خبرگزاری کار ایران

فرماندار دشت آزادگان مطرح کرد:

دستگاه های متولی به تعهداتی که در زمان سیل داده اند عمل کنند

asdasd
کد خبر : ۷۶۷۶۲۸

فرماندار دشت آزادگان گفت: برخی دستگاه های متولی به تعهداتی که در زمان وقوع سیل داده اند عمل نکرده و کار را نیمه کاره رها کرده و به اتمام نرسانده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، حمید سیلاوی در جلسه شورای هماهنگی ستاد بحران که عصر دوشنبه ۶ خردادماه در شهرستان دشت آزادگان برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به وضعیت شهرستان بعد از وقوع سیل در سه مقطع زمانی و به خصوص در فروردین ۹۸ لزوم توجه به بازسازی و بازتوانی شهرستان و برگشت به وضعیت قبل از سیل و براساس اولویت بندی و تاکید بر تقسیم کار و تعیین دستگاه متولی باید عرض کنم اگر کار به همین منوال ادامه پیدا کند یقینا این شهرستان با مشکلاتی از ناحیه تولید و معیشت مواجه خواهد شد.

وی افزود: وسعت خرابی به حدی است که نیاز به هماهنگی و حضور دستگاه‌ها اجرایی و ماشین آلات بیشتر دارد.

سیلاوی  یکی از اولویت های کاری در شهرستان را احداث سد سیل بند به طول ۱۸ کیلومتر  در ۱۰ روستا و ۵ کیلومتر دایک مرزی که باید در مقطع زمانی ۱۵ روز ترمیم و بازسازی شوند ذکر کرد و گفت: ترمیم جاده های دسترسی به سیل بند ها و تخلیه آب از اراضی کشاورزی جهت آماده کردن اراضی برای کشت تابستانه ضرورت دارد

وی ادامه داد: ترمیم و بازسازی جاده های اصلی و فرعی به طول ۳۹ کیلومتر راه اصلی و ۹۶ کیلومتر راه روستایی از جمله جاده های شریعتی، هوفل، آلبوعفری، سویدانی و سایر راه های روستایی و همچنین جاده مسیر زوار از جاده کمربندی سوسنگرد تا بازارچه مرزی چذابه همچنین ترمیم جاده هایی که سیل بند بر روی آنها احداث شده و هم اکنون تردد مردم را با مشکل روبه‌رو کرده است باید مورد توجه قرار بگیرد.

فرماندار دشت آزادگان خاطرنشان کرد: ۳۵۰۳ واحد روستایی و شهری خسارت دیده که نیاز به بازسازی و احداث دارد که از این میزان ۱۳۴۲ واحد از آنها تشکیل پرونده داده و شامل ۷۴۳ واحد احداثی در شهر و روستا و ۱۱۹۰ واحد تعمیر و ۹ واحد تجاری است که تاکنون بیش از ۲۷۰ پرونده به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

 وی متذکر شد: هنوز برخی از بانک ها مانند بانک رفاه در پرداخت وام سخت‌گیری‌های می‌کنند که باید تذکرات لازم به آنها داده شود.

سیلاوی با اشاره به اینکه اکثر مردم به روستاها بازگشتند و بقیه را هم برای مراجعه به منازل خود تشویق می کنیم، تاکید کرد: باید محیط روستا برای بازگشت آماده شود و نسبت به بهسازی داخل روستا ها شامل لجن برداری، آهک پاشی، احداث جوی و جدول، دفع زباله و آب های سطحی، آسفالت معابر و احداث پارک و مکان تفریحی در ۱۰ روستای تخریب شده توسط جریان اهتمام ورزیده شود.

فرماندار دشت آزادگان بر لزوم تامین اعتبار برای احداث شبکه های دفع فاضلاب شهری دشت آزادگان‌ و به ویژه سوسنگر تاکید کرد و گفت: روستای ابوحمیظه به یک معضل جدی تبدیل شده و باعث نارضایتی مردم و ایجاد محیطی غیربهداشتی شده است و علاوه بر آن از بین رفتن زیرساخت های معابر و تاسیسات به خصوص به علت برگشت معکوس آب به سیستم دفع فاضلاب شهری از دیگر معضلات این شهرستان است.

 سیلاوی عنوان کرد: ۸ باب مدرسه و ۷ باب خانه بهداشت  با توجه به ماندگاری آب به مدت ۲ ماه در این ساختمانها نیاز به بازسازی و ترمیم دارند.

وی بر تسریع در روند پرداخت خسارت به کشاورزان تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه زمان کشت تابستانه نزدیک است ضروری است به این امر توجه شود.

فرماندار دشت آزادگان بیان کرد: تامین اعتبار پرداخت خسارت وارد شده به مبلمان شهری و همچنین پرداخت تعهدات شهرداری ها و دهیاری ها و فرمانداری به پیمانکاران که با توجه به دستورات زمان سیل با پیمانکاران عقد قرارداد نموده اند نیز از دیگر موارد قابل رسیدگی در این شهرستان است.

وی با اشاره به اینکه ورود آب به حاشیه شهرها موجب تخریب زیرساخت های شهری شده است، تصریح کرد: بازسازی و احداث و یا تامین اعتبار خسارات وارده به تاسیسات و زیربناها مانند خسارات به شهرداری ها، بازسازی شبکه های برق، دفع فاضلاب، تاسیسات آب شهری و روستایی امور عشایر، گاز و سایر زیربناهای شهری و روستایی با توجه به وضعیت موجود بعد از سیل امری بسیار ضروری است

فرماندار دشت آزادگان با انتقاد از عملکرد سازمانها و دستگاه های اجرایی شرکت ها و استان معین در زمان سیل براساس صدور جلسات، اظهار کرد: دستگاه های متولی تعهداتی در جهت رفع مشکلات فوق داده اند که متاسفانه یا نیمه تمام مانده و یا انجام نداده اند.

سیلاوی با تاکید بر توزیع عادلانه لوازم معیشتی بین سیل‌زدگان گفت: برخی از مردم بدون اطلاع فرمانداری به توزیع لوازم معیشتی در روستاها و شهرها اقدام می کنند که باید از چنین اقدامی جلوگیری کرد تا توزیع وسایل مورد نیاز میان سیل زدگان عادلانه صورت گیرد.

دستگاه های متولی به تعهداتی که در زمان سیل داده اند عمل کنند

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز