خبرگزاری کار ایران

در سفر رئیس جمعیت هلال احمر به خوزستان مطرح شد؛

ضرورت مستندسازی درس آموخته های سیل اخیر/ کمک های نقدی مردم از مرز 170 میلیارد تومان گذشت

asdasd
کد خبر : ۷۶۶۶۶۳

رئیس جمعیت هلال احمر کشور، گفت: کمک های نقدی و غیرنقدی 252 میلیارد تومانی مردم به جمعیت هلال احمر برای مردم آسیب دیده نشان از حسن اعتماد مردم به این مجموعه مردمی دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، علی اصغر پیوندی عصر پنجشنبه ۲ خردادماه در نشست شورای اداری این جمعیت در اهواز با تقدیر از تلاش های صورت گرفته در سیل اخیر اظهار کرد: بی شک اجر تلاش های معاونان، رؤسای شعب، امدادگران، داوطلبان، جوانان و تمامی کسانی که در سیل اخیر استان موجبات کاهش رنج و الام مردم آسیب دیده را فراهم کردند، نزد خداوند تبارک و تعالی محفوظ است و امیدواریم که البته در زندگی دنیوی و اخروی پاداشی عظیم را عطا خواهد کرد.

وی افزود: روزهای پرحادثه و پرخطری برای 24 استان کشور رقم خورد که 5 استان مازندران، لرستان، گلستان، ایلام و در نهایت خوزستان بیشترین تأثیر را از سیل های اخیر پذیرفتند.

رئیس جمعیت با تأکید بر مستندسازی درس آموخته های سیل های بهار امسال در استان های کشور، گفت: این سیل ها درس های بسیاری به ما داد که باید این درس ها مستند سازی شده و به عنوان چراغی روشن، فراروی خدمت گذاری ما قرار گیرد.

پیوندی با اشاره به بروز مشکلات و خسارات فراوان سیل برای مردم، ادامه داد: جمعیت هلال احمر براساس وظیفه ذاتی خود در ساعات نخستین سیل، با تمام امکانات و با استفاده از تمام توان لجستیکی و نیروی انسانی اعم از امدادگران، جوانان و داوطلبان و ظرفیت استان های معین، تلاش کرد تا همانند همیشه نقشی دیگر از خدمت را به مردم عزیز آسیب دیده ترسیم کند و برگ زرین دیگری را بر افتخارات خادمانه جمعیت 97 ساله هلال احمر در ایران بیافزاید.

وی گفت: این سیل ثابت کرد جمعیت هلال احمر، جمعیتی بسیار توانمند و بسیار قدرتمند است و می تواند با همگرایی در مجموعه خویش و هم افزایی با مجموعه های ذیربط دیگر کارهای بزرگی را رقم بزند.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به حادثه خیز بودن کشور، بیان کرد: جمعیت هلال احمر با توکل به خداند توانا و اتکا به مردم و براساس توانمندی خود، در تمام لحظات سخت حوادث در کنار مردم آسیب دیده خواهد بود.

پیوندی با تقدیر دوباره از تمامی عوامل هلال احمر استان خوزستان و استان های معین در ارائه خدمات مطلوب امدادی به مردم سیل زده، اظهار کرد: تقدیر رییس جمهور از کارکنان و اعضای توانمند و شجاع جمعیت هلال احمر در سیل اخیر مصداق بارزی بر تلاش های این مجموعه است که در صحنه جهانی دیده شد و مورد تشویق قرار گرفت.

وی بیان کرد: شاید نقش کم نظیر جمعیت هلال احمر در حوادث قبلی و در زلزله کرمانشاه در سطح جامعه نمایان نشد، اما در سیل اخیر با همگرایی و همدلی مثال زدنی، توانمندی و بروز خلاقیت ها به خوبی نشان داده شد و این نتیجه با توکل به خداوند و تلاش و کوشش خالصانه همه عوامل جمعیت به دست آمد.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: این سیل نشان داد که ما با همدلی، هماهنگی، محبت، دوستی با کمک دیگران و با بسیج همه نیروهای امدادی توانستیم کار بسیار بزرگی انجام دهیم تا آنجا که کارشناسان صلیب سرخ و مسئولان ارشد نظام از این همه تلاش، زبان به تحسین گشودند.

پیوندی با اذعان به افزایش مردمی شدن جمعیت هلال احمر و نقش مهم آن در حوادث اخیر، افزود: نکته مهمی که در این سیل با همه خسارت هایش به اقشار آسیب پذیر از جمله کودکان، مادران باردار، زنان و سالمندان، توانست همگرایی و سیل مهربانی بالایی را بین آحاد جامعه ایجاد کند.

وی عنوان کرد: موج های بلند سیل مهربانی تا آنجا رسید که کمک های نقدی مردم از مرز 170 میلیارد تومان گذشت و 82 میلیارد تومان کمک های غیر نقدی حاصل اعتمادی بود که مردم با همه مشکلات اقتصادی به جمعیت هلال احمر کردند.

رئیس جمعیت هلال احمر با تأکید بر حفظ اعتبار و سرمایه اجتماعی این مجموعه به عنوان اصلی ترین دارایی هلال احمر، تأکید کرد: همه ما وظیفه داریم برای حفظ و ارتقاء وضعیت جمعیت هلال احمر فارغ از وظایف دیگر با نگاهی حساس و وسواس‌گونه به سرمایه و اعتبار اجتماعی مواجه شده و تمام تلاش خود را برای حفظ این موقعیت به کار گیریم.

پیوندی با اشاره به ضرورت رویکرد جدید به مدیریت حوادث در آینده و ترسیم نقشه ای کارا و مؤثر، تصریح کرد: باید با بازخوانی و تحلیل درس آموخته های حوادث گذشته، نقشه راه دقیق تر و مؤثرتری را تدوین کنیم تا به افزایش خدمات امدادی متنج شود و هزینه های امدادی اعم از نیروی انسانی، تدارکاتی و لجستیکی را کاهش دهد.

وی با تقدیر از حضور نیروهای مختلف خدمت رسان در خدمت رسانی به سیل زدگان، گفت: مفترخیم که در روند امداد رسانی به حادثه سیل، در کنار تمامی نیروهای خدمت رسان اعم از نیروهای مسلح، کمیته امداد، وزارت خانه ها، نیروهای جهادی و مردمی، جزئی از مردم هستیم و به خاطر مردم خدمت می کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر با تأکید بر افزایش سرعت بازتوانی و بازسازی در مناطق سیل زده، عنوان کرد: امیدواریم با همدلی و هم افزایی، بتوانیم با سرعت مشکلات مردم را برطرف کرده و با توجه به خسارت های مالی، روحی و روانی بسیار زیادی که به مردم رسیده، زمینه برگشت به شرایط عادی را فراهم کنیم.

پیوندی با اشاره به هزینه 150 میلیارد تومانی جمعیت هلال احمر در سیل اخیر از انبارهای امدادی و لجستیکی خود، تصریح کرد: ارائه خدمات امدادی وظیفه ذاتی ماست که باید با حمایت های دولت و مجلس این خلائی که به واسطه خروج اقلام از انبارها اتفاق افتاده را جبران کنیم و برای حوادث احتمالی آینده آماده باشیم.

وی همچنین از تلاش جمعیت هلال احمر برای تأمین وسایل ضروری زندگی خانوارهای سیل زده در روزهای آینده خبر داد و گفت: امیدواریم با توجه به خسارت های ناشی از سیل در استان های مختلف، بتوانیم وسایل خانگی خانوارهای سیل زده را تأمین کرده و با ایجاد سیل مهربانی، آسیب های ناشی از حادثه را کاهش دهیم.

لازم به ذکر است، پیش از صحبت های پیوندی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان در سخنانی، گزارشی از روند امداد رسانی به مناطق سیل زده استان را ارائه داد؛ همچنین نمایندگان رؤسای شعب و دبیر باشگاه امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر خوزستان به ذکر نقطه نظرات خود پرداختند.

ضرورت مستندسازی درس آموخته های سیل اخیر/ کمک های نقدی مردم از مرز 170 میلیارد تومان گذشت

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز