خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران:

سیلاب فروردین خوزستان از هیچ مدل سیلابی تبعیت نکرد/ بارندگی استان در ۵۰ سال اخیر بی سابقه بود

asdasd
کد خبر : ۷۷۲۳۳۲

مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، گفت: سیلاب فروردین خوزستان از هیچ مدل سیلابی سال های گذشته استان تبعیت نمیکرد و بیشتر متاثر از بارندگی های استانهای بالادست بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، حاج رسولی ها پیش از ظهر سه شنبه ۲۱ خرداد ماه در نشست تخصصی واکاوی سیلاب ۹۷-۹۸ که در گیت بوستان برگزار شد، اظهار کرد: آنچه بسیار مهم است قطعا این بارندگی که اتفاق افتاد خاص بود و در یک نگاه ساده، رتبه اول در طول ۵۰ سال آمار بارندگی کشور را داشت.

 وی افزود: از ۲۶ اسفند تا ۳۱ فروردین در دوجبهه بارندگی داشته ایم که بی سابقه بوده است و نکته بسیار مهم این است که در سال گذشته، رتبه استان در  بارندگی، ۵۱ بوده و امسال به رتبه اول ارتقا یافته است که در عمر آمار، بی سابقه است.

حاج رسولی ها در ادامه گفت: خوشبختانه پراکندگی بارش، شدت و وسعت آن، کشور را در شرایط مطلوبی قرار داده است.

مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران بر اساس یک تحلیل عددی خاطر نشان کرد: بارندگی های اخیر در دو جبهه صورت گرفت که جبهه اول از تاریخ ۲۶ اسفند تا ۶ فروردین بوده و جبهه دوم در روزهای ۱۱ و ۱۲ فروردین رخ داده است که اوج سیلاب خوزستان در بروز جبهه دوم بود که مخازن سدهای استان پر شد.

حاج رسولی ها با اشاره به اینکه در پی بارندگی های استان خوزستان، ۲۵ درصد یک سال آبی را دریافت کرده ایم، تصریح کرد: این اتفاق بسیار نادر است و در شرایط خاصی اتفاق افتاده است.

مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران تاکید کرد: سیلاب فروردین خوزستان به هیچ عنوان از هیچ مدل سیلاب های گذشته استان تبعیت نکرد و بیشتر متاثر از بارندگی های استانهای بالا دست بود و بارش ها در حوزه های مختلف سدهای استان کاملا استثنایی بود.

وی افزود: سیلاب سال ۹۵ خوزستان تجربه ای برای ما شد که طی آن، نظام نامه ای برای وزارت نیرو تدوین کردیم که تمام اقدامات ما در خانواده وزارت نیرو کاملا مشخص است و در سیلاب اخیر این نظام نامه به نحو احسن اجرا شد.

حاج رسولی ها با اشاره به اینکه خروجی حوزه کرخه در طی سالهای مختلف کاملا مشخص است، اذعان کرد: از اواسط بهمن ماه سال ۹۷ پیش بینی می شد که شرایطِ آورد در حوزه های خوزستان به مراتب بیشتر از میانگین ترسالی است و در وزارت نیرو شرایط ویژه برای خوزستان را مطرح کردیم، اما سیلابی با چنین وسعت را پیش بینی نمیکردیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز