خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

خیز موج دوم اخراج کارگران در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی/کلید دومین اخراج دسته‌جمعی زده شد/ تلاش برای برگشت بکار کارگران شرکت لوله‌سازی ماهشهر/کارگران: نه لذتی از عید نوروز بردیم و نه در روز جهانی کارگر دلمان شاد بود

asdasd
کد خبر : ۷۵۸۶۹۴

عدم تحقق وعده‌ها به شرکت لوله‌سازی سدید ماهشهر جهت برطرف شدن مشکلات بانکی، کارگران این شرکت را در آستانه‌ی اخراج قرار داد. کارگران می‌گویند: نه لذتی از عید نوروز بردیم و نه در روز جهانی کارگر دلمان شاد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر امام خمینی، در آغاز سال «رونق تولید»، موج دوم اخراج کارگران در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، پس از پتروشیمی بندر امام، در شرکت لوله‌سازی ماهشهر کلید خورد.

در حالیکه در آستانه‌ی سال نو، شاهد اخراج بیش از 50 نفر از کارگران شرکت مهندسی موجان، مجری احداث تصفیه‌خانه مرکزی پتروشیمی بندر امام بودیم، با آغاز ماهِ دومِ سال «رونق تولید»، خبر اخراج حدود 90 نفر از کارگران شرکت لوله‌سازی ماهشهر واقع در سایت 1 منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، منتشر گردید.

در حالیکه کارشناسان از سونامی بیکاریِ ناشی از وقوع سیلاب عظیم در خوزستان به دلیل وارد شدن خسارت به بخش‌های کشاورزی، دامداری و تولیدی ابراز نگرانی می‌کنند، در منطقه‌ی سیلاب نزده پتروشیمی‌ها، این نگرانی‌ها تشدید شده است.

شرکت لوله‌سازی ماهشهر که به دلیل مشکلات مالی، در زمستان سال 97 اقدام به اخراج دسته‌جمعی کارگران کرده بود، با وعده مسئولین استانی و کشوری مبنی بر حل مشکل اعتبار این شرکت نزد بانک تجارت با همکاری ستاد تسهیل رفع موانع تولید، اقدام به حفظ نیروی انسانی نمود. ولی با گذشت بیش از 5 ماه، هنوز مشکل این شرکت برطرف نگردیده و مدیران شرکت مذکور ناچار به اقدام جهت اخراج کارگران شده‌اند.

یک مقام مسئول در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به ایلنا گفت: متأسفانه وقوع سیل و بحران در استان خوزستان، مانع تمرکز مسئولین جهت رسیدگی به مشکل این شرکت گردید، ولی بااین‌حال تا کنون اجازه اخراج کارگران را نداده‌ایم و تیمی متشکل از دستگاه‌های مرتبط در شهرستان و استان خوزستان جهت پیگیری مشکل شرکت لوله‌سازی ماهشهر تشکیل گردیده است و امیدواریم که مسئولین مربوطه در پایتخت به‌صورت ویژه اقدام به رفع مشکلات موجود جهت جلوگیری از اخراج کارگران نمایند.

یکی از کارگران اخراجی، به ایلنا گفت: نه لذتی از عید نوروز بردیم و نه در روز جهانی کارگر دلمان شاد بود. الآن نیز در آستانه‌ی ماه مبارک رمضان، ماتم محرم گرفته‌ایم.

یکی دیگر از کارگران، بیان داشت: زندگی ما سراسر استرس است و در جمع خانواده‌ی خود، نه از شادی خبری است و نه نور امیدی می‌تابد. مسئولین ما را دریابند.  

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز