خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری فرماندار شهرستان ماهشهر مطرح شد؛

انتقاد بیرانوند از انتشار اخبار کذب/ در بحث اشتغال عملکرد خوبی داشته ایم

asdasd
کد خبر : ۷۷۶۷۰۰

فرماندار شهرستان بندر ماهشهر، روز گذشته در بین اصحاب رسانه این شهرستان، منتقد عملکرد برخی از رسانه ها شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شهرستان بندر ماهشهر، بعد از ظهر روز گذشته دومین نشست خبری فرماندار شهرستان در سال جاری، با حضور جمعی از اصحاب رسانه و صاحبان قلم در سالن جلسات این فرمانداری برگزار شد.

در این نشست ۳ ساعته، محسن بیرانوند از همان ابتدای جلسه به نقدی صریح و شفاف از برخی از رسانه ها پرداخت و با اشاره به انتقاد اخیر یکی از پایگاه های خبری شهرستان در خصوص نرخ بیکاری، ضمن تکذیب صریح این آمار و طرح استعفای خود، گفت: شیوه درست و صحیح این است که اگر هدف کمک و دلسوزی باشد، قبل از درج اینگونه اخبار، اطلاعات کامل و دقیقی کسب شود و بعد از آن پوشش خبری داده شود. در غیر این صورت صرفا هدف از این کار قطعا" چیز دیگری جز کمک و دلسوزی برای مردم خواهد بود.

وی افزود: ارائه ی آمار و ارقام باید به شکل مستند و دقیق با دلایل کافی شود. بر چه اساس و استناد و با چه منبع یا به نقل از چه شخصی نرخ بیکاری در شهرستان را ۲۰ درصد مطرح کرده اند؟ ملاک و آمار این نرخ براساس ثبت نامی است که مردم در اداره کار انجام می دهند و تنها آمار رسمی که می توان به آن استناد کرد، آمار اداره کار خواهد بود و اصلا مرجع دیگری وجود ندارد.

بیرانوند ادامه داد: نرخ بیکاری در این شهرستان از سال ۹۵ تا به امروز، ۱۱/۴ درصد بوده است، این آمار ۲۰ درصد را از کجا آورده اند؟

نماینده عالی دولت در شهرستان ماهشهر، با اشاره به مطرح کردن فرا رسیدن زمان استعفای فرماندار از سوی برخی افراد، خاطرنشان کرد: در جلسه شورای اداری سال گذشته، در جمع مدیران شهرستان عنوان کردم در کنار کارهایی که انجام خواهیم داد، اولویت اصلی خود را ایجاد اشتغال قرار دهیم؛ چرا که اولویت اصلی دولت، ایجاد مشاغل است و بسیار به آن تاکید شده و اگر در محقق کردن این مهم، موفق ظاهر نشدیم و نتوانستیم، باید همگی به طور جمعی استعفا دهیم.

 وی یادآور شد: انتظار می رود رعایت صداقت در کلام، اولویت و اصلی ترین دغدغه خبرنگاران و خبرهای پوشش داده شده از جانب آن ها باشد. بنده هیچ وقت عنوان نکردم در صورتی که نرخ بیکاری را دست خوش تغییرات نکنم، استعفا خواهم داد. هر چند که موفق به کاهش این نرخ هم شده ایم.

بیرانوند افزود: رسانه نباید به هر قیمتی سعی بر نشر اخبار دروغ و کذب و بدون سند کند. با این شیوه اعتبار رسانه خود را بیش از گذشته از بین نبرید، در یک سال گذشته، موفق به ایجاد اشتغال برای یک هزار و هفتصد نفر شدیم و این آمار را با سال های گذشته مقایسه کنید. در یک سال اخیر، کم کاری های چندین سال گذشته را در بحث اشتغال جبران کردیم اما باز هم کافی نیست و بیش از این باید کار انجام شود.

وی ارزش خبرنگار و رسالت کار خبر را ارزشمند عنوان کرد و گفت: اصحاب رسانه در جامعه بسیار حائز اهمیت هستند و رسانه ها قابل تقدیر و احترام خواهند بود، اما برخی رسانه ها ارزش پاسخ دادن هم ندارند و تا به امروز جواب هیچ یک از  تهمت ها، بی احترامی ها و اخبار کذبی که مدام کار می کنند، ندادم و بعد از این هم نخواهم داد. شنونده باید عاقل باشد. فرد عاقل هر موضوع و مطلبی را به سادگی باور نخواهد کرد، چرا که بعضا برخی مسائل تراوشات ذهنی نویسنده است.

فرماندار عنوان کرد: ماهیت برخی از رسانه ها مشخص و آشکار است و کارنامه کاری آن ها بر هیچ شخصی پوشیده نیست. رسانه ای که اینقدر پشت سر هم اخبار کذب و دروغ کار می کند برای همه شناخته شده است و اگر قرار به برخورد و تشکیل جلسه باشد، سنگ روی سنگ بند نخواهد شد و پاسخ به این رسانه برای من کسر شأن خواهد بود و تاکید می کنم شنونده باید عاقل باشد.

وی با طرح این موضوع که برخی مسائل صرفا برای فریب افکار عمومی است، گفت: برخی موضوعات جهت فریب افکار عمومی بوده تا با جو سازی ها و اخبار کذب و آمارهای اشتباه و حتی بازی با کلمات بطور زیرکانه افکار عمومی را بر علیه شخص یا اشخاصی هدایت کنند.

بیرانوند در پایان با اشاره به پاره ای از شایعات و اتهامات و شیطنت برخی رسانه ها در خصوص اشتغال زایی خانوادگیِ فرماندار، اظهار کرد: خوشحالم که با وجود این همه منافع اقتصادی که منطقه دارد، اعم از صنعت پتروشیمی و ظرفیت و امکانات موجود مخالفان و منتقدان من کوچکترین نقطه سیاهی در کارنامه کاری من پیدا نکردند و برای خراب کردن من دست به دامن شایعات و حاشیه سازی های خانوادگی و فامیلی زدند که خوشحالم در این رابطه هم هیچ کار غیر قانونی انجام نشده و هیج سوء استفاده ای از رابطه و پستی که در اختیار دارم تا به امروز انجام نداده ام.

انتهای پیام/
سالار قاسم پور
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز