خبرگزاری کار ایران

رییس ستاد انتخابات خوزستان:

خوزستان آمادگی برگزاری انتخابات الکترونیکی را دارد

asdasd
کد خبر : ۷۷۶۵۵۱

رییس ستاد انتخابات خوزستان با اشاره به آمادگی این استان برای برگزاری انتخابات الکترونیکی مجلس شورای اسلامی، گفت: میزان تعرفه های مورد نیاز برای انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی براساس ارزیابی شهرها و بخش های خوزستان محاسبه و به ستاد انتخابات کشور اعلام شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، علی حسین حسین زاده امروز شنبه در نخستین نشست ستاد انتخابات خوزستان در سرسرای معاونت سیاسی اجتماعی استانداری اظهار کرد: میزان تعرفه مورد نیاز باید به تصویب ستاد انتخابات کشور برسد که تعداد آن در آینده اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های مناطقی که امکانات لازم برای ارتباط آنلاین ندارند و در صورت لزوم بررسی و تکمیل می‌شود، گفت: در دوره گذشته انتخابات الکترونیکی در چهار شهر استان به صورت آزمایشی برگزار شد که تجربه موفقیت آمیزی بود.

رییس ستاد انتخابات خوزستان با اشاره به اهتمام ویژه برای جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات این دوره، افزود: وظیفه مسئولان اجرایی این است که همچون دوره‌های گذشته زمینه و بستر لازم را برای برگزاری انتخابات شکوهمند فراهم کنند، به ویژه در شرایط فعلی کشور که دشمنی استکبار جهانی با نظام بیشتر شده است.

حسین زاده با تاکید بر رعایت قانون در برگزاری این انتخابات، بیان کرد: قانون وظایف و چارچوب مسئولیت مجریان انتخابات را تعیین کرده و همه دست اندرکاران در هر مسئولیتی باید طبق این قوانین انتخابات عمل کنند.

وی ضمن بیان اینکه در کشور جناح‌ها و رویکردهای سیاسی مختلف فعال هستند، افزود: در برگزاری انتخابات، اصل بر بی طرفی است و همه مجریان انتخابات موظف به حفاظت از آرای مردم هستند.

رییس ستاد انتخابات خوزستان همچنین با اشاره به ابلاغ آئین نامه روزشمار انتخابات، گفت: براساس این آئین نامه ۱۰ تا ۱۶ خرداد مهلت استعفای نامزدهایی است که مسئولیت دولتی داشته اند و ۱۰ تا ۱۶ آذر نیز مهلت ثبت نام در انتخابات اعلام شده است.

وی در ادامه بر آموزش نیروهای اجرایی انتخابات نیز تاکید کرد و افزود: در دوره‌های پیش که آموزش‌های متعدد انجام شده بود، با کمترین مشکلات روبه رو بودیم.

حسین زاده تصریح کرد: در آخرین انتخابات برگزار شده (دوره دوازدهم ریاست جمهوری) ارتباط و تعامل خوبی با حوزه نظارت که بر عهده شورای نگهبان بوده داشتیم، به همین دلیل همه صندوق‌ها مورد تأیید قرار گرفت، البته در انتخابات گذشته شورای اسلامی شهر که نظارت آن بر عهده مجلس شورای اسلامی بود، با مشکلاتی روبه رو بودیم.

گفتنی است، دوم اسفند سال ۱۳۹۸، یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز