خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان:

هزینه گاز مصرفی فروردین ماه استان خوزستان رایگان شد/ لزوم سرعت بخشیدن به روند بازسازی مناطق سیل زده

asdasd
کد خبر : ۷۶۹۷۲۵

استاندار خوزستان گفت: طبق مصوبه دولت هزینه گاز مصرفی منازل و مراکز تجاری استان های خوزستان و لرستان از تاریخ ۹۸/۱/۵ الی ۹۸/۲/۱۵ رایگان شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، غلامرضا شریعتی عصر یکشنبه ۱۲ خردادماه در جلسه ستاد بازسازی مناطق سیل زده اظهار کرد: طبق مصدبه دولت هزینه گاز مصرفی منازل و مراکز تجاری استان های لرستان و خوزستان از تاریخ ۹۸/۱/۵ الی ۹۸/۲/۱۵ رایگان اعلام شد.

وی افزود: درآمد روستاییان از راه کشت محصولاتی مانند گندم کلزا و ... است که اکنون از دست رفته است، البته حتی اگر اراضی از آب تخلیه شوند باز هم آماده سازی زمین ها نیاز به تامین مالی روستاییان دارد؛ چرا که آنها حتی سرمایه اولیه برای کشت تابستانه را نیز ندارند و باید به طور جدی به آن پرداخته شود.

استاندار خوزستان با تاکید بر تسریع روند پرداخت تسهیلات از طریق بانکه ها تصریح کرد: تصمیم دولت بر این است که ظرف ۳ ماه آینده تعمیرات منازل آسیب دیده به اتمام برسد و منازل تخریبی تا پایان سال احداث شوند، اما تاکنون این اقدامات به کندی پیش رفته است و باید به کار سرعت بخشید.

شریعتی در خصوص تفاهم نامه اخیری که با وزارت نفت در مورد بازسازی مناطق سیل زده منعقد شده است، خاطرنشان کرد: طبق این تفاهم نامه  وزارت نفت متعهد شد مبلغ ۵۰ میلیارد تومان در تجهیز و تعمیر مدارس مناطق سیل زده، همچنین مبلغ ۴۰ میلیارد تومان نیز به تعمیر، تجهیز و ساخت مراکز بهداشت و درمان آسیب دیده در مناطق نفت خیز جنوب تخصیص دهد.

وی ادامه داد: توافق دیگر ذکر شده در این تفاهم نامه، تامین بخشی از مصالح ساختمانی برای احداث ۱۵۰۰ واحد از منازل تخریب شده در سیل تا سقف ۴۰ میلیارد تومان است.

شریعتی بیان کرد: همه دستگاهها موظف هستند، با وزارت نفت توافق نامه را رد و بدل کنند تا اعتبار لازم در اختیار آنها قرار بگیرد توجه کنید که هر گونه غفلتی صورت بگیرد متوجه مجموعه نفت نخواهد بود.

استاندار خوزستان در پایان تاکید کرد: همه دستگاه های اجرایی باید برای تحقق وعده دولت مبنی بر اتمام بازسازی در مناطق سیل زده و بازگشت مردم به شرایط عادی پس از سیل، بسیج شوند؛ البته کار تاکنون خوب پیش رفته است، اما لازم است به روند این اقدامات سرعت بخشیده شود.

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز