خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان مطرح کرد:

توسعه کمی و کیفی تصفیه خانه‌های خوزستان با مشارکت کشور هلند

asdasd
کد خبر : ۷۷۴۹۴۲

جلسه ارتقاء و علاج بخشی تصفیه خانه‌های اهواز، آبادان، خرمشهر و سوسنگرد با شرکت تریپل اچ از کشور هلند و شرکت مهندسین مشاور دزآب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، صادق حقیقی پور در جلسه با شرکت تریپل اچ از کشور هلند و شرکت مهندسین مشاور دزآب، اظهار داشت: شرکت آبفای خوزستان دومین شرکت از لحاظ تامین آب در کشور است، چرا که خوزستان قلب اقتصادی ایران و ٣٠ درصد آب های سطحی در خوزستان جاری هستند و تامین آب شهرهای خوزستان از طریق رودخانه ها و آب های سطحی با استفاده از تصفیه خانه های بزرگ است.

وی افزود: تامین آب این شهرهای خوزستان توسط ٣٠ تصفیه خانه بزرگ و ٢ هزار کیلومتر خط انتقال آب و ١٠ هزار کیلومتر شبکه توزیع آب توزیع می شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان بیان کرد: از حدود ٢ میلیون متر مکعب آب که در خوزستان تولید می شود حدود ٥٠ درصد آن هدر می رود و این باعث شده که آب شرب ما در وضعیت مناسبی نباشد.

حقیقی پور با اشاره به اصلاح و بازسازی هزار کیلومتر شبکه آب و توسعه سیستم جمع آوری فاضلاب، گفت: ما در زمینه تولید وتوزیع آب به شدت به دنبال این هستیم وضعیت خودمان را بهبود ببخشیم و با همین هدف ظرف مدت دو سال اخیر هزار کیلومتر اصلاح شبکه آب، اصلاح و توسعه شبکه جمع آوری فاضلاب در خوزستان کار اجرایی انجام شده است.

وی تصریح کرد: علی رغم هزینه های سنگین، کیفیت آبی که به مردم خوزستان می دهیم کیفیت مناسبی ندارد و این هم دو دلیل عمده دارد، یکی فرسودگی شبکه و تاسیسات و دلیل دوم ما اعتقاد داریم با استفاده از تکنولوژی ها و فناوری های جدید با ارتباط از کشورهای اروپایی این کیفیت را ارتقاء دهیم.

مدیرعامل آبفای خوزستان با اشاره به وضعیت فاضلاب در خوزستان، گفت: در بحث فاضلاب ٥٠٠ میلیون  متر مکعب فاضلاب خام و تصفیه نشده وارد منابع آبی می کنیم که از لحاظ شاخص های زیست محیطی و مسائل بهداشتی نیازمند آن هستیم که در زمینه فاضلاب اقدامات جدی آغاز کنیم.

حقیقی پور به اقدامات فوری در زمینه آب و فاضلاب اشاره کرد و افزود: خوزستان به شدت نیازمند کار جدید هم در زمینه آب و تاسیسات تولید، توزیع آب و شبکه های جمع آوری فاضلاب است که ما باید این اقدامات را با فوریت انجام دهیم.

رئیس هیئت مدیره آب و فاضلاب خوزستان از اجرای طرح فاضلاب شهر مسجد سلیمان خبر داد و عنوان کرد: توسعه و جمع آوری شبکه فاضلاب شهر مسجد سلیمان در حال حاضر در مرحله مناقصه است که سرمایه گذاران خارجی می‌توانند در این مناقصه شرکت کنند.

وی اظهار کرد: تصفیه خانه فاضلاب غرب اهواز واقع در چنیبیه و  ٥ تصفیه خانه در شهرهای سوسنگرد، هویزه، چمران، شوشتر و دزفول وجود دارد که شرکت تریپل اچ از کشور هلند و شرکت مهندسین مشاور دزآب می توانند از این تصفیه خانه ها بازدید کنند و ما آماده همکاری با این شرکت ها در جهت ارتقاء و نوسازی این تصفیه خانه ها هستیم.

رئیس‌هیات مدیره آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به اولویت‌های مهم وزیر محترم نیرو در خوزستان خاطرنشان کرد: ارتقاء و توسعه تصفیه خانه‌های فاضلاب و جلوگیری از ورود فاضلاب به رودخانه کارون از مهمترین اولویت های وزیر محترم نیرو در استان خوزستان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز