خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور:

ضرورت استفاده از ظرفیت استان های معین در بازسازی مناطق سیل زده/ معرفی حدود ۲۸ هزار سیل زده برای دریافت تسهیلات احداثی و تعمیری

asdasd
کد خبر : ۷۶۵۰۴۱

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی کشور گفت: باید از ظرفیت استان های معین در بازسازی مناطق سیل زده بهره گرفت آنها آماده کار هستند، اما نمیدانند چه باید بکنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، مهدی جمالی نژاد عصر یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه در جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده به ریاست غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان و رئیس قرارگاه همچنین کیامرث حاجی زاده، جانشین قرارگاه و روسای کمیته های قرارگاه و مدیران اجرایی استان که در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: ما تا کنون تجربه گرفتار شدن ۲۵ استان در سیل را نداشته ایم به همین منظور برای اولین بار در کشور نسبت به تشکیل قرارگاه بازسازی و نو سازی مناطق سیل زده برای بررسی و پیگیری و رصد عملکرد استانها در وزارت کشور و استانها اقدام کردیم.

وی افزود: اگرچه اعتبارات ما محدود است، اما تشکیل قرارگاه موجب انسجام در کارها و هدفمندی اقدامات شده است.

جمالی نژاد با تشکر از مدیران اجرایی استان خوزستان به ویژه استاندار خوزستان گفت: استاندار خوزستان فردی جهادی، شبانه روزی و تلاشگر است که لحظه به لحظه در جریان بحران سیل بوده و در هیچ جای کار کم نگذاشته است.

وی در خصوص آمار کلی از واحد های ارزیابی شده متأثر از سیل در کل کشور عنوان کرد: ۶۲ هزار و ۳۷۷ واحد در کل کشور مورد ارزیابی قرار گرفته که از این تعداد، ۱۱ هزار و ۸۴۶ واحد احداثی شهری و ۵۶ هزار و ۴۶۹ واحد احداثی روستایی است.

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور ادامه داد: ۱۰۱  هزار و ۱۶۲ واحد از کل واحدهای ارزیابی شده در شهر  و روستا نیازمند تعمیر  و خسارت های معیشتی وارد شده به این مناطق ۱۰۲ هزار و ۸۳۳ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی کل مبلغ تسهیلات بلاعوض به سیل زدگان را ۴۶۱ میلیارد ریال  خواند و عنوان کرد: ۲۷ هزار و ۶۲۴  متقاضی برای دریافت تسهیلات احداثی و تعمیری به قرارگاه نوسازی و بازسازی معرفی شده اند.

جمالی نژاد با اشاره به اینکه مشکلات استانها رصد، پایش و پیگیری می شود، تصریح کرد: شب گذشته در جلسه ای که با حضور کلیه مدیر عاملان بانک ها و وزیر کشور تشکیل شد، بر استقرار دفاتر بانکی و اعزام نیرویی از طرف بانک ها در مناطقی که دسترسی به بانک سخت است، تاکید شد و هزینه این اقدام را بنیاد مسکن تقبل کرد.

معاون عمرانی وزیر کشور بیان کرد: در مصوبه اخیر هیئت وزیران اولویت اول در مناطق سیل زده تامین مسکن و در وهله دوم توجه به زیرساخت های استان عنوان شد و مبلغ ۲۹ هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال برای جبران خسارت و بازسازی مناطق سیل زده تخصیص یافت.

جمالی نژاد با اشاره به بلاتکلیفی استان های معین در امر بازسازی خاطرنشان کرد: اگر همت کنیم می توانیم از ظرفیت های استان های معین و خیرین ساکن در این استانها در امر بازسازی و نو سازی مناطق آسیب دیده به خوبی استفاده کنیم آنها آماده هر گونه امداد رسانی و خدمات هستند.

وی با اشاره به بحث زیرساخت های شهری و روستایی اشاره کرد: اعتباراتی در بخش زیرساخت های شهری و روستایی برای کمک به شهرداران و دهیاران در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در ادامه تاکید کرد: در کنار سامانه سجاد، مجموعه کنترل پروژه عمرانی استانها نیز فعال است که پیشرفت اقدامات عمرانی استانها را رصد می کند و باید به اتصال به این مجموعه فعالیت های عمرانی خود را به منظور پایش و پیگیری ثبت کنید.

جمالی نژاد در پایان بیان کرد: قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده مسئولین را تنها نمیگذارد و تا پایان کار در جهت تسهیل در فرآیندهای اداری و اجرایی و اقدامات مورد نیاز از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز