خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان:

دستگاه های اجرایی خوزستان برای آماده سازی زمین های کشاورزی آسیب دیده همانند دوران سیل وارد صحنه شوند

asdasd
کد خبر : ۷۶۴۹۸۸

استاندار خوزستان با بیان اینکه آماده سازی زمین های کشاورزی برای کشت تابستانه اولویت اول ماست، گفت: باید شرایط را فراهم کنیم که این کار به موقع انجام شود و همه دستگاه‌های اجرایی مانند دوران سیل دست به کار شوند و برای اجرای این هدف امکانات و ماشین آلات خود را به صحنه آورند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، نشست قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده خوزستان روز یکشنبه 29 اردیبهشت ماه با حضور معاون عمرانی وزیر کشور در محل استانداری برگزار شد.

استاندار خوزستان در این نشست اظهار داشت: همانطور که رئیس جمهور و مقام عالی وزارت تاکید کردند عملیات بخش تعمیرات باید تا 3 ماه آینده تکمیل شود و باید برای تحقق این امر دست به دست هم دهیم و در جلسات گزارش های دقیق در خصوص تعداد منازل تعمیری توسط کمیته زیرساخت ارائه شود؛ همچنین شرایط و امکانات لازم برای مشارکت مردمی نیز فراهم شود.

غلامرضا شریعتی افزود: همچنین لازم است در خصوص عملیات تسطیح زمین ها و تخلیه آب از زمین های کشاورزی نیز گزارش های دقیق اعلام شود.

استاندار خوزستان تاکید کرد: زمین ها باید برای کشت تابستانه آماده شوند و خوشبختانه امسال آب به میزان زیاد و فراوان برای کشاورزی داریم و در نتیجه الگوی کشت هم نداریم و انتظار است زمین ها به سرعت آماده شوند و تا امید و رضایتمندی برای کشاورزان خسارت دیده به ارمغان آید.

شریعتی با بیان اینکه آماده سازی زمین های کشاورزی برای کشت تابستانه اولویت اول ماست، ادامه داد: باید شرایط را فراهم کنیم که این کار به موقع انجام شود و همه دستگاه‌های اجرایی مانند دوران سیل دست به کار شوند و برای اجرای این هدف امکانات و ماشین آلات خود را به صحنه آورند.

استاندار خوزستان در خصوص مسائل اجتماعی سیل زدگان توضیح داد: موضوعات اجتماعی و فرهنگی بسیار مهم است و اگر ما در این امر کم توجهی کنیم پیامدهای ناگوار آن دو تا سه سال آینده بروز خواهد کرد در عین حال مطابق ارزیابی های میدانی در مناطق سیل زده تا امروز مشکلات اجتماعی و روانی حاد و فوق حاد مشاهده نشده است و الان که سطح مشکلات پایین است باید تلاش کنیم که شرایط را به حالت عادی برگردانیم.

وی تصریح کرد: چهار طرح در حوزه اجتماعی در حال اجرا در مناطق سیل زده داریم که شامل بازتوانی زنان و کودکان و کهنسالان، مشارکت تسهیلگران اجتماعی، مشارکت و به کار گرفتن ظرفیت گروه های جهادی و مدیریت اجتماعی خیرین و نیکوکاران است.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: برای ثبت رویداد اجتماعی و فرهنگی حمایت اجتماعی دولت و مردم از آسیب دیدگان این سیل از اداره کل امور اجتماعی خواسته ام تا یک ماه آینده جشنواره فیلم و عکس سیلاب همبستگی در استان را به عنوان میراث معنوی و ناملموس برگزار کند.

شریعتی ادامه داد: همچنین از محل اعتبارات شورای اجتماعی 2 میلیارد تومان برای مدارس، 4 میلیارد برای تقویت اورژانس های اجتماعی، 250 میلیون تومان برای طرح مداخله اجتماعی بهزیستی و 200 میلیون تومان هم به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جهت هزینه برای سیل زدگان اختصاص دادیم.

وی در خصوص وضعیت برداشت محصولات کشاورزی در استان توضیح داد: در برداشت گندم تا دیشب با وجود خسارات زیاد و آسیب 28 درصدی به زمین ها تا دیشب 1 میلیون و 150 هزار تن خرید داشتیم که 13 هزار تن بیشتر از پارسال است و خرید ادامه دارد و برآورد ما این است که افزایش 20 درصدی نسبت به سال گذشته در بخش برداشت گندم داشته باشیم و 93 درصد پول گندم ها نیز پرداخت شده است.

شریعتی ادامه داد: در بخش تولید کلزا نیز با وجود آسیب دیدن 30 درصد سطح زیر کشت بیش از 45 هزار تن خرید داشتیم که نسبت به سال گذشته رشد 35 درصدی محسوب می شود؛ همچنین در چغندر احتمالا حدود 800 هزار تن خرید داشته باشیم و خوشبختانه شرایط مناسبی در این بخش داریم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: 2 هزار نفر برای برقراری بیمه بیکاری به تامین اجتماعی پیشنهاد دادیم که تا کنون 770 نفر از آنها تحت پوشش این بیمه قرار گرفته اند و پرونده سایر افراد نیز در دست بررسی است.

شریعتی در پایان تاکید کرد: از همه مسئولان می خواهم نسبت به رسیدگی به سیل زدگان در ابعاد مختلف شامل بازسازی منازل، آماده سازی زمین های کشاورزی و بازتوانی روحی و اجتماعی آسیب دیدگان این بحران توجه جدی داشته باشند.

دستگاه های اجرایی خوزستان برای آماده سازی زمین های کشاورزی آسیب دیده همانند دوران سیل وارد صحنه شوند

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز