خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان عنوان کرد:

همه روستاهای سیل‌زده خوزستان باید آهک‌پاشی شوند/ اولویت، بهداشت حمیدیه است

asdasd
کد خبر : ۷۵۸۰۵۳

استاندار خوزستان با تاکید بر آهک پاشی روستاها و کمپ‌های سیل زدگان، گفت: باید از بروز بیماری‌های واگیر، مسائل اجتماعی و روانی پس از سیل و موارد دیگر جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی در جلسه شورای سلامت که در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: هنوز سیل تمام نشده و تازه مسائل اجتماعی و انسانی سیل گریبان ما را می‌گیرد. باید با برنامه‌ریزی و کار همه جانبه مانند زمان سیل، مسیر را ادامه دهیم تا بتوانیم موفق شویم، اما اگر کار را رها کنیم، مشکلاتی گریبانگیر ما می‌شود.

وی افزود: باید از بروز بیماری‌های واگیر، مسائل اجتماعی و روانی پس از سیل و موارد دیگر جلوگیری شود. باید در کنار هم تلاش کنیم تا مسائل بحران و پس از بحران مدیریت شوند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه برخی مسائل باید به صورت اورژانسی انجام شود، گفت: اینکه اکنون مانداب‌هایی وجود دارد، درست نیست و باید در این نقاط آهک‌پاشی انجام شود و این موضوع در دستور کار قرار بگیرد.

وی ادامه داد: آهک‌پاشی مخصوصا در روستاهای سیل‌زده و کمپ‌ها باید به صورت ویژه در دستور کار قرار بگیرد.

شریعتی دستور داد: شهرداران باید به کمک روستاها بیایند و جهت آهک‌پاشی روستاها کمک کنند. امکانات لازم باید جهت آهک‌پاشی همه روستاها مخصوصا روستاهای سیل‌زده بسیج شوند و بر اجرای این کار نظارت و گزارش کار ارائه شود.

وی با اشاره به برخی بیماری‌های واگیر، گفت: باید از بروز بیماری‌های التور و امثال آن جلوگیری شود در غیر این صورت هیچ کاری نکرده‌ایم.

استاندار خورستان با اشاره به گرمای هوا، عنوان کرد: اکنون در نزدیکی پیک بیماری التور هستیم که با توجه به گرمای هوا نگرانی وجود دارد. البته غذایی که بین سیل‌زدگان توزیع می‌شود نظارت و بررسی می‌شود، اما همه تلاش جهت برچیده شدن عمده کمپ‌ها است.

شریعتی گفت: هنوز روستاهایی در حوضه کرخه زیر آب هستند، اما جلسه‌ای جهت کاهش خروجی سدها برگزار خواهد شد. هنوز ورودی سد بالا است و شرایط به آن گونه که می‌خواهیم نیست، اما سعی می کتیم خروجی سد را کاهش دهیم.

وی خطاب به دانشگاه‌های علوم پزشکی خوزستان بیان کرد: باید آهک‌پاشی به درستی انجام شود و در صورت لزوم دانشگاه‌های علوم پزشکی روند صحیح آهک‌پاشی را به متولیان امر آموزش دهند.

استاندار خوزستان با اشاره به دستاوردهای سیل، تصریح کرد: در مدیریت سیل در مقایسه با استان‌های دیگر عملکرد خوبی داشته‌ایم و به گونه‌ای عمل شد که کمترین مشکلات رخ داد. نباید با غفلت، همه این زحمات به هدر برود و تبعاتی پیش بیاید. مراکز بهداشت مراقبت‌های لازم را انجام دهند. نباید اجازه دهند بحران پیش بیاید و سپس ورود کنند و اقدامات لازم را باید پیش از آن انجام دهند.

شریعتی با اشاره به وضعیت بهداشت حمیدیه، گفت: در حال حاضر اولویت رسیدگی به وضعیت بهداشت حمیدیه است و اقدامات لازم مانند آهک‌پاشی و امثال آن باید سریعا انجام شود و در صورت نیاز یکی از شهرستان‌ها که دچار سیل نشده است معین حمیدیه شود و به کمک حمیدیه بیاید.

استاندار خوزستان بیان کرد: جهاد کشاورزی و دامپزشکی در خصوص تعیین تکلیف گندم‌های زیر آب هماهنگی لازم را داشته باشند و مشخص شود گندم‌ها قابلیت مصرف دام را دارند یا خیر تا سپس زمین‌های کشاورزی برای کشت تابستانه آماده شوند.

شریعتی با تاکید بر لزوم حفظ و ارتقاء سلامت، عنوان کرد: باید اقدامات مؤثر تا انتها ادامه داشته باشد تا از وقوع مشکل جلوگیری کنیم و خدشه‌ای در کار پیش نیاید.

استاندار خوزستان تصریح کرد: همچنین با توجه به اینکه همه حوضه‌های آبریز خوزستان دچار سیلاب شدند، باید در خصوص وضعیت آب شهری و روستایی مراقبت بیشتری شود و به شهرهای سیل‌زده به صورت ویژه توجه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز