خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

ارائه‌ آمار غیر واقع در شورای اشتغال ماهشهر/ هیچ کارگری برگشت به کار نشد/ عدم اهتمام کافیِ مسئولان در صیانت از حقوق کارگران/ استاندار خوزستان شخصاً ورود کند

asdasd
کد خبر : ۷۶۳۵۷۲

حدود ۱۴۰ کارگر اخراجی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، کماکان در اخراج بسر می‌برند و شورای اشتغال شهرستان بندر ماهشهر نیز تا کنون نتوانسته از حقوق این کارگران دفاع نماید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، از ابتدای امسال، تعداد حدود ۱۴۰ کارگر در شرکت‌های لوله‌سازی ماهشهر«سایت یک منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی»، مهندسی موجان «پتروشیمی بندر امام» و شرکت پتروشیمی فارابی اخراج شده‌اند و تا کنون هیچ مسئولی گره از کار آنان نگشوده است.

چهارشنبه هفته‌ی گذشته ۱۱ اردیبهشت‌ماه، علی گلمرادی نماینده منطقه در مجلس شورای اسلامی با حضور در شرکت لوله‌سازی ماهشهر و پتروشیمی فارابی، در صدد رفع مشکل کارگران برآمد و در همین خصوص در حالیکه توسط رئیس اداره کار منطقه ویژه همراهی می‌شد، به ایلنا گفت: به من گفته‌اند نیمی از کارگران شرکت مهندسی موجان برگشت بکار شده‌اند و نیمی دیگر به‌زودی بکار گرفته خواهند شد.

در همین روز، مطیری رئیس اداره کار منطقه ویژه در حضور نماینده مجلس به سه تن از کارگران اخراجی پتروشیمی فارابی گفت: در جلسه‌ای که چند دقیقه‌ی پیش در دفتر مدیرعامل این شرکت برگزار گردید، مشکل برگشت به کار شما حل شده است.

ظهر همان روز، جلسه‌ی شورای اشتغال شهرستان ماهشهر در محل فرمانداری برگزار گردید که در این جلسه مجدداً مطیری از توافق برای برگشت به کار سه نفر از اخراجی‌های پتروشیمی فارابی خبر داد و در خصوص کارگران اخراجی شرکت مهندسی موجان نیز گفت: تعدادی از این کارگران برگشت بکار شده‌اند و ما باقی آنان نیز پس از حل مشکلات شرکت مذکور توسط شرکت پتروشیمی بندر امام، به‌زودی برگشت بکار خواهند شد.

تعدادی از این کارگران شب گذشته و امروز در تماس با ایلنا گفتند: روز گذشته نامه‌ی تسویه‌حساب سه کارگر مذکور تحویل آنان داده شد و یک کارگر دیگر نیز در همین روز اخراج گردید. به آنان گفته شده است که هر کس را هم واسطه کنید، برگشت بکار نمی‌شوید.

کارگران شرکت مهندسی موجان نیز از برگشت به کار خود اظهار بی‌اطلاعی کرده و گفتند: ظاهراً دو تا سه نفر در روزهای گذشته بر اساس نیاز آن شرکت یا با واسطه، بکار گرفته شده‌اند و ما کماکان در اخراج بسر می‌بریم.

درویشی دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان نیز به ایلنا گفت: شب گذشته این مسئله را با فرماندار شهرستان ماهشهر مطرح نمودم که آمار ارائه‌شده در شورای اشتغال غیر واقعی بوده و وی اظهار تعجب نمود.

بر اساس اطلاعات دریافتی ایلنا، شرکت لوله‌سازی ماهشهر و مهندسی موجان در پتروشیمی بندر امام، با اخراج کارگران، سعی در وارد نمودن فشار به مسئولین جهت پیگیری مشکلات مالی خود را دارند و از کارگران به‌عنوان اهرم فشار برای رفع مشکلات خود استفاده نموده‌اند.

درویشی معتقد است با توجه به اینکه شورای اشتغال شهرستان ماهشهر از تمام ظرفیت قانونی و حاکمیتی خود برای جلوگیری از اخراج کارگران استفاده ننموده است، لازم است استاندار خوزستان شخصاً به این مسئله ورود کرده و علاوه بر برگشت به کار کارگران اخراجی، مانع ادامه‌ی این روند در آینده شود، زیرا اطلاعتی در دست داریم که پروسه اخراج کارگران در برخی از شرکت‌ها در آینده نیز کلید خواهد خورد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز