خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان مطرح کرد:

روند رو به رشد مسئولیت اجتماعی در صنعت پتروشیمی

asdasd
کد خبر : ۷۶۴۳۵۳

استاندار خوزستان گفت: شرکت های پتروشیمی در بحث سیل کمک های خوبی کردند و این کمک ها همچنان ادامه دارد، از این بابت از تمامی صنایع پتروشیمی سپاسگزارم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر امام خمینی، غلامرضا شریعتی در حاشیه افتتاح و کلنگ زنی چندین پروژه عمرانی در شهرستان بندر ماهشهر اظهار داشت: شهرستان بندر ماهشهر به طور خدادادی ظرفیت ها و استعدادهای بی‌نظیری دارد و بخشی از این استعدادها مربوط به وجود صنعت پتروشیمی در این شهرستان است. صنعتی که در این شهرستان وجود دارد در کمتر جای کشور دیده می شود و زیرساخت های موجود آن و آنهایی که بواسطه توسعه فاز دوم منطقه ویژه، در حال ایجاد کردن آنها است، بسیار ارزشمند هستند و پتانسیل های این شهرستان را افزایش می‌دهد.

استاندار خوزستان افزود: انتظار این است که این ظرفیت ها به توسعه کشور کمک کند و وقتی این ظرفیت ها وجود دارد طوری در دل مردم جا باز کند که مردم خودشان پذیرای این شرایط باشند. اگر نتوان با اجرای صحیح مسئولیت های اجتماعی تعامل مناسبی بین تکنولوژی و اجتماع ایجاد کرد، ممکن است مردم فقط عوارض تکنولوژی را ببینند و از آن دوری کنند.

وی در خصوص ضرورت انجام مسئولیت های اجتماعی گفت: زمانی در دنیا وقتی صنایع بزرگ در جایی مستقر می‌شدند، صرفا به سود خود فکر کردند و لذا مشاهده کردند که مسائلی رخ داد؛ این برای آنها تجربه شد و پس از آن، مسئولیت اجتماعی در صنایع دنیا شکل گرفت و این مسئله خودش را به عنوان یک ضرورت و الزام جدایی ناپذیر صنعت تثبیت کرد. این تجربه ای شد که در هر جای دنیا وقتی صنعتی ایجاد می شود، همراه با آن یک سری خدمات و مسئولیت اجتماعی به مردم آن منطقه داده شود.

شریعتی خاطرنشان کرد: این امر رابطه‌ی خوب و ارزشمندی را بین جامعه و صنعت شکل می‌دهد. جامعه و صنعت باید به امنیت یکدیگر بیافزایند؛ صنعت باید با انجام این سرمایه گذاری اجتماعی به سطح فرهنگ عمومی بیافزاید و شرایط را برای تولید بیشتر در جامعه خودش فراهم کند.

استاندار خوزستان ادامه داد: در این چند سال گذشته با حضور شهیدی نیا در راس تیم مدیریتی شورای راهبردی در کنار سایر مسئولین شهری، مسئولیت اجتماعی با جدیت و گستردگی بیشتری دنبال شده و روند صعودی داشته است. مردم وقتی اکنون مدارس، سالن های ورزشی و خدمات مختلف را در این سطح گسترده می‌بینند، رابطه بهتر و مناسبتری با صنعت برقرار می کنند.

وی بیان کرد: هم اکنون، فرماندار شهرستان، نماینده مردم و مدیران شورای راهبردی با هم تعامل بسیار خوبی دارند و در کنار هم خودشان را متعهد کرده اند به مردم خدمت کنند تا امنیت و رشد و توسعه صنایع بیش از پیش محقق شود. سرمایه گذاری در حوزه مسئولیت اجتماعی دور ریختن پول نیست، بلکه سرمایه گذاری در جهت تعالی است. شرکت های پتروشیمی در بحث سیل هم کمک های خوبی کردند و این کمک ها همچنان ادامه دارد و از این بابت از تمامی صنایع پتروشیمی سپاسگزارم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز