خبرگزاری کار ایران

رئیس قرارگاه اربعین ناجا:

آماده سازی زیرساخت ها برای عملیات اربعین/ ضرورت هماهنگی ایران و عراق برای کنترل مرزها

asdasd
کد خبر : ۷۷۵۴۲۶

رئیس قرارگاه اربعین ناجا از آماده سازی به موقع زیرساخت های مورد نیاز برای عملیات اربعین خبر داد و گفت: کنترل مرزها باید هماهنگی های لازم در دو کشور ایران و عراق صورت پذیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، سردار محسن فتحی زاده در حاشیه بازدید از پایانه مرزی شلمچه اظهار داشت: با توجه به اینکه تا ایام اربعین حسینی(ع)  چند ماهی بیشتر باقی نمانده، امروز توفیق پیدا کردیم در معیت جمعی از فرماندهان و مسئولان نیروی انتظامی از این پایانه بازدید داشته باشیم، این بازدید برای اطمینان از آماده سازی به موقع زیرساخت‌های مورد نیاز برای عملیات اربعین است.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: تلاش می کنیم، برنامه ها و طرح های مورد نظر ما در این پایانه عملیاتی شوند، تا در زمان اجرای ماموریت اربعین مردم با آسایش و امنیت کافی بتوانند از این مرز تردد کنند.

وی بیان کرد:  معایب و مشکلات اربعین سال گذشته احصا و ارزیابی شدند تا انشاالله با تلاش و همت مسئولان استان، شهرستان خرمشهر و منطقه آزاد، معایب مزبور رفع شوند؛ همچنین زمان زیادی تا شروع عملیات اربعین حسینی باقی نمانده و مسئولان در بخش های مختلف می بایست زیرساخت ها و ظرفیت های بیشتری را آماده کنند.

سردار فتحی زاده خاطرنشان کرد: پس از باردید از یاپانه مرزی شلمچه، متعاقب آن جلساتی در خصوص جزئیات و هماهنگی با مسئولان شهرستان خرمشهر و استان خوزستان خواهیم داشت تا اطمینان پیدا کنیم با آغاز عملیات اربعین همه چیز مطلوب باشد.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا با بیان اینکه برای افزایش ظرفیت زائر نیاز به گسترش گیت های کنترلی است تا معطلی برای زائران کمتر باشد، گفت: برای انجام عملیات کنترل در مرزها باید هماهنگی های لازم در کشور ما و نیز عراق صورت پذیرد، همچنین بایستی سایبان و امکاناتی برای رفاه زائران از قبیل سرویس بهداشتی نیز پیش بینی شود.

رئیس قرارگاه اربعین ناجا تصریح کرد: برای عبور کامیون ها و بار تجاری باید ظرفیت سازی بهتری صورت پذیرد، این شرایط کنونی جوابگوی عملیات اربعین نیست و حتما باید تغییرات و تحولاتی صورت پذیرد.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش جمعیت و تردد خودروها در مسیر ورودی به پایانه که موکب ها استقرار دارند، باید امکانات نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کند، همچنین برای پارکینگ خودروها نیز پیش بینی های لازم صورت پذیرد.

سردار فتحی‌زاده در خاتمه گفت: امیدوارم با این تعامل، هماهنگی و همتی که متولیان اجرا در بخش های مختلف دارند، بتوایم تمام شرایط را برای اربعین مهیا کنیم و میزبان شایسته ای برای زائران امام حسین (ع) باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز