خبرگزاری کار ایران

فرمانده قرارگاه جنوب غرب ارتش:

خرمشهر سمبل پیروزی برای دشمن و مقاومت برای ایران بود

asdasd
کد خبر : ۷۶۶۵۳۵

فرمانده قرارگاه جنوب غرب ارتش گفت: صدام فتح خرمشهر را کلید پیروزی جنگ میدانست بدین جهت خرمشهر نماد پیروزی برای دشمن و مقاومت برای کشور بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، امیر سرتیپ دوم حمزه بیدادی صبح پنجشنبه ۲ خرداد ماه در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح مستقر در استان و همایش گرامیداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر اظهار کرد: خرمشهر کنونی و محمره قبلی در دوره محمد شاه بنا نهاده شد به نام محمره و در دوره رضاشاه به دلیل سرسبزی منطقه به نام کنونی تغییر نام پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از افراد تصور می کردند که اگر جنگی بر کشور تحمیل شود به تجزیه کشور منتهی می شود، افزود: تکاوران نیروی دریایی و نیروهای مسلح هیمنه دشمن را در ابتدای جنگ شکسته و مقاومت جانانه 34 روزه بسیار افتخارآفرینی را رقم زدند؛ چهارم آبان 59 خرمشهر به دست دشمن افتاد و برای کشور نماد مقاومت و برای دشمن نماد پیروزی شد.

فرمانده قرارگاه جنوب غرب ارتش تصریح کرد: دشمن ناچارا تجهیزات و نیروهای بیشتری را به این شهر اعزام و با افزایش موانع خرمشهر حدود 19 ماه در محاصره دشمن بود و سلسله عملیات های انجام شده بسیاری به عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر منتهی شد.

بیدادی عنوان کرد: در عملیات بیت المقدس شاهد بسته کامل عملیات های نظامی بودیم که عملیات های دریایی و زمینی و همچنین وحدت چهار قرارگاه عمده با خیل عظیم نیروهای متخصص و تجهیزات و توانمندی های متفاوت رقم خورد.

وی با اشاره به اینکه رسانه کشورهای حامی صدام می گفتند که نبرد خرمشهر سرنوشت جنگ را تعیین و خرمشهر به منزله کلید پیروزی جنگ است، بیان کرد: صدام گفته بود هر کسی که خرمشهر را بگیرد کلید بصره را به او می دهم؛ خرمشهر سمبل پیروزی برای دشمن و مقاومت برای کشور بود.

فرمانده قرارگاه جنوب غرب ارتش با اشاره به اینکه عملیات بیت المقدس برای بازپسگیری خرمشهر یک شکست توهین آمیز و بزرگ برای صدام به همراه داشت، گفت: در تیررس قرار گرفتن مناطق نفتخیز ایران و پیشروی به داخل خاک عراق از جمله مسائل پیش رو در عملیات آزادسازی خرمشهر بود.

بیدادی یادآور شد: حضرت امام فرمودند که جبهه های جنگ به مثابه دانشگاه است و در انتها فرمودند این فتح بزرگ نباید نیروها را از یاد خدا غافل کرد و خرمشهر را خدا آزاد کرد.

وی ادامه داد: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری دانش نظامی و قوت فرماندهی و استعداد جوانان موجب شکل گیری این پیروزی بزرگ بود.

فرمانده قرارگاه جنوب غرب ارتش در پایان گفت: آزادسازی حدود پنج هزار کیلومتر وسعت شهری، خارج شدن شهرهای بسیار از محاصره دشمن، کشته و زخمی شدن 16 هزار نفر از نیروهای دشمن و به اسارت درآمدن بیش از 19 هزار نفر از آنها، تأمین 150 کیلومتر مرز دشمن، انهادم سه بالگرد و 418 تانک و 49 دستگاه خودروی دشمن و به غنیمت گرفتن تجهیزات و ادوات نظامی بسیار از جمله رهاوردهای عملیات بیت المقدس بود.

خرمشهر سمبل پیروزی برای دشمن و مقاومت برای ایران بود

انتهای پیام/
مریم جم
کوثر کریمی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز