راه قرار گرفته است.

فرماندار شهرستان بندر ماهشهر با اشاره به در نظر گرفتن همه جوانب این طرح، عنوان کرد: در این جلسات بر اصل مهمی توافق نظر پیدا کردیم و مصوب شد برای تصمیم گیری نهایی تیمی متخصص با حفظ منافع اقتصادی و اجتماعی بندر امام و ماهشهر تشکیل و وارد عمل شود و تقسیم منافع براساس سرانه جمعیت احتمالی قرار داده شود تا عدالت بطور یکسان یکسان رعایت شود.

بیرانوند ادامه داد: مقرر گردید قبل از هرگونه تصمیم نهایی، طرح مذکور به اطلاع شوراهای اسلامی شهرهای بندر امام و ماهشهر جهت بررسی و اظهار نظر طرفین برسد و در حال حاضر از مراحل شهرستان شدن بندر امام خمینی و تعیین حریم و محدوده آن اطلاعی ندارم و مقامات بالا دستی با رعایت منافع کلی و ملی رای نهایی را صادر خواهند کرد.

انتهای پیام/
سالار قاسم پور
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز