خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان:

بیانات رهبری درخصوص‌سیل‌زدگان وظیفه‌ما را سنگین‌تر کرد/ لزوم تخلیه آب از 23 هزار هکتار زمین کشاورزی تا 15 روز آینده

asdasd
کد خبر : ۷۷۰۳۹۶

استاندار خوزستان گفت: بیانات مقام معظم رهبری در خصوص رسیدگی به سیل زدگان وظیفه ما را نسبت به گذشته سنگین‌تر کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی در نشست بررسی آخرین وضعیت مناطق سیل زده که در محل استانداری برگزار شد، اظهار داشت: ما به صورت هفتگی جلسات قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده را برگزار کرده‌ایم و کمیته‌های آن هم به صورت مرتب در حال برگزاری است و اقدامات لازم در حال انجام است و خوشبختانه کارها به صورت منظم و برنامه ریزی شده پیش می رود.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: در خطبه‌های نماز عید فطر مقام معظم رهبری مطالبی را در رابطه با فراموش نکردن سیل زدگان و توجه به آنها بیان داشتند، البته توجه دائم و ویژه در استان خوزستان بوده است و مرتب مسئولان مختلف از مناطق سیل زده بازدید داشتند از جمله اینکه معاون عمرانی استانداری از روستای مگران ۳ بازدید داشتند، همچنین مدیرکل اقتصادی استانداری و سایر مسئولان برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام می‌دهند و گزارش می‌دهند و بنده نیز بنا به ضرورت به صورت متناوب و مرتب این بازدیدها را دارم، اما نکاتی که مقام معظم رهبری فرمودند نشان از دغدغه ذهنی ایشان در رابطه با مناطق سیل زده و خصوصاً خوزستان با توجه به شرایط اقلیمی و گرمای طاقت فرسای آن بود و این بیانات وظیفه ما را سنگین تر می‌کند.  

شریعتی افزود: اغلب سیل‌زدگان خوشبختانه به روستاهای خود بازگشته اند و تنها دو روستای مگران 3 و حمدان سلیجه همچنان مشکلاتی دارند؛ علیرغم اینکه اعتبار معیشتی که دولت تصویب کرده در اختیار آنها قرار گرفته است، اما مسئولان استانی با بررسی و برآورد مسائل مختلف به این نتیجه رسیدند که باید حتما برای این افراد کار بیشتری انجام شود و با بررسی‌های انجام شده تصمیم گرفتیم که کانکس همراه با وسایل سرمایشی تهیه شود و در اختیار اهالی این دو روستا قرار گیرد.

بیانات رهبری درخصوص‌سیل‌زدگان وظیفه‌ما را سنگین‌تر کرد/ لزوم تخلیه آب از 23 هزار هکتار زمین کشاورزی تا 15 روز آینده

استاندار خوزستان ادامه داد: تعدادی از کانکس ها توسط خیرین و نیکوکاران تهیه شد و یک تعدادی هم توسط ما تامین شد و بیش از ۱۶۰ کولرگازی هم فراهم شد و در اختیار آنها قرار گرفت. خوشبختانه از ۱۰ روز گذشته همه سیل زدگان در کانکس های کولر دار زندگی می کنند.

شریعتی اظهار کرد: پکیج های حمایتی هم ستاد اجرایی فرمان امام تامین کرده در اختیار آنها قرار گرفته است که این پکیج ها شامل یخچال، فرش، پتو، گاز سه شعله، سرویس تفلون، سرویس ملامین و کمک های فرهنگی است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: ما روستایی که در گرمای طاقت فرسا در چادر زندگی کنند، نداریم و فقط 12 خانوار از روستای صفحه ۲ هستند که به علت احشامی که دارند مردان خانوار در چادر زندگی می کنند، البته روستای آنها آماده است و 41 خانوار این روستا به خانه‌های خود بازگشته اند و قرار شد فرمانداران محترم این دوازده خانوار را همراه با احشام آنها به سمت روستای خود راهنمایی کنند و اگر دغدغه ای هم دارند آنها را رفع کنند تا مسئله خاصی از این بابت نداشته باشیم و خاطر مقام معظم رهبری از این بابت آسوده باشد که هیچ روستایی زیر گرمای طاقت فرسا زندگی نمی‌کند و امکان زندگی با تجهیزات سرمایشی برای همه سیل زدگان فراهم شده است تا اسکان دائم هم آماده شود.

شریعتی گفت: برای زمین های کشاورزی یک عزم جدی در استان است؛ حدوداً 23 هزار هکتار هنوز زیر آب است و بقیه زمین ها از آب تخلیه شده است و امیدواریم ظرف ۱۵ روز آینده این ۲۳ هزار هکتار را هم از طریق ایجاد سیل بند و اقدامات لازم از زیر آب خارج کنیم و شرایط را برای کشت تابستانه مهیا نمایم و انشاالله آنچه مورد رضایت خداوند تبارک و تعالی است و دغدغه مقام معظم رهبری و رئیس جمهور محترم در این رابطه است را بتوانیم محقق کنیم.

استاندار خوزستان عنوان کرد: ما ظرف سه ماه آینده تعمیرات را به پایان می رسانیم و انشاالله تا پایان سال بازسازی نیز به اتمام خواهد رسید. با توجه به ذخایر آبی خوبی که داریم کشت تابستانه را با همه توان انجام خواهیم داد که در امنیت غذایی کشور کمک کنیم و آن را پایدار تر کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز