خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان:

برای جلوگیری از اخراج کارگران صنایع پتروشیمی، متوسل به مشاور استاندار شده‌ایم/ منصور قمر: تمهیدات لازم برای جلوگیری از اخراج دسته‌جمعی کارگران مصوب شد

asdasd
کد خبر : ۷۶۶۷۰۹

دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان می‌گوید: مشاور استاندار خوزستان در امور پتروشیمی و بنادر و فرماندار سابق شهرستان بندر ماهشهر معتقد است تدابیر مناسب برای حفظ امنیت شغلی کارگران و ممنوعیت اخراج دسته‌جمعی آنان قبلاً در کمیسیون کارگری شهرستان مصوب شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، قربان درویشی با ابراز تأسف از اخراج دسته‌جمعی کارگران در برخی شرکت‌های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در سال جدید، گفت: ماهشهر و بندر امام خمینی از منحصر به فردترین مناطق کشورند که پتانسیل بالایی در حوزه صنعت و تجارت دارند. به همین دلیل ایجاد شرایط مناسب در محیط پیرامون صنعت در حوزه‌های مختلف اجتماعی، امنیتی، اقتصادی و شهری، از الزامات مهم و تأثیرگذار در جذب سرمایه‌گذار و توسعه‌ی منطقه است که همیشه در اولویت تصمیمات دولت‌مردان قرار داشته است.

وی ادامه داد: به همین خاطر و از آنجایی که بیکاری و مشکلات اقتصادی، پاشنه آشیل امنیت و انگیزه سرمایه‌گذاری است در کمیسیون کارگری آن شهرستان که متشکل از تعدادی از اعضای شورای تأمین نیز است  در زمان مسئولیت فرماندار سابق بندر ماهشهر ، تصمیم گرفته و  ابلاغ شد که هیچ شرکتی حق اخراج دسته‌جمعی کارگران را ندارد و این مصوبه کماکان معتبر بوده و ضمانت اجرایی دارد.

درویشی ادامه داد: لذا از آقای بیرانوند فرماندار شهرستان ماهشهر می‌خواهم که بدون هرگونه مماشات،  با شرکت‌هایی که از این مصوبه سرپیچی کرده و اقدام به اخراج دسته‌جمعی کارگران می‌کنند، برخورد قانونی  کند.

در همین راستا، خبرنگار ایلنا طیِ تماسی با منصور قمر، مشاور استاندار خوزستان در امور پتروشیمی و بنادر، جویای آخرین وضعیت کارگران اخراجی شد.

قمر در این باره ، گفت: پس از تماس تعدادی از نمایندگان جامعه‌  کارگری با این‌جانب به‌عنوان مشاور استاندار خوزستان در امور پتروشیمی و بنادر در خصوص اخراج کارگران شرکت‌های لوله‌سازی ماهشهر، شرکت مهندسی موجان در پتروشیمی بندر امام و کارگران پتروشیمی فارابی، ضمن طرح موضوع با استاندار  خوزستان، شخصاً با مسئولان ارشد شرکت مهندسی موجان تماس گرفته و ضمن یادآوری مصوبه ممنوعیت اخراج دسته‌جمعی کارگران، خواهان تجدیدنظر در این خصوص شدم.

 قمر بیان کرد: پس از ارائه توضیحات و دلایل کافی، خوشبختانه مسئولان شرکت مذکور قول دادند که به‌صورت تدریجی و با اولویت تخصص‌های مورد نیاز، کارگران به کار سابق خود دعوت می‌شوند که این مسأله را تا به‌کارگیری آخرین کارگر اخراجی، دنبال خواهیم کرد.

 حدود 5 سال پیش، کل مبلغ صنایع پتروشیمی برای مسئولیت اجتماعی تحت عنوان شورای راهبردی، 2 میلیارد 500 میلیون تومان  بود؛ ولی براساس مستندات موجود در منطقه ویژه و شرکت عملیات غیر صنعتی، در سال اول مدیریت قمر، با تعامل دوسویه با مدیران صنایع پتروشیمی، این مبلغ به 12 میلیارد تومان افزایش یافت و با مصوبات دیگری در سال‌های بعد، در هرسال جدید با افزایش 20تا 25 درصدی این مبلغ روبرو بودیم که در سال 97 مبلغ فوق به حدود 25 میلیارد تومان رسید و طبیعتاً در حال حاضر، هر طرح و پروژه عمرانی، ورزشی، فرهنگی و درمانی و  ... که صورت می‌گیرد، اقداماتی است که توسط مدیریت شهری و صنایع  انجام گرفته، ولی منابع مالی آنها همان کار زیرساختی است که از 5  سال گذشته توسط فرماندار وقت مدون و تثبیت‌شده بود.

 دعوت خبرگزاری ایلنا از مهندس بیرانوند فرماندار شهرستان بندر ماهشهر جهت تشریح آخرین وضعیت کارگران اخراجی، بدون پاسخ مانده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز