خبرگزاری کار ایران

جانشین فرماندهی اقتصادی خوزستان:

تصمیمات ستاد تنظیم بازار و قرارگاه فرماندهی اقتصادی خوزستان لازم الاجراست

asdasd
کد خبر : ۷۶۹۹۱۵

جانشین فرماندهی اقتصادی استان خوزستان گفت: به همه فروشگاه شکر تحویل بدهید که مملو از شکر شوند تا دیگر نه گران فروشی باشد و نه کمبود شکر احساس شود، با این روند، تخلفی صورت نمی‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، جلسه قرارگاه فرماندهی اقتصادی و استان خوزستان با محوریت تامین گوشت قرمز، مرغ و شکر در محل معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان برگزار شد.

جانشین فرماندهی اقتصادی استان خوزستان در این جلسه پس از بررسی مصوبات قبلی، به تشریح چگونگی روند اقدامات انجام شده و وضعیت نیازهای اساسی موجود در استان پرداخت.

سید نورالله حسن زاده، در جلسه قرارگاه فرماندهی اقتصادی استان با اشاره به مصوبه واردات مرغ به استان از دیگر استان ها که مصوب شده بود، اظهار داشت: سازمان جهاد کشاورزی، سازمان صنعت معدن و تجارت و اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، زنجیره تامین مرغ را به طور کامل بررسی دقیق و آسیب‌شناسی و در نهایت تصمیم درست مبنی بر چگونگی تامین این کالای اساسی بگیرند. 

وی افزود: به دادگستری استان نیز اعلام شود، برنامه‌هایی که قرارگاه فرماندهی اقتصادی استان ابلاغ می‌کند را اجرایی و با متخلفان برخورد کند اگر پس از تصمیم گیری در این قرارگاه با متخلفان برخورد نشود، نابسامانی در بازار رخ می دهد.

جانشین فرماندهی اقتصادی استان و معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با بیان این که بیشتر مشکلات مرغداران، کمبود منابع مالی است، گفت: اگر دولت می‌توانست این منابع را در اختیارشان بگذارد، قطعا مشکلاتشان حل می‌شد؛ زیرا غالباً مشکلات مالی آنها را وادار می‌کند که تنظیم قیمت مرغ را در بازار بر هم بزنند و روابط پنهانی برای عدم عرضه یا افزایش قیمت را برقرار می کنند، اما شرایط کشور به گونه ای نیست که دولت بتواند بیش از این کمک های خود را داشته باشد.

حسن زاده عنوان کرد: تصمیمات ستاد تنظیم بازار و قرارگاه فرماندهی اقتصادی استان لازم الاجراست و اگر کسی تبعیت نکند باید با او برخورد قانونی شود.

معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در بخش دیگر سخنان خود در خصوص شکر، گفت: تمامی فروشگاه های موجود در اهواز روالی که از قبل وجود داشته را ادامه دهند، سیستم جدیدی برای این کار وارد نکنیم. همچنین به همه فروشگاه های سطح شهر شکر تحویل بدهید که مملو از شکر شوند تا دیگر نه گران فروشی باشد و نه کمبود شکر احساس شود، با این روند، تخلفی صورت نمی‌گیرد.

وی تصریح کرد: اقتصاد کشور بر مبنای عرضه و تقاضا است، اما چون در کشور مشکلاتی وجود دارد باید در حوزه‌های مختلف مراقبت صورت بگیرد که اقلام به موقع به دست مردم برسد و مشکلی در تامین کالای مورد نیاز نداشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز