خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان:

عملکرد مثبت سازمان های مردم نهاد در جریان سیل از نگاه مردم/ آنها که در میدان عمل نبودند تنها نق زدند/ تشکیل کمیته مستند ساز سیل

asdasd
کد خبر : ۷۶۹۳۱۸

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: عملکرد سازمان های مردم نهاد، گروه های جهادی و خیرین در جریان سیل فروردین ۹۸ از نگاه مردم مثبت ارزیابی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، کیامرث حاجی زاده عصر شنبه ۱۱ خردادماه در جلسه کمیته خیرین و فعالین اجتماعی، ذیل قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده اظهار کرد: یکی از دلالیل تسکیل این کمیته، توجه مدیریت ارشد استان به تشکل های مردم نهاد است.

وی افزود: سازمان های مردم نهاد، خیرین و گروه های جهادی رسالت کار خیر را بدون کوچکترین چشمداشتی انجام می دهند.

حاجی زاده با اشاره به اینکه خوزستان طی ۳ سال گذشته در بحران اداره می شود، تصریح کرد: گرد و خاک، زمین لرزه، آتش سوزی و سیل بی سابقه فروردین ۹۸ ابر بحران هایی بودند که استان خوزستان با کمترین تلفات جانی از سرگذراند؛ البته در سیل اخیر تلفات جانی نداشتیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان تاکید کرد: اگر لطف خدا، کمک همه نهاد های دولتی، غیر دولتی، سازمانهای مردم نهاد، خیرین، گروه های جهادی و همه آحاد مردم نبود ابر بحران سیلاب بی سابقه خوزستان به یک فاجعه تبدیل می شد.

وی با اشاره به اینکه سازمان‌های مردم نهاد به عنوان واسطه بین مردم و دولت نقش خود را به خوبی ایفا کرده است، خاطرنشان کرد: اقدامات خوب سازمان های مردم نهاد در عرصه میدانی، اتاق فکر و سیاست گذاری موجب شد ما را در مقایسه با کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته قرار دهد و در بحث گروه های جهادی و خیرین نیز در جایگاهی ممتازتر از کشورهای مدعی مثال زدنی کرد.

حاجی زاده عنوان کرد: اتحاد، همدلی و تعامل در مثلث مردم، سازمان های مردم نهاد،خیرین ، گروه های جهادی و مسئولین موجب شد کارنامه خوبی در بحث تعامل و حماسه سازی داشته باشیم که باید برای آیندگان مستند سازی شده و به دست فراموشی سپرده نشود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان از تشکیل کمیته مستند سازی در خصوص سیل خبر داد و گفت: امروز قرار بر این شد که یک کمیته مستند سازی در قرارگاه بازسازی و نوسازی سیل تشکیل دهیم که اقدامات ۸ کمیته سیلاب در بحث پیش بینی، پیشگیری و آمادگی مقابله و بازسازی به صورت مستند مدون گردد تا هم به عنوان تجربه برای آیندگان باقی بماند و هم نقاط ضعف و قدرت کار ما مشخص شود.

حاجی زاده با بیدن اینکه آنان که در میدان عمل نبودند تنها نق زدند، بیان کرد: عملکرد ما از بازخورد مردم مشخص می شود، در بازدیدهای میدانی مردم در ابتدا از گروه های جهادی، سازمان های مردم نهاد و خیرین تشکر میکنن  و سپس از مسئولین این یعنی اینکه نتیجه کار سازمانهای مردم نهاد خوب بوده است.

وی با اشاره به اینکه عملکرد سازمان های مردم نهاد، گروه های جهادی و خیرین در مواجهه با سیلاب و پس از آن نمره قبولی از مردم گرفته است، گفت: قطعا در این میان ضعف ها، نواقص و بی برنامه گی هایی وجود داشته است اما نتیجه کار رضایتمندی مردم را به همراه داشته که باید آن را مغتنم شمرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان تاکید کرد: همانطور که رسانه ها باید مستقل از مسئولین باشند و اگر غیر از این باشد نمیتوانند رسالت خود را به خوبی ایفا کنند، سازمان های مردم نهاد نیز باید مستقل از دولت عمل کنند و وابسته نباشند تا از  سالت خود فاصله نگیرند؛ دولت تنها میتواند نقش حمایتی از این سازمانها داشته باشد.

حاجی زاده با اشاره به اینکه در بخش بازسازی و با وجود تحریم ها و کسری بودجه های عمرانی، دولت به تنهایی قادر به تامین اعتبارات ۲۵ استان و بویژه ۳ استان آسیب دیده از سیل نیست، تصریح کرد: به همین دلیل همه نهاد های نظام پای کار ایستاده اند و نقش سازمان های مردم نهاد دعوت از متمکنین و افراد توانمند برای جذب سرمایه گذاری و بازسازی در بخش عمرانی است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان افزود: باید تلاش کنیم مردم آسیب دیده از سیل را به دوران پس از سیل بازگردانیم و نگذاریم مردم به آسیب های اجتماعی پساسیل گرفتار شوند و نقش سازمان های مردم نهاد در این زمینه و ورود به بخش فرهنگی و احیا دوباره فرهنگ اجتماعی منطقه قابل توجه است.

وی در پایان با اشاره به کنترل بیماری های واگیر دار پس از سیل در خوزستان نقش بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی خوزستان را بی بدیل خواند و گفت: پس از بحران ها معمولا بیماری های واگیر دار شیوع پیدا می کند و اکنون نیز پیک بیماری التور در استان است، ولی مشاهده می کنیم که پس از سیل هیچ بیماری واگیر داری شیوع پیدا نکرد و همه چیز تا کنون تحت کنترل است و البته نقش سازمان های مردم نهاد در کمک به دانشگاه علوم پزشکی در کنترل شرایط بهداشتی و درمانی بسیار چشمگیر بوده است.

عملکرد مثبت سازمان های مردم نهاد در جریان سیل از نگاه مردم/ آنها که در میدان عمل نبودند تنها نق زدند/ تشکیل کمیته مستند ساز سیل

عملکرد مثبت سازمان های مردم نهاد در جریان سیل از نگاه مردم/ آنها که در میدان عمل نبودند تنها نق زدند/ تشکیل کمیته مستند ساز سیل

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز